Toon posts:

P4P800S-X met P4 3,0 Ghz start niet/heeel af en toe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe comp in elkaar gezet:

p4 3,0 Ghz 1Mb chache (nieuw)
Asus p4p800S-X (nieuw)
512 Kingston DDR pc 3200 (heb er nog een voor als het werkt) (nieuw)
MX geforce 440
300 W voeding van Powermax

Nec 1100 DVD brander
Maxtor 40 Gb

Na het installeren krijg ik steeds geen beeld. De fan draait wel. Er zijn meerdere van deze topic maar al die tips heb ik al gedaan.. en sommige topics zijn gesloten zonder enige verdere info.

De volgende dingen willen wel gebeuren:
1) meestal hoor je een klein piepje en dan start hij weer op..
2) hij start opnieuw op, op het moment dat de HD inschakelt.

3) na 2 dagen prutsen staat er een kale windows XP op en slaat hij gewoon vast tijdens opstart of op het bureaublad.

Zonder HD of DVD kom ik ook zelden in het bios.

Ik heb 2 verschillende geheugenchips getest. 2 videokaarten. Verschillende HD's. Allemaal met dezelfde problemen.

De voltages lijken goed (kleine afwijkingen van een paar tienden).
De temp hangt continu rond de 61 graden.

Slechts 1 op de 10 keer wil hij doorstarten...

Weet iemand iets???

Sanne

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 10:15 ]

Verwijderd

Is het dan niet je mobo?
Aangezien je al veel hebt geprobeert.

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 19:48
Met mn houdige PC heb ik ook iets dergelijks gehad, maar dan startte hij als hij door de bios kwam wel helemaal op. Dit bleek te komen doordat de voeding niet genoeg amp op 12v kon leveren.

Ik zou de pc eens zo uitgekleed mogelijk proberen te starten.
Kijk ook even naar hoeveel amp je voeding kan leveren op 12v, dit staat op de zijkant van de voeding.

Het is ook mogelijk dat het moederbord stuk is, door bijvoorbeeld een stroompiek van het net. Dit heb ik ook een paar jaar terug meegemaakt. Na vaak reset indrukken startte hij dan wel op.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb al een paar keer redelijk kromme P4P800S-x borden gezien, niet echt wat je van Asus zou verwachten (sowieso kom ik steeds vaker defect/DOA Asus spul tegen, zijn ze soms overgenomen door Packard Bell ? :P)

Je hebt al geheugenmodules omgewisseld, maar heb je ook al een ander slot geprobeerd?
Dus slot 1 leeglaten, en alleen een module in slot 2 doen bijv. (zo heb ik eens zo'n krom bord toch aan de praat gekregen)

Verwijderd

Topicstarter
Met alleen videokaart, processor en 1 geheugen strip heb ik al geprobeerd. Dat maakt niets uit.

Geheugen heb ik niet omgewisseld... dat ga ik vanaaf proberen

Voeding... moeilijk (ben beter in verzekeringen). Heb ik weinig verstand van maar het lijkt allemaal binnen de marges te vallen.
Hier heb ik naar gekeken toen ik eenmaal in het bios was.
Als ik ze weer krijg zal ik ze opschrijven.

Zo uit mijn hoofd levert de 12 V, 4 amp volgens de zijkant.

Theoretisch moet mijn voeding 300 W leveren. Volgens de richtlijnen vraagt deze processor 350 W maar ik ga er vanuit dat het met slechts een HD en DVD toch moet lukken.
8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:35 ]

• hugomeeuwes
4 amp? Lijkt me erg weinig.
300 watt zegt eigenlijk niet veel, amperages die hij kan leveren is belangrijk. Ik heb mijn 300 watt voedig ook vervangen voor een andere 300 watt voeding die meer amp op 12 volt kan leveren.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook die extra 4 pollige voedings kabel aangesloten, als je dat niet doet wil nog wel eens wat problemen geven.

en kijk eens in de bios wat de voeding geeft dus de 5v 12v +- lijnen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

300 watt vond mijn P4P800e dlx ook niet fijn.
Heb er sinds de 2e dag een 400 watt inhangen die beter met m'n P4 2.8, 2x120 Maxtor, DVD, DVDRW overweg kan. oja, en een hele zooi fannetjes 8)

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:33:
Theoretisch moet mijn voeding 300 W leveren. Volgens de richtlijnen vraagt deze processor 350 W maar ik ga er vanuit dat het met slechts een HD en DVD toch moet lukken.
8)7
Een processor die 350 Watt nodig heeft lijkt me nogal sterk ...

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
ik denk dat 300 watt te weinig is
vergeet niet het vreet stroom ^^

1337

Verwijderd

Topicstarter
Oeps...

ik bedoel ik niet de processor zelf maar het geheel...
volgens topics zou processor rond de 50 W vreten...

Gebeurt er nog iets herkenbaars als de voeding te weinig stroom levert???

