[nieuwe PC] configuratie hulp!

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Hallo beste tweakers :)

Ik ben aan een nieuwe PC toe. :Y)

Daarom mijn vraag of jullie me zouden kunnen adviseren op aankoop gebied.
De machine moet erg High-end worden. Photoshop platen van 1GB zijn normaal, 3DS MAX/Maya scenes goed kunnen renderen en ik moet ook een beetje goed kunnen gamen. ;)
Budget is geen issue.

Mijn idee zelf was:
Asus EN7800 GTX /2DHTV (pre-order, verwachte datum n.t.b.)
AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (pre-order, verwachte datum n.t.b.)
DFI LANParty UT NF4 Ultra-D
Corsair TWINX 1024-3200LLPRO 1024 MB, PC3200, 400 MHz, Kit Of 2, Inclusief LED's (2x, totaal 2GB)
Lian Li PC-V1100 Zilver
Thermaltake Silent PurePower 480 Watt ActivePFC
Creative SoundBlaster Audigy 4 Pro Retail
Plextor PX-716SA Retail, Zwart
Plextor PX-130A OEM, Zwart
Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 (2x, totaal 600GB, misschien meer)
waterkoeling nader te bepalen, ligt aan de overklokbaarheid van de processor.

Zo ziet het er volgens mij wel redelijk uit. Voor de experts heb ik nog een vraagje:
Ik heb nu een DFI LANparty motherboard erin zitten zonder SLI. Is het aan te raden om toch SLI in de configuratie te zetten? zal het veel in performance schelen?

Is het moederboord een goede keus? Er zijn een hondertal moederboorden waar je uit kan kiezen. Is dit de goede keuze?

Is de processor te overklokken? en zo ja, gaat dat dan gemakkelijk? Ik heb verhalen gelezen dat je de processor zonder enige moeite en met standaard koeler op 200Mhz meer kan laten draaien. Ik wil dan denk ik een Waterkoelertje inbouwen.

En is 480 Watt voldoende voor de configuratie? ik denk dat ie t wel aankan.

Dus tweakers, heb ik een goede configuratie gemaakt of zijn er verbeter punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ja, je hebt AMD gekozen :')

Nee geintje, goede config, maar ik zou eigenlijk een iets kleinere schijf genomen hebben, en dan x2. (2x300 mag ook, is iets duurder)

Die 2 identieke schijven draai je vervolgens op raid 0. Voila, verdubbelde performance om je cpu te matchen.

Enne, je vraagt of je PSU zwaar genoeg is. Welke videokaart ga je dan gebruiken?
En ga je je waterkoeling op de voeding laten draaien, externe voeding, wil je passieve, actieve waterkoeling?

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-06-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:33:
[...]

Ja, je hebt AMD gekozen :')

Nee geintje, goede config, maar ik zou eigenlijk een iets kleinere schijf genomen hebben, en dan x2. (2x300 mag ook, is iets duurder)

Die 2 identieke schijven draai je vervolgens op raid 0. Voila, verdubbelde performance om je cpu te matchen.

Enne, je vraagt of je PSU zwaar genoeg is. Welke videokaart ga je dan gebruiken?
En ga je je waterkoeling op de voeding laten draaien, externe voeding, wil je passieve, actieve waterkoeling?
Videokaart is die 7800. Waterkoeling moet ik nog bepalen. Ik denk dat het de Aquarius II of III word.
Het was indd. wel de bedoeling dat ie op RAID-0 gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Voor raid 0 heb je 2 identieke schijven nodig.

Als je de 7800 gaat halen moet je er rekening mee houden dat de koeler best veel herrie schijnt te maken. Opnemen in je waterkoelig kan lastig zijn omdat er geen speciale koelblokken te krijgen zijn voor die kaart voor zover ik weet.

Ik heb zelf een Asetek Waterchill antarctica waterkoeling genomen (€250) en dat was echt een meesterlijke set. Alles past perfect, en maakt weinig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maarre, als ik je sig zo bekijk heb je al heel wat staan. Is dit systeem de meerwaarde wel waard over wat je al hebt staan? Ik zou dat geld in een nieuwe externe HD en wat games steken met de laptop die jij bezit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:48:
Maarre, als ik je sig zo bekijk heb je al heel wat staan. Is dit systeem de meerwaarde wel waard over wat je al hebt staan? Ik zou dat geld in een nieuwe externe HD en wat games steken met de laptop die jij bezit ...
dan mag je daaruit toch concluderen dat TS graag het beste van het beste wil? en dat hij daar blijkbaar ook voor wil betalen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geen Raptors van 10.000 toeren erin?? Lijkt me de snelheid ook wat ten goede komen! Verder ziet het er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Ik wil inderdaad wel up to date blijven.

Ik had zo in zo een extra render machine nodig. Dus ik heb maar besloten daar gelijk mn workstation van te maken en de oude als Render node te laten werken.

Ik ga ook eens kijken naar de Asetek Waterchill antarctica waterkoeling.

Een herriemakende videokaart is eigenlijk niet echt welkom :(

Ik vind zelf de raptors te duur. de Diamondmax 10 van Maxtor met 16MB cache en 300GB lijken me de optimale keuze. Dan maar ietsje minder snel.

Alienware is trouwens wel The Bomb. Aangezien ik nog regelmatig onderweg ben, voor 3D, is het erg handig om Desktop power bij de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:48:
als ik zijn sig lees heeft hij al een super laptop en pc :S damn... wil ikke ook... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DaannO schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:07:
[...]

als ik zijn sig lees heeft hij al een super laptop en pc :S damn... wil ikke ook... :(
Nou, die laptop van hem houd ik nog wel bij met mijn dell 9300, maar om die dell te kopen verkocht ik mijn desktop, en dat was dus ook een 3,4 ghz met gf 6800 ultra, 1024mb enz enz enz...

