Zalman Fanmate 2

Pagina: 1
Acties:

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik wou de zalman fanmate 2 gaan kopen maar eerst wil ik ff weten of ik daar wel voordeel uit haal. (logisch)

ik heb een standard cooler op me cpu kan ik deze alleen langzamer laten draaien of ook sneller (dat liever ;) ) Kan dit ding ook teveel stroom/volt doorgeven dat me cpu cooler crasht? (lijkt me niet)

en dan nog een extra vraagje over casefans.
Als je er 1 hebt moet ie dan boven of onder?
Als je er 1 hebt moet ie dan in of uitblazen?

thnx alvast

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

je kan de standaard koeler alleen langzamer laten lopen.. Teveel stroom doorgeven zal hij llijkt mij niet snel doen.

De beste plek voor een enkele casfan is imho onder ie voeding die de warme lucht van je cpu de case uitblaast.

Beter is om er nog een casefan bij te namen en die aan de voorkant onderin koude lucht in te laten blazen.. zo krijg je een goede airflow in je kast

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
De fanmate heeft (uit mn hoofd) een bereik van 5v - 12v, dus meer geven doet ie niet.

Met 1 Casefan zou ik die persoonlijk liever achter in je kast (dus "boven" in jouw terminologie) monteren, zodart de warme lucht uit je kast wordt geblazen. Als het kan nog 1 casefan erbij op de manier zoals GuuZ hierboven zegt :)

Instagram / YouTube

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
okeej ik heb 2 casefans gehaalt. (neon ;)) coolermaster

maar nu blijkt dat ze niet allebei evensnel draaien.

de ene 2500 rpm
en de andere 1800 rpm

welke moet ik nu voor lucht in en welke voor uit gebruiken??

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mag je zelf weten, dat maakt niet zoveel uit.
als je toch niet kan kiezen doe de 2500 rpm maar voorin en naar binnen laten blazen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Belangrijker is denk ik hoeveel waarde je hecht aan geluid. Met hogere toerentallen komt ook meer geluid...Als dat niet zo belangrijk is, dan moet je idd voor de 2500rpm gaan, die zal meer lucht verplaatsen wat zich zal uitten in lagere temperaturen :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik zou de 2500 achterin doen, anders is je computer nog sneller een stof nest daar binnnen als anders, en als dat tussen al je koelvinnen e/d komt heeft het ook niet veel nut meer die iets betere airflow met de snellere fan voorin
....

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Frequently Asked Questions CME
:) Staat een boel in over airflow.

Of probeer het gewoon. Kijk bij welke opstelling je pc het koelst blijft. Die opstelling laat je dan. :)
Pagina: 1