KPN sms centrale ligt plat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Voor de mensen die (net als ik) zich afvragen waarom ze via het KPN Hi netwerk geen sms-jes kunnen versturen heb ik net even met KPN gebeld ;)

De sms centrale ligt er sinds vanochtend 11:10 uur uit en vandaar wil het dus niet lukken met het verzenden van sms-jes. Hopelijk is het snel opgelost (en raakt ie daarna niet overbelast ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hmm, dacht al, weer m'n abbo te laat betaald. :+ Ik heb een sms verstuurd via HI.nl werkt die wel?

[ Voor 9% gewijzigd door hankleppe op 27-06-2005 12:22 ]

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb dit probleem idd ook (Amsterdam, Sloterdijk).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het is landelijk voor zover ik weet, er werd me namelijk niet gevraagd naar mijn nummer oid of waar ik ben op dit moment (ben in het oosten des lands). Ik belde en vroeg of de centrale eruit ligt en daar werd bevestigend op geantwoord (vanaf 11:10 uur werd me dus meegedeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hankleppe schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:21:
Hmm, dacht al, weer m'n abbo te laat betaald. :+ Ik heb een sms verstuurd via HI.nl werkt die wel?
Vast niet, want dat zal toch ook via de centrale moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik stuur net nog gewoon een sms en krijg antwoord :?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hier ook problemen :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat ze geld kosten! :o raar dat dat niet redundant is. Een sms kost 10 cent, en die miljoen gebruikers die ze hebben smsen allemaal heus wel 1x per dag, dus dat is 5000 euro/uur! hmm, weinig eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Best jammer dat mijn zakelijke verkeer over dezelfde SMS server loopt als de Hi abbonementjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:31:
Dat gaat ze geld kosten! :o raar dat dat niet redundant is. Een sms kost 10 cent, en die miljoen gebruikers die ze hebben smsen allemaal heus wel 1x per dag, dus dat is 5000 euro/uur! hmm, weinig eigenlijk :X
Wie zegt dat 't niet redundant is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:31:
Ehm, niet iedereen die buiten de breezah-cultuur valt sms't 5x per uur.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb Orange ^^

Of gaat dat uiteindelijk over de zelfde centrale

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
was er al achter :( kunnen we niet via een andere centrale versturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
hier hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Orange :9~

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:32
ik had een foutmelding gekregen tijdens het verzenden (schipluiden, 't Westland) en later werd ik gebeld, dat ie 6x sms had ontvangen.. dus dat was rond half 12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
CyBeR schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:36:
[...]

Ehm, niet iedereen die buiten de breezah-cultuur valt sms't 5x per uur.
LOL, ik sms misschien 5x per jaar, maar nu ik net een half uur gedaan had om een verjaardags-sms in te tikken aan aan maat die in het buitenland is werkt het dus niet 8)7
ZandBak schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:38:
Ik heb Orange ^^

Lijkt me niet logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net heel even een probleem maar lijkt nu weer te werken (Amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ZandBak schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:38:
Ik heb Orange ^^

Orange heeft zijn eigen netwerk, dus ook een eigen centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervelend inderdaad, normaal nooit problemen hiermee. Als het al sinds 11.10 is dan is men waarschijnlijk al 2 uur bezig om het probleem te verhelpen. Benieuwd wat de oorzaak hiervan is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Doet het nog steeds niet :(

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:40:

LOL, ik sms misschien 5x per jaar, maar nu ik net een half uur gedaan had om een verjaardags-sms in te tikken aan aan maat die in het buitenland is werkt het dus niet 8)7
hehe lol, ik compenseer weer... gemiddeld 25a30 smsjes per dag :*). vraag me soms zelf af wat ik allemaal te zeveren heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:11:
[...]