Als hij het beste van het beste is, gaat dit de goede richting op ja.

De videokaart is een herriemaker maar je hebt weinig opties. De huidige koelblokken zullen niet passen, zelfs voor de 6800 moest je al knutselen.

Wat betreft die raptors: Ze zijn idd 10.000 rpm, maar wel erg klein, en dus duur. Je hebt al een enorme boost door raid 0 te draaien, en dat is eigenlijk genoeg. Als je 2x74gb in raid 0 draait zit je nog maar aan 140gb, das veel te weinig.

- edit - Ik had een 36g raptor als opstartschijf, en 2x120gb 7200rpm SATA in raid 0 draaien in mijn oude desktop, en daar heb ik eens benches op gedraait. Gemiddeld 55 mb/sec voor de raptor, tegen 120 mb/sec op de raid - 0 config. Hij doet dus wel degelijk goed zijn werk :)

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-06-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Heeft iemand nog reactie op de motherboard keuze?

Ik ben echt de wegkwijt namelijk :( er zijn 10tallen 939 socket moederboorden. word r gek van.
en SLI, iemand daar nog info over?

@HTT-Thalan: k heb Alienware gekozen omdat ik toch nog weleens op een LAN-Party ben :) is toch leuk, van die blauwe ogen in een donkere zaal :) Maar ik zat inderdaad ook nog te kijken naar de Dell 9300. wat zijn daar de specs van en (als ik vragen mag) wat heb je drvoor betaald?

[ Voor 44% gewijzigd door Heuving op 27-06-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:10:

Ik ben echt de wegkwijt namelijk :( er zijn 10tallen 939 socket moederboorden. word r gek van.
SLI is leuk als je echt een boost wil, maar 2 videokaarten kosten gewoon goudgeld. Ik heb me alweer een tijd niet meer verdiept in moederborden dus kan je geen echt bij de tijd advies geven, behalve dan dat ik voor SLI nog even zou wachten. De 7800 is nog maar net uit en je zou net zo goed over een paar maanden een 2e (goedkopere) 7800 erbij kunnen kopen, en alsnog SLI nemen. In dat licht is een SLI moederbord interessant. Echter, tegen de tijd dat je 7800 zo langzaam word dat je SLI zou kiezen om hem die boost te geven, zijn er alweer 3 nieuwe generaties videokaarten en mobo's uit ...

Mijn 6800 zal immers ook nog wel een tijdje meegaan, ook nu de 7800 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat je niet belangrijke data erop gaat zette want raid 0 en 1 hd fout dan is het 600gig weg

en waarom niet wachten op de X900 met crosfire? veel sneller dan een 7800

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:10:

@HTT-Thalan: k heb Alienware gekozen omdat ik toch nog weleens op een LAN-Party ben :) is toch leuk, van die blauwe ogen in een donkere zaal :) Maar ik zat inderdaad ook nog te kijken naar de Dell 9300. wat zijn daar de specs van en (als ik vragen mag) wat heb je drvoor betaald?
Ik zou de XPS genomen hebben ware het niet dat ik die toen nog niet in nederland kon krijgen, ik was 1 van de eersten en moest het met de 9300 doen. Pas een paar weken later (tot mijn spijt) kwam de xps 'ineens' naar nederland (toen dell erachterkwam dat daar geld te halen viel)

Ik heb (met korting) 2203 euro betaald, voor een

Centrino 1,86 (2mb cache) 533mhz bus
Geforce Go 6800 256mb (gpu/mem 300/700)
1x1024 mb DDR2-533
60gb 7200rpm HD
NEC 6500 DVD-RW Dual layer
7.1 Silicon nog wat geluidskaart mét subwoofer (intern, 1watt)
17'' Breedbeeld tft met truelife (res 1920*1200)
9cell 8800 mha accu (ongeveer 3.5 uur werken)
54g wireless,lan, modem, DVI + D-Sub + TV-out (jaja) SD cardreader, 6x usb, firewire, pcmcia

Ik had er XP Pro sp2 bij en wat dell software (mcafee av enzo)

Dit was aan het begin dus de prijs was nog vrij hoog, maar dat krijg je altijd wel als je het nieuwste wilt. Hij haalt ongeveer 4100 punten in 3dmark2005. Ik draai er alles op wat ik heb, en het ding kan perfect mee natuurlijk. Ik heb er nog een mx500 aan gehangen en een externe hd, en daarmee was het wel compleet. Ben er nog steeds heel blij mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:15:
ik hoop dat je niet belangrijke data erop gaat zette want raid 0 en 1 hd fout dan is het 600gig weg

Mijn ervaringen met Ati's zijn niet zo geweldig. Op papier is de x900 idd sneller, maar de praktijk moet dat nog bewijzen. Bovendien is de driverondersteuning van ati vaak naadje, en dat zie ik nog wel problemen opleveren als je sli achtige praktijken gaat invoeren.

Raid 0 word bestempeld als onveilig. 1 Foutje is weg data. Maar harde schijven, hoe hoog is daar de uitval tegenwoordig op? Ik heb 2 jaar met raid 0 gedraaid en het ging altijd van een leien dakje. Voor de echte belangrijke data gebruik je sowieso geen hd, want een enkele schijf kan óók stuk.

Voor zulke zaken pak je een backup op dvd of tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:20:
[...]

