Toon posts:

Novell Multicast Ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik multicast ghost aan de praat krijgen, als ik geen active dir heb?
hij kan dus niet de server pc vinden waar de multicast server op draaid.

ik log met een bootdisk in het netwerk enalles vind ie, het probleem is alleen dat ie de server niet vinden omdat ie op active dir zoekt en niet via het novell inlogsysteem.

Verwijderd

Welke systeem draai je? Multicast vanaf bootdisk of op een 'normale server', heb je je multicast server aan staan en accepteert ie clients? Firewall aan of uit?

misschien helpt het volgende topic:
Ghost multicast bij client niet te zien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:40:
Welke systeem draai je? Multicast vanaf bootdisk of op een 'normale server', heb je je multicast server aan staan en accepteert ie clients?

misschien helpt het volgende topic:
Ghost multicast bij client niet te zien?
alle XP systemen, yup alles staat aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:42:
[...]

alle XP systemen, yup alles staat aan.
Ook een firewall misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:43:
[...]

Ook een firewall misschien?
nee gelukkig niet :P zit op een school het is dus allemaal intern en geen firewall nodig

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
waarom gebruik je er geen Zen Preboot services voor, als je toch al een netware server hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
nielsdegrave schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:49:
waarom gebruik je er geen Zen Preboot services voor, als je toch al een netware server hebt staan.
beperkt buget

Verwijderd

Topicstarter
nielsdegrave schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:49:
de vraag is kan het werken onder een novell "domein"

• nielsdegrave
Ja dit is te doen, je hebt op novell.com bij coolsollutions een makedisk progje waarmee je voor het aanmelden van de client op de nds inlogt via dos.

Daarna kun je je client aanmelden en zul als het goed is kunnen multicasten

• nielsdegrave
De zenworks 4.01 suite is gratis. tenminste als je de small business versie hebt van netware 6.5

Verwijderd

Topicstarter
nielsdegrave schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:57:
Ja dit is te doen, je hebt op novell.com bij coolsollutions een makedisk progje waarmee je voor het aanmelden van de client op de nds inlogt via dos.

ok dit heb ik geprobeert, heb toegang tot het netwerk en alles.

Maar

ik kan de optie bij ghost Ghostcast nu niet meer aanklikken :S

Verwijderd

Topicstarter
nielsdegrave schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:57:

hmm heb al op de site van de uitgever gekeken, en he zou gewoon moeten werken, ik kan alleen de knop van multicast niet uitvoeren :(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is helaas niet de manier om topics te gebruiken, kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling, je geeft erg weinig informatie (ik zie je nergens ook maar een versienummer of iets dergelijks geven), je reageert nogal kort op suggesties van mensen,
Ik wil je verzoeken in het vervolg wat meer op de regeltjes te letten, dit is zo te zien al het 3e topic over je ghost-avontuur dat dichtgaat, waar misschien 1 topic wel gewoon volstaan had.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.