hehe lol, ik compenseer weer... gemiddeld 25a30 smsjes per dag :*). vraag me soms zelf af wat ik allemaal te zeveren heb...
ik zit ook aan dat aantal denk ik.. baal dus ook enorm nu dat de centrale er al zolang uit ligt, .. werken er bij kpn alleen maar n00bs ofzo dat ze het probleem niet binnen 2 uur opgelost krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gebeurt er nu eigenlijk met SMS'jes die naar mij toegestuurd worden, maar dus niet aankomen...? Komen die aan zodra de problemen opgelost zijn, verdwijnen ze in het niets, of krijgt de verzender eenzelfde bericht als dat ik krijg wanneer ik iets probeer te sturen nu (ook al zit hij/zij niet bij kpn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:29:
wat gebeurt er nu eigenlijk met SMS'jes die naar mij toegestuurd worden, maar dus niet aankomen...? Komen die aan zodra de problemen opgelost zijn, verdwijnen ze in het niets, of krijgt de verzender eenzelfde bericht als dat ik krijg wanneer ik iets probeer te sturen nu (ook al zit hij/zij niet bij kpn)?
Het lijkt me dat die wel opgeslagen worden ;). En dat ze alsnog aankomen als het SMS-systeem weer operationeel is.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 27-06-2005 13:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ik denk dat die gewoon later gestuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:14
de server neemt de smsjes niet aan dus ik denk dat als het probleem gemaakt is dat je ze overnieuw moet sturen

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Nu online

Cybje

First Post!

kunnen KPN'ers wel SMS'jes ontvangen momenteel? Of loopt dat ook via die centrale?

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:33
G-PHREAK schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:24:
[...]

ik zit ook aan dat aantal denk ik.. baal dus ook enorm nu dat de centrale er al zolang uit ligt, .. werken er bij kpn alleen maar n00bs ofzo dat ze het probleem niet binnen 2 uur opgelost krijgen :(
Lastig te beoordelen natuurlijk, je weet niet wat er mis is natuurlijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geert de Graaf schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:32:
[...]

de server neemt de smsjes niet aan dus ik denk dat als het probleem gemaakt is dat je ze overnieuw moet sturen
Klopt, ik krijg een foutmelding als ik een sms probeer te versturen, dus de sms-jes komen gewoon niet aan bij de sms-gateway en dus zal je ze opnieuw moeten versturen.
Cybje schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:36:
kunnen KPN'ers wel SMS'jes ontvangen momenteel? Of loopt dat ook via die centrale?
Nee werkt ook niet, heb net als test een voicemail bij mezelf ingesproken en kreeg daar geen sms-melding van.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 27-06-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:24:
[...]

Inderdaad, wat een stel kneuzen dat die centrale al meer dan 10 jaar werkt zonder grote storingen, dat ze dagelijks en vrijwel probleemloos half nederland mobiel bereikbaar houden en een fout niet binnen 5 minuten hebben gemaakt.

Gelukkig weet jij schijnbaar hoe het zit omdat je meent te kunnen zeggen dat het een stel n00bs zijn bij KPN. Rij jij er anders even naar toe om ze te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik dacht al dat mijn telefoon was aan het kutten.

Heb twee sms'jes gestuurd, en beide kreeg ik de melding dat ze niet verzonden konden worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:14
wie gaat dit grapje betalen want alle sms diensten draaien ook minder omzet en die domme ringtones van axel F. en die shit

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:45:
[...]

Inderdaad, wat een stel kneuzen dat die centrale al meer dan 10 jaar werkt zonder grote storingen, dat ze dagelijks en vrijwel probleemloos half nederland mobiel bereikbaar houden en een fout niet binnen 5 minuten hebben gemaakt.

Gelukkig weet jij schijnbaar hoe het zit omdat je meent te kunnen zeggen dat het een stel n00bs zijn bij KPN. Rij jij er anders even naar toe om ze te helpen?
whatever kerel ..
ik vind het gewoon raar dat bij een HUGE bedrijf als KPN een storing nu al bijna 3 uur moet duren

d'r werken daar naar alle waarschijnlijkheid heel erg veel hoog opgeleide technische mensen, dan zou een sms probleem toch wel binnen een uurtje opgelost kunnen zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Heb zojuist bij mezelf voicemail ingesproken, en krijg wel een sms dat ik een nieuw voicemail bericht heb. Maar mezelf een sms sturen, of iemand anders, werkt weer niet...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
het is geen storing, het is een kabelbreuk!
teletekst
DEN HAAG Het sms-verkeer van KPN ligt
plat door een kabelbreuk.Daardoor zijn
6,4 miljoen mensen gedupeerd die klant
zijn van KPN.Het is onduidelijk hoe
lang de storing zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:51:
[...]

d'r werken daar naar alle waarschijnlijkheid heel erg veel hoog opgeleide technische mensen, dan zou een sms probleem toch wel binnen een uurtje opgelost kunnen zijn lijkt me
Het gaat om een kabelbreuk.