Ik zou de XPS genomen hebben ware het niet dat ik die toen nog niet in nederland kon krijgen, ik was 1 van de eersten en moest het met de 9300 doen. Pas een paar weken later (tot mijn spijt) kwam de xps 'ineens' naar nederland (toen dell erachterkwam dat daar geld te halen viel)

Ik heb (met korting) 2203 euro betaald, voor een

Centrino 1,86 (2mb cache) 533mhz bus
Geforce Go 6800 256mb (gpu/mem 300/700)
1x1024 mb DDR2-533
60gb 7200rpm HD
NEC 6500 DVD-RW Dual layer
7.1 Silicon nog wat geluidskaart mét subwoofer (intern, 1watt)
17'' Breedbeeld tft met truelife (res 1920*1200)
9cell 8800 mha accu (ongeveer 3.5 uur werken)
54g wireless,lan, modem, DVI + D-Sub + TV-out (jaja) SD cardreader, 6x usb, firewire, pcmcia

Ik had er XP Pro sp2 bij en wat dell software (mcafee av enzo)

Dit was aan het begin dus de prijs was nog vrij hoog, maar dat krijg je altijd wel als je het nieuwste wilt. Hij haalt ongeveer 4100 punten in 3dmark2005. Ik draai er alles op wat ik heb, en het ding kan perfect mee natuurlijk. Ik heb er nog een mx500 aan gehangen en een externe hd, en daarmee was het wel compleet. Ben er nog steeds heel blij mee :9
Die Centrino vind k minder... k zit liever te werken met een Pentium 4 HT.
In mn laptop zitten ook 2 HDs RAID-0. en een DVD brander en een DVD speler. maakt m dikker maar wel leuker :)

prijskaartje was: 3.400,-

@ HTT-Thalan: Dat is info waar ik wat aan heb. Dan hou ik het hierbij, zonder SLI. Je bent niet de enige die niet meer up-to-date is van de moederboorden markt. Ik denk dat veel mensen het niet meer (kunnen) volgen wat er allemaal gebeurd. Op basic dingen na dan. De markt word gewoon TE overspoeld met plankjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Heuving op 27-06-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:29:
[...]

Die Centrino vind k minder... k zit liever te werken met een Pentium 4 HT.
In mn laptop zitten ook 2 HDs RAID-0. en een DVD brander en een DVD speler. maakt m dikker maar wel leuker :)

prijskaartje was: 3.400,-

@ HTT-Thalan: Dat is info waar ik wat aan heb. Dan hou ik het hierbij, zonder SLI. Je bent niet de enige die niet meer up-to-date is van de moederboorden markt. Ik denk dat veel mensen het niet meer (kunnen) volgen wat er allemaal gebeurd. Op basic dingen na dan. De markt word gewoon TE overspoeld met plankjes.
Ik doe wel een klein beetje aan video (opnemen van tv en bewerken) en daar is een centrino wat minder geschikt voor ja. Staat tegenover dat de centrino zijn mannetje meer dan staat op het gebied van games en office werkzaamheden, tegen een fractie van het stroomverbruik. Ik zie jou met je alienware niet even een filmpje kijken in het park of lekker surfen op het balkon zonder verlengsnoer :9

Ik heb ook zitten kwijlen op de Voodoo Envy Laptopjes, enorm geile apparaten, maar te duur en te log. Mijn dell is nog redelijke portable (3,9 kg) en presteert goed.

Ik moet alleen nog wat spelen met mijn instellen van pinnacle, word ziek van die codec. Ene codec vreet ruimte, de andere heeft waardeloze kwaliteit. Ik heb codecs gehad waarbij na een tijdje beeld en geluid niet meer synchroon lopen, of waar stotters inzitten. Echt lam dat je dan een video opneemt en dat je dan de hele tijd tegen stotterend beeld aankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:43:
[...]

Ik doe wel een klein beetje aan video (opnemen van tv en bewerken) en daar is een centrino wat minder geschikt voor ja. Staat tegenover dat de centrino zijn mannetje meer dan staat op het gebied van games en office werkzaamheden, tegen een fractie van het stroomverbruik. Ik zie jou met je alienware niet even een filmpje kijken in het park of lekker surfen op het balkon zonder verlengsnoer :9 ....
Ik heb m juist voor het 3D/film/animatie gedeelte. Dus vandaar de Alienware keuze. En, de batterij gaat met wat geluk een kleine anderhalf uur mee, is mijn ervaring. Dus dat is net genoeg voor een filmpie ;) moet dan geen Lord of the rings trilogie zijn die k ga kijken dus :P

over de Voodoo Envy m:790, deze is praktisch gelijk aan de Alienware Area-51m 7700. Dan heb ik het wel over de full-spec versie. want de basis Area-51m 7700 is eigenlijk schaamteloos samengesteld door Alienware.

Over de configuratie, ik hoor nog geen mensen die zeggen dat ik iets perse moet veranderen. nette configuratie dus?

Ik denk dat ik ook ga voor die Asetek Waterchill antarctica waterkoeling goede verhalen over gelezen zojuist. thanx for the tip!!

nog mensen tips over overklokken b.t.w.?

[ Voor 9% gewijzigd door Heuving op 27-06-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:44:
[...]

Ik heb m juist voor het 3D/film/animatie gedeelte. Dus vandaar de Alienware keuze. En, de batterij gaat met wat geluk een kleine anderhalf uur mee, is mijn ervaring. Dus dat is net genoeg voor een filmpie ;) moet dan geen Lord of the rings trilogie zijn die k ga kijken dus :P

over de Voodoo Envy m:790, deze is praktisch gelijk aan de Alienware Area-51m 7700. Dan heb ik het wel over de full-spec versie. want de basis Area-51m 7700 is eigenlijk schaamteloos samengesteld door Alienware.

