Spel spelen vanaf mijn LAN

Pagina: 1
Acties:

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025
Hoi

Als je weinig geheugen over hebt zou het toch theoretisch kunnen om via je netwerk spellen op een netwerkstation te installeren. Alvorens werkte dit wel bij mij. Toch zie ik nu zwarte schermen bij deze spellen. Is hier ook iets aan te doen? De snelheid heeft wel goed gelegen. Als het echt niet gaat zal er toch wel iets aan te doen zijn. Anders moet ik toch voor USB hardeschijf gaan kiezen misschien :P Die spellen moeten misschien mijn netwerkstation als lokale schijf zien.

Groetjes htg

[ Voor 8% gewijzigd door htg op 27-06-2005 10:45 ]

whatever it takes

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21
Ik weet niet wat voor spellen je speelt, maar de de software die je actief gebruikt op je PC kan je beter op de harddisk(s) zetten die in de PC zelf zit(ten). Dit komt de kwaliteit en de performance zeker ten goede.

Zet dan je documenten van school/werk, films, muziek, etc. op het LAN of op de externe harddisk(s).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• htg
Er staat al redelijk wat op. Niet eens om dat soort spul te noemen. Ik heb weinig ruimte omdat mijn hardeschijf niet zo groot is (notebook).

[ Voor 5% gewijzigd door htg op 27-06-2005 11:04 ]

whatever it takes

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

het is mogelijk om via een netwerkschijf een spel te spelen, allen laten de meeste programma´s dat niet toe. je kan wel deze "truc" gebruiken.

instaleer het spel VOLLEDIG op je hd, (bij voorkeur op een makkelijk te bereiken map)
kopieer DIE map naar je netwerk-hd VOORDAT je gaat spelen. dit om te vookomen dat het spel tijdens de 1e keer draaien alles vastzet in het register en je het spel verneukt door het later verplaatsen, deus ex 2 heeft daar een handje van.
het mag wel van nature spreken dat een gemiddeld netwerk slechts 10mb/s haalt en een laptop schijfe al makkelijk 25/30mb/s, het laden zal dus een stuk langzamer gaan, bij bv GTA kan het laden van eiland naar eiland erg lang kunnen duren.

ps: ik doe dit via een dubble gigabit kabel met een dikke raid 0 (4x 300gb maxtor) erachter en ik haal 240mb/s over het netwerk. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 27-06-2005 11:17 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• htg
Ik neem aan dat je het spel weer terug moet kopieren naar de originaile installatie dir als je het wilt verwijderen later (uninstall)? Trouwens wel omslachtig maar als het echt werkt best handig :) Dus ff kopieren en snelkoppelingen veranderen en klaar. Maar werkt dit echt bij alle spellen? Gezien het spel in je register sleutels wegschrijft gaat dit misschien lastig worden met uninstall enzo. Hoe doe je dit later?

[ Voor 18% gewijzigd door htg op 27-06-2005 12:22 ]

whatever it takes

Verwijderd

the_virus schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:14:
het is mogelijk om via een netwerkschijf een spel te spelen, allen laten de meeste programma´s dat niet toe. je kan wel deze "truc" gebruiken.

instaleer het spel VOLLEDIG op je hd, (bij voorkeur op een makkelijk te bereiken map)
kopieer DIE map naar je netwerk-hd VOORDAT je gaat spelen. dit om te vookomen dat het spel tijdens de 1e keer draaien alles vastzet in het register en je het spel verneukt door het later verplaatsen, deus ex 2 heeft daar een handje van.
het mag wel van nature spreken dat een gemiddeld netwerk slechts 10mb/s haalt en een laptop schijfe al makkelijk 25/30mb/s, het laden zal dus een stuk langzamer gaan, bij bv GTA kan het laden van eiland naar eiland erg lang kunnen duren.

ps: ik doe dit via een dubble gigabit kabel met een dikke raid 0 (4x 300gb maxtor) erachter en ik haal 240mb/s over het netwerk. _/-\o_
Als je de map na installeren verplaatst heb je een grote kans dat de register sleutels nog naar de oude map verwijzen,

Volgens mij kun je beter bij de installatie van het spel op je laptop doen en de netwerk locatie als installatie map kiezen.

• htg
Zoals ik beschrijf in mijn post levert dit problemen zoals zwarte schermen op sync. Ik wacht nogsteeds op mijn reactie :)

whatever it takes

• flippy
  • Niet online

flippy

kan je even wat extra info geven. zoals OS?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
htg schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:08:
Zoals ik beschrijf in mijn post levert dit problemen zoals zwarte schermen op sync. Ik wacht nogsteeds op mijn reactie :)
Je wacht op een reactie van jezelf? :P

Mijn reactie dan; Volgens mij kan je beter een grotere/snellere HD in je laptop gooien. Games van netwerkshares spelen... kan me niet voorstellen dat dat handig speelt. Misschien idd als je een 2gbit trunk op die share heb staan en een gbit server nic in je workstation... maar ik ga ervanuit dat die NIC van je laptop een gewone simpele 100mbit NIC is. Dat betekent dus, vooral bij laden van games tig keer zo lang wachten dan als het op je laptopschijf zou zetten. Ik zou het zelf niet eens durven proberen iig. :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Misschien iets stoms... \\DANIEL-PC paden mogen misschien niet werken, maar je zou voor het gemak wel een netwerkverbinding aan kunnen leggen in Deze Computer en die een drive-letter toewijzen. Dan denkt het spel wel dat het een echte schijf is, terwijl hij via het netwerk zit.

• flippy
  • Niet online

flippy

DanielB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:12:
Misschien iets stoms... \\DANIEL-PC paden mogen misschien niet werken, maar je zou voor het gemak wel een netwerkverbinding aan kunnen leggen in Deze Computer en die een drive-letter toewijzen. Dan denkt het spel wel dat het een echte schijf is, terwijl hij via het netwerk zit.
ik hoop dat hij snugger genoeg is geweest om dat zelf te bedenken, anders kan er van mij hier wel een slotje om ivm niet googlen. 80% van de problemen worden door geen netwerkverbinding te maken veroorzaakt. als hij dat wel een verbinding had gemaakt en hij ondervind wel deze problemen kan het bv komen door het gebruik van xp home, die mist hij wat netwerkfuncites die alleen in de pro/corporate versie zitten.

ps, groetjes doen is NIET nodig op het got. tweakers doen elkaar altijd de groeten. (quote van balus in de FAQ)

[ Voor 7% gewijzigd door flippy op 28-06-2005 11:23 ]

• htg
Het gaat hier over WindowsXP Pro SP2 :)

Groetjes,

:)

whatever it takes

• flippy
  • Niet online

flippy

even voor de goede orde: je hebt toch WEL netwerkverbindingen gemaakt he? B)

Pagina: 1