Zal ongetwijfeld om een stukje glas gaan ergens. Als ze niet weten waar de breuk zit, is het nogal lang zoeken he? En dan is het ook niet zoals met koper -bij wijze van spreken- met een paar kroonsteentjes en een nieuw kabeltje opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
opzich vind ik het apart dat er door 1 simpel kabelbreukje 6,4 miljoen(!!) mensen gedupeerd worden.. misschien zouden ze eens moeten denken aan een backup kabel oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Als mijn telefoon de sms niet kan afgeven dan blijft ie het proberen..
Mocht ie dan toch verzonden zijn krijg ik een melding van mn telefoon...
Is volgens mij wel met alle telefeoons... :)

Maar ik weet niet hoe ver me smsjes nu komen... :/ Dus het zal wel niet zo zijn nu...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:56:
opzich vind ik het apart dat er door 1 simpel kabelbreukje 6,4 miljoen(!!) mensen gedupeerd worden.. misschien zouden ze eens moeten denken aan een backup kabel oid :?
En jij bent zo naïef om te denken dat er maar één kabel A-B-C-D-E-F ligt ipv een ringnetwerk als A-B-C-D-E-F-A.

Alle telecomkabels worden redundant aangelegd. Daarover is ook dat gejank met die tyfus-OPTA. Die vinden dat KPN te hoge tarieven rekent voor zijn netwerk, en de OPTA gaat daarbij uit van gewoon enkele kabeltjes, terwijl KPN -juist met een beroep op de redundantie zijn tarieven niet zou kunnen verlagen.

Bovendien, het is maar sms...bellen kan altijd nog, lijkt me ook geen wereldschokkende ramp als dat een paar uurtjes niet werkt. Het is ook niet zo dat je niet meer bereikbaar bent of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
G-PHREAK schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:56:
Het hangt er natuurlijk maar net vanaf waar die kabel ligt, het netwerk lijkt me echt wel grotendeels redundant, maarja, er hoeft maar rare bouwvakker met een kraanwagen ergens een gat te graven waar het niet hoort en je hebt dit soort problemen.

Voor de rest moet je niet zo zeuren G-PHREAK, aangezien (zoals al gezegt) het hier om 1 van de meest gebruikte (sms) servers van nederland gaat, welke naar mijn weten nog niet eerder een storing heeft gehad, welke direct invloed had op consumenten.

En, mocht je het inderdaad allemaal zo goed weten ;) Kom er gezellig bij, voor echt professionals wordt een goed salaris betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:00:
[...]
Bovendien, het is maar sms...bellen kan altijd nog, lijkt me ook geen wereldschokkende ramp als dat een paar uurtjes niet werkt. Het is ook niet zo dat je niet meer bereikbaar bent of wat dan ook.
Tjah een hoop mensen gebruiken sms ook voor nuttige zaken, neem nou zoiets als server monitoring, lekker als je server eruit ligt en je krijgt geen SMS, dan ben je mooi de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
raptorix schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:07:
[...]

Tjah een hoop mensen gebruiken sms ook voor nuttige zaken, neem nou zoiets als server monitoring, lekker als je server eruit ligt en je krijgt geen SMS, dan ben je mooi de pineut.
Dan is er dus iets anders ook niet redundant uitgevoerd ;) Ga je zitten zeiken op KPN :P. Als je dan echt slim bent zorg je dat je het via 2 verschillende SMS servers laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

raptorix schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:07:
[...]

sjah, als je het voor zulke doeleinden gebruikt ;) heb je vast een service contract met KPN? ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg gewoon smsjes binnen hoor met HI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik wil er geen opsommingstopic van te maken, maar toch :
Ik kreeg net een smsje van mijn vader, dus het ontvangen werkt wel. Mijn telefoon probeert nog steeds 1 sms te versturen en dat lijkt niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal dat wellicht het einde van de storing inluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens FOK! is er ergens een kabel breuk en dat dat nog wel even duurt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Vervelend. Maar dit soort topics horen hier niet. Bezoek de KPN website of teletekst voor info.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.