Over de configuratie, ik hoor nog geen mensen die zeggen dat ik iets perse moet veranderen. nette configuratie dus?

Ik denk dat ik ook ga voor die Asetek Waterchill antarctica waterkoeling goede verhalen over gelezen zojuist. thanx for the tip!!

Opzich is het denk ik niet onverstandig een SLI-moederbord te nemen. Ze kosten niet heel veel meer, maar je hebt nog eventueel wel extra uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst. Ik zou gewoon voor zo'n bordje gaan denk ik. :) (ASUS A8N-SLI Deluxe ofzo, goede ervaringen mee.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:44:
[...]

De Voodoo zou ik genomen hebben met een custom tattoo. Vandaar de hoge prijs.

Mbt de Antartica, zoveel ervaring heb ik niet me je gedeeld, dus bij deze:

Gekocht voor 249,- bij cdromland, hier in breda. Bij het uitpakken bleek al gelijk dat hij netjes en compleet ingepakt was, alles voorhanden, ook erg veel slang. De koppelingen pakken heel netjes, en vooral, je hebt geen afsluithulpjes nodig. Je steekt de slang (wel netjes recht afsnijden) in de koppeling, trek er daarna een keertje zachtjes aan, en hij zit muurvast en waterdicht.

Het blokk (helemaal van koper) pastje heeeel netjes op mijn moederbord en er zat een zeer duidelijke handleiding bij over het installeren.

Standaard doet hij cpu/northbridge, ik heb er een blok aan toegevoegd voor de 1e harde schijf, de raptor. Dit blok was niet van asetek en de slangen moesten dus wel met een tie-wrap extra (voor de zekerheid) vastgezet worden. Het metalen blok werd met een speciale pasta tegen de printplaat van de hd gelijmd (wel verwijderbaar)

De pomp was meer dan sterk genoeg en erg stil. Ze leveren netjes anti-algenspul bij.

Het installeren was een gemak en erg leuk om te doen. Ik heb er misschien nog wel foto's van ergens, op verzoek kan ik die wel een keertje opzoeken.

De 6800 ultra hield ik luchtgekoeld vanwege de genoemde problemen met blokken daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Ik lees dat er 2x1GB ram in gaat, dat betekent dus geen Cas latency van 2, correct? De AMD64 houdt naar mijn weten wel heel erg van een lage Cas latency...

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
yowen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:03:
Ik lees dat er 2x1GB ram in gaat, dat betekent dus geen Cas latency van 2, correct? De AMD64 houdt naar mijn weten wel heel erg van een lage Cas latency...
Hoe kan ik dat dan verhelpen :)

@ HTT-Thalan: fotos posten lijkt me leuk, zie ik gelijk wat meer van het setje!

@--MeAngry--: Ik had gehoord dat de LANparty mobo erg goed was in overklokken. Heb je hiermee ervaring met de ASUS?

Asetek Waterchill KT03-L20 - € 95,00
socket 462/478/754/940/939
Black Ice Pro Radiator
700 l/uur Hydor Pomp
2,5m Slangenset
Alle montagemateriaal bijgesloten

is da de goeie?

[ Voor 18% gewijzigd door Heuving op 27-06-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kan zo een dualcore wel 4 latjes ram aan op T1 tijden? anders moet je een twinx 2048 setje kopen (heb je nog uitbreidings mogelijkheid ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:15:
[...]

Hoe kan ik dat dan verhelpen :)

@ HTT-Thalan: fotos posten lijkt me leuk, zie ik gelijk wat meer van het setje!

@--MeAngry--: Ik had gehoord dat de LANparty mobo erg goed was in overklokken. Heb je hiermee ervaring met de ASUS?

Asetek Waterchill KT03-L20 - € 95,00
socket 462/478/754/940/939
Black Ice Pro Radiator
700 l/uur Hydor Pomp
2,5m Slangenset
Alle montagemateriaal bijgesloten

is da de goeie?
:o

Ik hoop het niet, ik heb een half jaar geleden nog 250 betaald :Y)

Maar ik vermoed van niet, er staat me nog vaag bij dat ik een L30 had (pin me er niet op vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
lijkt erop dat dit mobo 4x512 aan zou kunnen. Dan kun je CAS 2 doen, vindt die processor fijn, maar het zou goed zijn als iemand mijn theorie kan bevestigen, zoals het nu is wil je toch 2x1024 doen? Naar mijn weten bestaan die niet met CAS 2.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
trouwens waarom ga je niet voor de fx 57 proc van amd? want die schijnt zijn werk wel goed te doen.. check: nieuws: Reviews Athlon 64 FX-57: games, games, games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:15:

als je dat doet kan je net zo goed nog 2 maanden wachten en de volgende nvidia kaart kopen , zoals je gelezen hebt is de x900 weer uitgesteld, dus dan kan je net zo goed ook voor die zelfde prijs op dat moment 2 X een 7800 kopen in SLI en die slaan een x900 hard.

wel leuk als je een pc samen kan stellen en geld zo ongeveer geen rol speelt. als je een sexy kast wil moet je maar even kijken voor een asus vento

[ Voor 13% gewijzigd door Flapp op 27-06-2005 19:23 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
het gaat daar wel over een x900 crossfire.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
waarom nou een asus vento... dat ding oogt zo extreem apart (naar wat ik heb gezien)
nee, neem liever een pcicase Nitro ATX. die is lekker strak als je het mij vraagt.

