Toon posts:

Netwerk uitbreiden..

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem en krijg het maar niet opgelost, ben al een flink tijdje bezig met zoeken enzo maar ik ben gewoon te dom, de situatie is als volgt:

Router Netgear RP614v2----->>> PC (win XP SP2) 2 netwerkkaarten ----->>> Xbox

De connectie naar de PC gaat perfect, maar ik krijg het niet door naar de Xbox via de PC, ik heb van alles geprobeerd, ben al aantal weken bezig.
Maar krijg de hele tijd foutmeldingen enzo.
Dan moet mijn pc 192.168.0.1 officieel zijn maar dat is de router, verander ik de router is het nog niet goed.

Zelf ben ik niet zo goed in uitleggen enzo, maar ik wil dit gewoon opgelost krijgen, dus als iemand mij wilt helpen omdat te fixen, graag, want ik wordt gek om iedere mijn internet kabel van pc naar xbox te pluggen.

Ik heb ook de FAQ gelezen, maar serieus, das te moeilijk voor mij, ik heb gewoon niet zoveel verstand van netwerken.

Met vriendelijke Groet:
Sjoerd

P.S: als je wilt helpen via msn: Senshin@gmail.com

EDIT: de router staat beneden, alle ports zijn in gebruik en ik heb geen zin om nog 25 meter kabel door het huis te racen, en de pc heeft 2 netwerkaarten
Inet provider = Zeelandnet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:19 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

waarom hang je die xbox niet aan je router :? Heb je 2 netwerkkaarten in je pc zitten ?
offtopic:
Verder raad ik je even aan om dit even door te nemen.

[ Voor 76% gewijzigd door Herby op 27-06-2005 11:17 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Misschien kan je aangeven wat voor een router en provider je hebt?
Wellicht is het mogelijk om een hubje achter je router te hangen als je maar een netwerkpoort hebt op je router...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:16 . Reden: trouter is geen router ]

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je heb dus nu 2 router achter elkaar hangen en dat is in dit geval not done IMHO. Waarom koop je niet een switch ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 08:59
Is het niet makkelijker om je XBOX gewoon in je router erbij te prikken???

Heb zelf geen XBOX, maar doe met mijn PS2 precies het zelfde. Zet je XBOX op DHCP (Als je router dit doet) en je vliegt zo naar buiten...

Verwijderd

Als ik het zo lees is inderdaad een switch het meest handige.
Dus:
router -----25 meter----- Switchje ------ PC
|
------------- Xbox

Switchje koop je dacht ik al vanaf een euro of 15 en je hebt als bijkomend voordeel dat je er geen last van hebt op je pc

edit: naja krijg het niet helemaal goed maar de xbox moet dus aan het switchje hangen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:40 . Reden: beetje lomp plaatje ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je het simpel wilt houden:

router --25m UTP--switch -- pc
-- xbox

ICS is leuk maar met zijn eigenwijzigerige toekenning van Ip-adressen kan het idd hoogts frustrerend zijn.
:( niet bellen tussen tikken en posten

[ Voor 26% gewijzigd door Lustucru op 27-06-2005 11:31 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

precies, hub of switch lekker bij je PC zetten en daar dan zowel PC als XBOX inhangen zou kunnen werken zonder kabels te trekken.
Met ICS (zie F1 help in XP) moet het ook wel kunnen maar dan meot je misschien met je router in de weer en jou zo lezende wil je dat niet.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:12
Je moet geen Internet Connection Sharing gebruiken, maar gewoon de twee netwerkkaarten bridgen.

Ga eens naar Start --> rechtermuisknop op 'Mijn Netwerklocaties' --> 'Eigenschappen' aanklikken. Selecteer dan je twee netwerkkaarten, klik er met de rechtermuisknop op en kies voor 'Verbindingsbrug maken'. Nu lijkt het net alsof je XBoX ook deel uitmaakt van het netwerk.

Veel succes :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:33:
Je moet geen Internet Connection Sharing gebruiken, maar gewoon de twee netwerkkaarten bridgen.

Ga eens naar Start --> rechtermuisknop op 'Mijn Netwerklocaties' --> 'Eigenschappen' aanklikken. Selecteer dan je twee netwerkkaarten, klik er met de rechtermuisknop op en kies voor 'Verbindingsbrug maken'. Nu lijkt het net alsof je XBoX ook deel uitmaakt van het netwerk.

Veel succes :)
ja, dit werkt, ik ga het voorlopig hier mee doen en wat testen.

Opgelost!

Thx

Groet Sjoerd

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

@Japie17 thanks, was dat vergeten (wordt seniel)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Dat jij te dom bent (jouw woorden) voor de FAQ en dit forum is om eerlijk te zijn jouw probleem en niet het onze. Je hebt je gewoon aan de regels te houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.