Hallo beste tweakers 
Ik ben aan een nieuwe PC toe.
Daarom mijn vraag of jullie me zouden kunnen adviseren op aankoop gebied.
De machine moet erg High-end worden. Photoshop platen van 1GB zijn normaal, 3DS MAX/Maya scenes goed kunnen renderen en ik moet ook een beetje goed kunnen gamen.
Budget is geen issue.
Mijn idee zelf was:
Asus EN7800 GTX /2DHTV (pre-order, verwachte datum n.t.b.)
AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (pre-order, verwachte datum n.t.b.)
DFI LANParty UT NF4 Ultra-D
Corsair TWINX 1024-3200LLPRO 1024 MB, PC3200, 400 MHz, Kit Of 2, Inclusief LED's (2x, totaal 2GB)
Lian Li PC-V1100 Zilver
Thermaltake Silent PurePower 480 Watt ActivePFC
Creative SoundBlaster Audigy 4 Pro Retail
Plextor PX-716SA Retail, Zwart
Plextor PX-130A OEM, Zwart
Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 (2x, totaal 600GB, misschien meer)
waterkoeling nader te bepalen, ligt aan de overklokbaarheid van de processor.
Zo ziet het er volgens mij wel redelijk uit. Voor de experts heb ik nog een vraagje:
Ik heb nu een DFI LANparty motherboard erin zitten zonder SLI. Is het aan te raden om toch SLI in de configuratie te zetten? zal het veel in performance schelen?
Is het moederboord een goede keus? Er zijn een hondertal moederboorden waar je uit kan kiezen. Is dit de goede keuze?
Is de processor te overklokken? en zo ja, gaat dat dan gemakkelijk? Ik heb verhalen gelezen dat je de processor zonder enige moeite en met standaard koeler op 200Mhz meer kan laten draaien. Ik wil dan denk ik een Waterkoelertje inbouwen.
En is 480 Watt voldoende voor de configuratie? ik denk dat ie t wel aankan.
Dus tweakers, heb ik een goede configuratie gemaakt of zijn er verbeter punten?
Ik ben aan een nieuwe PC toe.
Daarom mijn vraag of jullie me zouden kunnen adviseren op aankoop gebied.
De machine moet erg High-end worden. Photoshop platen van 1GB zijn normaal, 3DS MAX/Maya scenes goed kunnen renderen en ik moet ook een beetje goed kunnen gamen.
Budget is geen issue.
Mijn idee zelf was:
Asus EN7800 GTX /2DHTV (pre-order, verwachte datum n.t.b.)
AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (pre-order, verwachte datum n.t.b.)
DFI LANParty UT NF4 Ultra-D
Corsair TWINX 1024-3200LLPRO 1024 MB, PC3200, 400 MHz, Kit Of 2, Inclusief LED's (2x, totaal 2GB)
Lian Li PC-V1100 Zilver
Thermaltake Silent PurePower 480 Watt ActivePFC
Creative SoundBlaster Audigy 4 Pro Retail
Plextor PX-716SA Retail, Zwart
Plextor PX-130A OEM, Zwart
Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 (2x, totaal 600GB, misschien meer)
waterkoeling nader te bepalen, ligt aan de overklokbaarheid van de processor.
Zo ziet het er volgens mij wel redelijk uit. Voor de experts heb ik nog een vraagje:
Ik heb nu een DFI LANparty motherboard erin zitten zonder SLI. Is het aan te raden om toch SLI in de configuratie te zetten? zal het veel in performance schelen?
Is het moederboord een goede keus? Er zijn een hondertal moederboorden waar je uit kan kiezen. Is dit de goede keuze?
Is de processor te overklokken? en zo ja, gaat dat dan gemakkelijk? Ik heb verhalen gelezen dat je de processor zonder enige moeite en met standaard koeler op 200Mhz meer kan laten draaien. Ik wil dan denk ik een Waterkoelertje inbouwen.
En is 480 Watt voldoende voor de configuratie? ik denk dat ie t wel aankan.
Dus tweakers, heb ik een goede configuratie gemaakt of zijn er verbeter punten?