Bovendien lijkt het mij verstandig raptor, als je gewoon een SLI mobo koopt met één 7800/6800 erin. later kun je simpel upgraden of alsnog een X900 kopen.... je hebt gewoon veel meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
yowen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:10:
lijkt erop dat dit mobo 4x512 aan zou kunnen. Dan kun je CAS 2 doen, vindt die processor fijn, maar het zou goed zijn als iemand mijn theorie kan bevestigen, zoals het nu is wil je toch 2x1024 doen? Naar mijn weten bestaan die niet met CAS 2.
Het is een kit. Dus 4x 512. :)

@ DaannO: ik heb gehoord dat die nog lang op zich laat wachten. De AMD X2 processor is ook al pre-order.
Ik heb ook gekeken naar de ASUS Vento kast, maar ik heb toch liever een meer onopvallende kast.
Ik denk dat ik dan een SLI boordje neem, eventueel later een 2e 7800 kopen.

Ik heb nu ook een ATI, een X800, niet helemaal tevreden mee. Wil nu weer terug naar nVidia.

[ Voor 34% gewijzigd door Heuving op 28-06-2005 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
moet wel lang wachten op reactie van salland automatisering :( Nogsteeds geen reactie :(
Totaal is trouwens ca. 2.700,- voor de configuratie, misschien koop k nog een 2e 7800. iig ga ik (dankzij jullie) een SLI mobotje nemen :)

Ik post ook fotos van de configuratie als k ermee bezig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
ik zou gewoon bellen naar salland, in mijn ervaring schiet je met email weinig op, vaak lezen ze het vluchtig en/of geven rare antwoorden. Of je wordt gewoon vergeten, aan de telefoon kun je straight to the point je vraag beantwoord krijgen, want ze moeten wel luisteren.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
yowen schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:38:
ik zou gewoon bellen naar salland, in mijn ervaring schiet je met email weinig op, vaak lezen ze het vluchtig en/of geven rare antwoorden. Of je wordt gewoon vergeten, aan de telefoon kun je straight to the point je vraag beantwoord krijgen, want ze moeten wel luisteren.
Ja.. ik ga gelijk ff bellen, als ik nog optijd ben.

edit: net ff gebeld, morgen beantwoord ze de mail. de AMD processor staat waarschijnlijk voor eind volgende week op de planning. de videokaart is n.n.b. maar dat kan erg lang gaan duren.
Dan denk ik dat ik nu een 6800 Ultra neem, en als de 7800 uitkomt, die in SLI modus laten draaien. Als dat gaat lukken.

of, hebben jullie een beter idee voor de kaart die ik eerst moet kopen? misschien eerst een ander merk 7800? share your thoughts please :)

[ Voor 36% gewijzigd door Heuving op 28-06-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
K heb de offerte binnen!

Alleen jammer dat ze niks hadden meegestuurd over levertijden.

Is het slim om nu een 7800 kaart van bijv. MSI te kopen, en als de ASUS er is, dan die erbij zetten in SLI modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Volgens mij kan je geen 6800 en 7800 in sli zetten, het gebruik van verschillende kaarten in een dual opstelling is alleen bij ati mogelijk. Je zou dan moeten gaan voor dual 6800U SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:00:
Volgens mij kan je geen 6800 en 7800 in sli zetten, het gebruik van verschillende kaarten in een dual opstelling is alleen bij ati mogelijk. Je zou dan moeten gaan voor dual 6800U SLI.
Oke, da's logisch :) ik zei ook een MSI 7800 kaartje kopen en later de ASUS. maar ik weet niet zeker of het werkt, MSI / ASUS in SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Ik zou op zich toch nog wat verbeterpuntjes willen aanbrengen:

Geheugen:
Ik zou toch gaan voor 2 latjes van 1024mb, bijvoorbeeld 2x deze: Corsair TWINX2048-3200C2. Redelijke latencies en met maar 2 latjes in gebruik kan je altijd nog makkelijk geheugen bijplaatsen, daarnaast scheelt het ook weer ruimte/warmte. Eigenlijk zou ik je twinx niet aan raden te kopen, omdat het een stuk duurder is dan non-twinx en eigenlijk zegt het alleen maar dat de 2 latjes goed samen moeten werken met dual channel. Ik heb in mijn moederbord 1 twinx pakket van corsair pc3500 en 2 losse modules van corsair pc3200 zitten, en dual channel werkt alsnog goed.

Daarnaast zou ik toch gaan voor een snellere schijf als raptor als primaire partitie voor je windows en programma's. En daarnaast wat grote schijven voor de opslag. Je zegt zelf dat je het te duur vindt en dat het dan maar wat langzamer is, maar wat ik niet snap is dat je dan wel een dual core processor aanschaft, met een afschuwelijke prijs/kwaliteit verhouding, naar mijn idee.

Overigens zou ik de XFX 7800GTX kiezen. Deze fabrikant richt zich namelijk vooral op het overclockbare van kaarten, zoals je in onderstaande quote wel kan zien.
SLI ready , Dual VGA , Factory overclocked the engine clock at 450MHz and memory clock at 1.25GHz (vs. standard 430MHz and 1.2GHz) , Dual DVI Out , TV Capture

[ Voor 16% gewijzigd door dev icey op 30-06-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou voor de XFX 7800 GTX gaan.

het is bullshit dat de 7800GTX herrie maakt :(
die 7800 kaarten maken helemaal geen herrie :*)
vergeleken met de 6800 serie is de 7800 GTX een stille !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Misschien toch die XFX nemen dan..

