[Exch2K3] Send from adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-08 17:14
Op dit moment maken 3 users gebruik van een info mailbox (info@domein.nl). Deze mailbox is gekoppeld aan een active directory groep Info. Ik heb vervolgens 3 users geplaatst in deze groep. Deze users hebben tevens allemaal een eigen mailbox. Wanneer deze users een mail krijgen in de info mailbox dan krijgen alle drie netjes de mail in hun eigen mailbox. Wat ik nu eigenlijk wil regelen is dat wanneer de mail verzonden wordt naar een klant dat deze dan afkomstig is van info@domein.nl. Op dit moment is het namelijk zo dat wanneer een mail verzonden wordt deze als mail adres user@domein.nl heeft. Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat alle mail die verzonden wordt het adres info@domein.nl heeft.

We maken gebruik van een Windows 2003 domein met 1 Exchange 2003 server.De clients maken gebruik van Outlook 2003.

Ik heb de search al gebruikt maar kwam weinig nuttigs uit.

Verwijderd

Geef de gebruiker send as rechten van de infomailbox en geef veld van weer in OL.

Presto.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 19:08
Dit in een event sink zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 <SCRIPT language="VBScript">
  Const cdoRunNextSink = 0

Sub ISMTPOnArrival_OnArrival(ByVal Msg, EventStatus)
    Set Flds = Msg.Fields
    With Flds
      If .Item("urn:schemas:mailheader:from") ="""Aap"" <aap@leon.nl>" Then
      .Item("urn:schemas:mailheader:return-path") ="""Leon R""<leon@leon.nl>"
      .Item("urn:schemas:mailheader:from") ="""Leon R""<leon@leon.nl>"
      End if
    'Nog meer code....
    'Verwerk gegevens
      .Update
      .Resync
    End With
    Msg.Datasource.Save
    EventStatus = cdoRunNextSink
  End Sub
</SCRIPT>

Naar een extern adres krijgt de user nu het groepsadres mee. Send As "vergeten" gebruikers toch wel...

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Slim verzonnen Leon! Ik dacht inderdaad om gewoon aan tegen dat je een openbare map of extra account moet aanmaken en daar rechten op zetten. Maar dit is een mooiere, uitgaande dat ie blijft werken (en dat je niet vergeet dat ie bestaat).