Sanne

• hugomeeuwes
Volgens mij gebeurt er niet echt iets herkenbaars, behalve dat jouw probleem kan ontstaan. Kun je niet errgens een voeding lenen?
Je kunt ook nog zonder de dvd-brander proberen op te starten of een oudere, minder stroom vretende videokaart erin doen. Als hij dan wel werkt lijkt het me aan het vermogen van de voeding te liggen.

Wat ik trouwens een keer heb gedaan is een tweede testvoeding om ook harde schijf van voeding te kunnen halen. Gewoon een 2e pc ernaast gezet.
Van 2e pc gewoon stroomkabeltje naar harde schijf 1e pc.
Je kunt ook een losse voeding gebruiken, maar om deze dan te starten moet je 2 puntjes van plug verbinden. Dit is iets moeilijker, maar je kunt via google makkelijk vinden hoe dit moet.

[ Voor 38% gewijzigd door hugomeeuwes op 27-06-2005 13:43 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Had gisteren exact hetzelfde.
FF nieuwste bios op cd fikken (wel hernoemen zoals genoemd in de EZflash procedure).
Booten met cd in lezen/fikker/dvd. Alt-f2 indrukken bij het booten.
FF wachten, klaar en normaal werken.
Zit een foutje in blijkbaar, blijft ie aangeven dat er een probleem is met het oc-en en raakt daardoor de cmos corrupt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

ey

ik heb ook een P4P800S moederbordje van Asus hangen, in combinatie met een Tybotech 400W voeding. Hangen 2 S-ATA schijven, een FX5700, DVD lezer en CDrw aan... (cpu=prescott 3.0) en heeft ook problemen met opstarten.... eerst geen beeld, na reset start die opnieuw op.
VGA is binnen geweest in garantie: niet defect
Moederbord binnen geweest: zelfde
CPU: zelfde
Ram werkt perfect in andere pc
Schijven alletwee nieuw
Vroeger (maandje geleden) heeft ie wel goed gedraaid op een 350W voeding van Aopen. Kan het aan die voeding liggen???

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:56:
Gebeurt er nog iets herkenbaars als de voeding te weinig stroom levert???
uhm, ja

Precies jou symptonen....
Meerdere keren op de knop moeten duwen voor een koude start, plotseling rebooten, vastlopers.
en niet onbelangrijk, met een te lichte voeding gaan je harddisks minder langer mee.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de terugweg een andere voeding halen...

Tagan of
Chieftec

iemand advies van absoluut wel of niet

Computer is bedoeld voor video-editing dus zal regelmatig flink moeten renderen

Verwijderd

Topicstarter
Die HD's

ik heb nu 2 liggen die kapot zijn... vond ik ook al vreemd

Voorheen zatten er altijd 3 in op 300 W met een AMD 1400... maar daar zijn er ook al 3 van kapot gegaan nu....

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

DDemolition schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:15:
[...]

uhm, ja

Precies jou symptonen....
Meerdere keren op de knop moeten duwen voor een koude start, plotseling rebooten, vastlopers.
en niet onbelangrijk, met een te lichte voeding gaan je harddisks minder langer mee.
Geloof me nu gewoon maar, het ligt niet aan de voeding maar aan het bios.

Ik kan de link niet terug vinden die voor mij de doorslag was. Maar ik had gisteren exact hetzelfde probleem met zelfde mobo en CPU.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
welke bios versie heb je dan?

hier zit 1009 op zo uit mijn hoofd

Verwijderd

Topicstarter
Okee,

hier zijn mijn voedingwaardes...

300 W

+5V > 30A
+3,3V > 14A

+12V > 12A
-12V > 0,8A
-5V > 0,5A
+5Vsb > 1,5A/2A

Is dit te weinig???

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:31:
Okee,

hier zijn mijn voedingwaardes...

300 W

+5V > 30A
+3,3V > 14A

+12V > 12A
-12V > 0,8A
-5V > 0,5A
+5Vsb > 1,5A/2A

Is dit te weinig???
12A op de V12 is inderdaad erg weinig, (ik weet niet of het TE weinig is) maar ik zou een nieuwe merk (oa. tagan, forton, zalman, A-open, Antec, coolermaster maar absoluut geen Q-tec of sweex!)voeding halen en anders is het denk ik het mobo

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:53:
welke bios versie heb je dan?

hier zit 1009 op zo uit mijn hoofd
De beta erna gedaan voor de "zekerheid" 1010b volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Tjah...

het werkt nu... en de clou was gewoon om beide geheugenbanken te vullen.

Comp start, alles wordt goed aangegeven dus ik denk dat het goed werkt.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Deze serie mainborden heeft een foutje, hij blijft bij met het niet starten hangen bij bios postcode D1.
Na bios update gaat het weer een tijdje goed om daarna weer met hetzelfde probleem terug te komen. Zelfs bij 2 gevulde geheugenbanken...
Ik zou hem terugbrengen want ook de door asus uitgebrachte bios patch doet het niet...

(had er 3 in gelijke systemen zitten die ik bij een klant van mij had geplaatst toen deze problemen de volgende dag zich voor deden...)

[ Voor 18% gewijzigd door Plopeye op 04-07-2005 08:52 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Pagina: 1