De spullen zijn besteld, maar ik kan altijd nog wijzigingen aanbrengen.
De levertijd van de Processor is nogal lang. waarschijnlijk eind volgende week pas leverbaar.

Ik heb toch een Raptor erbij besteld.
De 2 300GB schijven gebruik ik dan als opslag medium en de Raptor als windows schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

HTT-Thalan schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:00:
dan zou het nog niet gaan bij ati.
je kan bij ati alleen van dezelfde serie in dual gebruiken.
dus 2x x700 2x x800 2x 850 2x 9xx.
dus ook niet de x800 met een x850 kaart, zoals je het nu met de 6800 en 7800 vergelijkt.

maar waarom je perce een asus wilt ?
tegenwoordig zijn die nvidia kaarten toch zo'n beetje alle maal hetzelfde.
ze zetten er alleen een andere koeler op en sommige ander geheugen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
chucky666 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:37:
[...]

dan zou het nog niet gaan bij ati.
je kan bij ati alleen van dezelfde serie in dual gebruiken.
dus 2x x700 2x x800 2x 850 2x 9xx.
dus ook niet de x800 met een x850 kaart, zoals je het nu met de 6800 en 7800 vergelijkt.

maar waarom je perce een asus wilt ?
tegenwoordig zijn die nvidia kaarten toch zo'n beetje alle maal hetzelfde.
ze zetten er alleen een andere koeler op en sommige ander geheugen.
Support van het merk en de megeleeverde software. En de doos is Eyecandy voor display in mn kamertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
the raptor schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:55:
[...]
Support van het merk en de megeleeverde software. En de doos is Eyecandy voor display in mn kamertje :)
als ik jou was zou ik nu voor 2 asus x850 pte gaan en dan in crossfire. dan heb je pas een show. ik denk zelf dat als je zo nodig een 7800 wil je nog lang kan wachten kwa levering en kwa prestatie scheelt het niet echt veel vind ik zelf. maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

DaannO schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:06:
[...]

als ik jou was zou ik nu voor 2 asus x850 pte gaan en dan in crossfire. dan heb je pas een show. ik denk zelf dat als je zo nodig een 7800 wil je nog lang kan wachten kwa levering en kwa prestatie scheelt het niet echt veel vind ik zelf. maar dat is mijn mening.
en waar zou je nu dan kaarten halen die crossfire ondersteunen ?
daar heb je toch een asus x850 pte crossfire edition nodig als master kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
chucky666 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:26:
[...]

en waar zou je nu dan kaarten halen die crossfire ondersteunen ?
daar heb je toch een asus x850 pte crossfire edition nodig als master kaart.
lees dit maar eens my man :) : nieuws: ATi CrossFire ingeschakeld op niet-ondersteunde kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lees de update maar eens my man ;)

Na een grondige analyse van het artikel, met de hulp van enkele Tweakers, zijn we erachter gekomen dat de hack maar gedeeltelijk werkt. Er blijkt dus wel een speciale chip nodig te zijn om CrossFire mogelijk te maken. Deze chip moet het beeld van twee kaarten met elkaar combineren. Zonder een speciale CrossFire Edition-kaart kan het compleet gerenderde beeld dus niet worden weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
chucky666 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:48:
[...]

lees de update maar eens my man ;)

Na een grondige analyse van het artikel, met de hulp van enkele Tweakers, zijn we erachter gekomen dat de hack maar gedeeltelijk werkt. Er blijkt dus wel een speciale chip nodig te zijn om CrossFire mogelijk te maken. Deze chip moet het beeld van twee kaarten met elkaar combineren. Zonder een speciale CrossFire Edition-kaart kan het compleet gerenderde beeld dus niet worden weergegeven
Na een grondige analyse van het artikel, met de hulp van enkele Tweakers, zijn we erachter gekomen dat de hack maar gedeeltelijk werkt. Er blijkt dus wel een speciale chip nodig te zijn om CrossFire mogelijk te maken. Deze chip moet het beeld van twee kaarten met elkaar combineren. Zonder een speciale CrossFire Edition-kaart kan het compleet gerenderde beeld dus niet worden weergegeven. Waarom ATi geen Radeon X700 of X300 CrossFire Edition uitbrengt is nog steeds een raadsel. Wellicht dat ATi aan de hand van deze resultaten een en ander opnieuw in overweging neemt.
Damn my bad :P Nee je hebt helemaal gelijk! Dus tot nu toe is SLI de enigste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:55
Even compleet iets anders dan die stervensdure grafische kaarten, je zegt dat met PS platen van 1GB bewerken normaal is. Nou dan zou ik sowieso slechts twee DIMM's nemen van elk 1GB 't stuk i.p.v. 4x512MB (is nog ietsje vlotter ook i.v.m. bus turnaround) zodat je twee sockets overhoudt voor nóg meer RAM (zou er gelijk meer in proppen, maar dat ben ik). CS2 kan namelijk meer dan 2GB gebruiken en da's zéker geen slecht idee met 1GB bestanden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
De PC is geleverd, helaas kwam de RAM tip telaat.
Overview van de specificaties:

Moederplank - DFI LANParty NF4 SLI/DR
Processor - AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (word overclocked) (user review geschreven)
Videokaart - Asus EN7800 GTX /2DHTV 256 MB (user review geschreven)
Geheugen - Corsair TWINX 1024-4000PRO 1024 MB, PC4000, 500 MHz, 3, Kit Of 2, Inclusief LED's - 2x, dus toch 4x 512MB
Behuizing - Lian Li PC-V1100 Zilver (user review geschreven)
Voeding - Antec TruePower 2.0 550 Watt ActivePFC
Harde platen - Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 - 2x
DVD Brenner - Plextor PX-716A (maakt een cool geluid bij het dichtgaan :*) )
DVD spelert - Plextor PX-130A
Koeling - Asetek WaterChill KT03-L20 (moet nog geinstalleerd worden)
Geluidskaart - Creative Audigy 2 ZS (gehaald uit mijn vorige workstation)
TV kaart - nView MCE2k5 ready
Monitor - Dell Ultrasharp 2405FPW 24" Wide aspect TFT scherm (user review geschreven)

Ik ben dr erg tevreden mee. De totale kosten voor al dit moois kwam op € 4.200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:09:
De PC is geleverd, helaas kwam de RAM tip telaat.
Overview van de specificaties:

Moederplank - DFI LANParty NF4 SLI/DR
Processor - AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (word overclocked) (user review geschreven)
Videokaart - Asus EN7800 GTX /2DHTV 256 MB (user review geschreven)
Geheugen - Corsair TWINX 1024-4000PRO 1024 MB, PC4000, 500 MHz, 3, Kit Of 2, Inclusief LED's - 2x, dus toch 4x 512MB
Behuizing - Lian Li PC-V1100 Zilver (user review geschreven)
Voeding - Antec TruePower 2.0 550 Watt ActivePFC
Harde platen - Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 - 2x
DVD Brenner - Plextor PX-716A (maakt een cool geluid bij het dichtgaan :*) )
DVD spelert - Plextor PX-130A
Koeling - Asetek WaterChill KT03-L20 (moet nog geinstalleerd worden)
Geluidskaart - Creative Audigy 2 ZS (gehaald uit mijn vorige workstation)
TV kaart - nView MCE2k5 ready
Monitor - Dell Ultrasharp 2405FPW 24" Wide aspect TFT scherm (user review geschreven)

Ik ben dr erg tevreden mee. De totale kosten voor al dit moois kwam op € 4.200,-
:o Mijn god! Het enige wat nog mist is een 2e videokaart :+

Als je hulp nodig hebt, ik help je graag :P
Ik heb dezelfde waterkoeling gehad, Asetek is echt een hele vette set, en makkelijk om in te bouwen ook.

Belangrijke tip: De sluitingen van de slangen zitten in de heatsinks. Je moet de slang erin duwen en er dan aan trekken, dan trekt de koppeling de slang muurvast. Niet vergeten, anders lekt hij! Ik heb eerst een sloot water van mijn geluidskaart moeten wegdweilen voor ik weer verder kon omdat ik 1 slang niet aangetrokken had bij de cpu-heatsink :P

Ga je nu ook een filmavond voor tweakers organiseren op de 24" dell display? Wat een geil ding is dat :9

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-09-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:13:
[...]

:o Mijn god! Het enige wat nog mist is een 2e videokaart :+

Als je hulp nodig hebt, ik help je graag :P
Ik heb dezelfde waterkoeling gehad, Asetek is echt een hele vette set, en makkelijk om in te bouwen ook.

Belangrijke tip: De sluitingen van de slangen zitten in de heatsinks. Je moet de slang erin duwen en er dan aan trekken, dan trekt de koppeling de slang muurvast. Niet vergeten, anders lekt hij! Ik heb eerst een sloot water van mijn geluidskaart moeten wegdweilen voor ik weer verder kon omdat ik 1 slang niet aangetrokken had bij de cpu-heatsink :P

Ga je nu ook een filmavond voor tweakers organiseren op de 24" dell display? Wat een geil ding is dat :9
(heeft nog hulp nodig met installeren koeling en overklokken) ik geef een exclusief feestje met 1 genodigde ;)

Voor een filmavond beschik ik over een Acer PD523 beamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:16:
[...]

(heeft nog hulp nodig met installeren koeling en overklokken) ik geef een exclusief feestje met 1 genodigde ;)

Voor een filmavond beschik ik over een Acer PD523 beamer :)
Alhoewel ik me nu in een gezelschap (got, düh) bevind met extreem ervaren knutselaars, durf ik best te zeggen dat ik de nodige ervaring opgedaan heb met beide zaken. Moet wel gezegd worden dat de Asetek best noobvriendelijk is en overklokken is met de huidige generatie bios'sen en mobo's een eitje. Waar woon je ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:27:
[...]

Alhoewel ik me nu in een gezelschap (got, düh) bevind met extreem ervaren knutselaars, durf ik best te zeggen dat ik de nodige ervaring opgedaan heb met beide zaken. Moet wel gezegd worden dat de Asetek best noobvriendelijk is en overklokken is met de huidige generatie bios'sen en mobo's een eitje. Waar woon je ergens?
Oud-Beijerland, da's vlakbij Rdam :)
het DFI motherboard zou indd hufter-proof moeten zijn met overklokken... maar k durf t toch niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:31:
[...]
Oud-Beijerland, da's vlakbij Rdam :)
het DFI motherboard zou indd hufter-proof moeten zijn met overklokken... maar k durf t toch niet echt...
Nou, je hebt een AMD, dus ik zou me eerder zorgen maken over je CPU dan je Mobo :P

Iemand mag me verbeteren als ik fout zit, maar voorzover ik me kan herinneren hebben Intel CPU's hun thermische beveiliging in de cpu zelf zitten, terwijl AMD vertrouwt op een beveiliging via de socket of het moederbord, dit kan echter in de laatste generatie gewijzigd zijn.

De asetek set koelt wel enorm goed, en heeft een krachtige pomp. Ik gebruikte hem voor niet alleen de chipset en cpu, maar ook op mijn harde schijf (10k rpm) te koelen. Ik denk dat het dus wel losloopt met temperaturen. Wat ik je zou aanbevelen is om eerst enkele maanden "gewoon" te draaien met je processor (hij is nieuw, en meer dan snel zat) voor je begint met overklokken. Je weet dan zeker dat alles goed werkt (koeling enzo) voor je extreme dingen gaat doen.

Daarna kun je langzaam omhoog gaan met je settings tot dat iets niet meer werkt (geheugen, hd, pci bus). Ik heb een 3,0 Intel HTT cpu op 3,85 gehad, stabiel, en daarvoor een 1000 P3 op 1250mhz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:38:
[...]

Nou, je hebt een AMD, dus ik zou me eerder zorgen maken over je CPU dan je Mobo :P

Iemand mag me verbeteren als ik fout zit, maar voorzover ik me kan herinneren hebben Intel CPU's hun thermische beveiliging in de cpu zelf zitten, terwijl AMD vertrouwt op een beveiliging via de socket of het moederbord, dit kan echter in de laatste generatie gewijzigd zijn.

De asetek set koelt wel enorm goed, en heeft een krachtige pomp. Ik gebruikte hem voor niet alleen de chipset en cpu, maar ook op mijn harde schijf (10k rpm) te koelen. Ik denk dat het dus wel losloopt met temperaturen. Wat ik je zou aanbevelen is om eerst enkele maanden "gewoon" te draaien met je processor (hij is nieuw, en meer dan snel zat) voor je begint met overklokken. Je weet dan zeker dat alles goed werkt (koeling enzo) voor je extreme dingen gaat doen.

Daarna kun je langzaam omhoog gaan met je settings tot dat iets niet meer werkt (geheugen, hd, pci bus). Ik heb een 3,0 Intel HTT cpu op 3,85 gehad, stabiel, en daarvoor een 1000 P3 op 1250mhz :P
Tsja, voor mij moet t maar zo snel mogelijk draaien. Want elk Mhz.je meer merk je bij het renderen in 3ds max met VRay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:15:
[...]

Tsja, voor mij moet t maar zo snel mogelijk draaien. Want elk Mhz.je meer merk je bij het renderen in 3ds max met VRay.
Klopt, maar zijn die paar seconden die je wint het waard je garantie te verspelen? :)

Ik heb ook overgeklokt, en alhoewel dat natuurlijk voor 3dmark e.d. hogere scores maakte, is het niet alsof mijn games ineens met +30 fps draaiden hoor. Het gaat vaak om marginale winsten tussen de 2 en de 10 procent en is voornamelijk bedoeld als sport, kijken hoever je komt.

Als je de maximale prestatie uit je processor wilt halen is dat theoretisch mogelijk met overklokken, maar ik denk niet dat je heel veel winst met betrekking tot de rendertijd gaat halen, hoogstens seconden. Maar het is jouw machine, jij beslist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:20:
[...]

Klopt, maar zijn die paar seconden die je wint het waard je garantie te verspelen? :)

Ik heb ook overgeklokt, en alhoewel dat natuurlijk voor 3dmark e.d. hogere scores maakte, is het niet alsof mijn games ineens met +30 fps draaiden hoor. Het gaat vaak om marginale winsten tussen de 2 en de 10 procent en is voornamelijk bedoeld als sport, kijken hoever je komt.

Als je de maximale prestatie uit je processor wilt halen is dat theoretisch mogelijk met overklokken, maar ik denk niet dat je heel veel winst met betrekking tot de rendertijd gaat halen, hoogstens seconden. Maar het is jouw machine, jij beslist :P
Zelfs met deze PC zit ik soms 1 dag en 10 uur te wachten voordat hij een 4500x2500 plaatje gerendered heeft. Dus, als dat een uur o.i.d. uitmaakt, zou ik zeggen: DOEN! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the raptor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:23:
[...]
Zelfs met deze PC zit ik soms 1 dag en 10 uur te wachten voordat hij een 4500x2500 plaatje gerendered heeft. Dus, als dat een uur o.i.d. uitmaakt, zou ik zeggen: DOEN! :)
1 dag en 10 uur? :o

Das wel zonde dan, heb je een dikke pc waar je de helft van de tijd niks mee kan omdat hij staat te tekenen :P

Als je met zulke tijden en bestanden werkt, kan ik me wel enigszins indenken dat je wilt overklokken ja, maar had je dan niet beter een Dual moederbord met 2x een dual core kunnen kiezen, en een goedkopere videokaart? Aangezien renderen toch op de cpu gebeurt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:33:
[...]

1 dag en 10 uur? :o

Das wel zonde dan, heb je een dikke pc waar je de helft van de tijd niks mee kan omdat hij staat te tekenen :P

Als je met zulke tijden en bestanden werkt, kan ik me wel enigszins indenken dat je wilt overklokken ja, maar had je dan niet beter een Dual moederbord met 2x een dual core kunnen kiezen, en een goedkopere videokaart? Aangezien renderen toch op de cpu gebeurt... :P
t moet ook wel een beetje kunnen gamen natuurlijk.
k heb een bescheiden render farm samengesteld van Xeon's. Maar, die staat op mn werk. En thuis wil ik ook regelmatig dingen maken. dus het moest een beetje een allrounder worden.[img]

edit:
Beetje laat, maar alsnog een fototje, btje brakke kwaliteit, camera kapot, k moet weer een nieuwe kopen :( Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/5889/afb018lk.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Heuving op 30-09-2005 10:56 ]

Pagina: 1