Toon posts:

[BF2] Probleem bij aanloggen van server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ook BF2 gekocht maar ik heb een probleem met aanloggen op servers. Dit had ik ook al bij de demo maar ik verwachte eigenlijk dat het nog een bug zou zijn die met het definitieve spel wel opgelost zou zijn. NIET DUS, op het moment dat ik onder een username inlog in het spel en ik kijk bij server zie ik een hele hoop servers verschijnen.

Zodra ik een server aanklik met een beetje een lekkere ping doet ie in eerste instantie zijn best om aan te loggen maar nee hij springt weer terug naar het hoofdmenu. Daarnaast adviseerd het spel me ook om mijn netwerk instellingen na te kijken.

Ik heb met andere online games nooit last gehad van zulke dingen, maar dat was nog geen reden om niets te doen. Dus alle vuurmuren uitgeschakeld behalve die op mijn router (misschien is dat het probleem) en alle overbodige software uitgeschakeld die mee draait op de achtergrond. Maar nee nog steeds niet. Ik vind het nogal een vreemde kwestie en hopelijk zijn al meer mensen dit probleem tegen gekomen en hebben er een oplossing voor gevonden.

Graag advies in deze zaak alvast bedankt voor de moeite

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je de Windows Firewall aan te staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op meerdere manieren geprobeerd:

met zonealarm, zonder zonealarm maar wel met windows firewall, alleen de win firewall, en alle firewals uit. Al zet ik mijn complete beveiliging uit werkt het nog steeds niet zoals het hoort. heel vreemd.

Verwijderd

Vul eens opnieuw je keycode in onder
C:\documents en settings\.. application data\Microsoft\CDburning\Support\EA Battlefield 2_code
en ook bij EA Battlefield 2_code in de map "support" waar je het spel installeerde.

Verwijderd

Topicstarter
Die directory heb ik vreemd genoeg niet. Ik heb bij mapopties natuurlijk wel weergeven van bestanden en mappen aangevinkt maar nog steeds geen succes. Ik zit er haast aan te denken om mijn pc opnieuw te installeren maar of dat zou werken weet ik ook niet. Wel ontzettend pleuris werk natuurlijk +/-100gb backupen.

In iedergeval heb ik momenteel alle standaard proggies uitgezet die enig iets te maken zou kunnen hebben met het i-net maar geen succes. Nou ja tenminste het is me 1x gelukt om aan te loggen op een server hoera maar dat was van korte duur.

Ik probeer eerst een versie bf2 installatie werkt dat ook niet dan maar andere drastische maatregelen. En BTW ben ik echt de enige die dit probleem heeft??

Verwijderd

Topicstarter
en natuurlijk een nieuwe installatie van dit spel werkt niet zoals al verwacht :'(

Verwijderd

Ik had datzelfde probleem, niet onmiddellijk want een weekje ging alles goed. Toen het probleem zonder enig aanwijsbare reden de kop opstak, werd dit opgelost door voornoemde (herintikken keycode) toe te passen.

Verwijderd

Vergeet in elk geval ook niet de poorten (vermeld in de manual) open te stellen.
Dit kan ook je probleem zijn.

Verwijderd

eh...mischien een beetje dom maare hoe doe ik dit??? 8)7

Verwijderd

desnoods door alle firewalls uit te schakelen :)
en het is anders wel handig om te verlemden welke firewall je gebruikt.

offtopic @diebassie: zorg dat je windows op een aparte partitie hebt staan, dan hoef je niet altijd al die Gbs te backuppen bij een format :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:40:
Vergeet in elk geval ook niet de poorten (vermeld in de manual) open te stellen.
Dit kan ook je probleem zijn.
Dus inloggen op mijn router via mijn webbrouwser en daar de poorten open stellen. Ik ben nogal leek in dit soort dingen maar hopelijk is het van zelfsprekend als ik ben ingelogd. Bedankt voor de tip ik ga het straks zeker proberen en als dat werkt laat ik het weten aangezien ik niet de enige ben met dit probleem.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:52

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zit je achter een router?
Virusscanner uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een adsl router + een normale router om alle computers automatisch met i-net te laten verbinden. De router logt eigenlijk in op de adsl router.

adsl router < = > router < = > pc's

Zo werkt het in principe voor vele geen onbekende oplossing denk ik.

Verwijderd

ja maar je moet op die router wel portforwarding aanzetten en de poorten die in de bf2 manual staan forwarden naar het ipadres van de server waarmee je bf2 probeert te spelen.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:14:
Vul eens opnieuw je keycode in onder
C:\documents en settings\.. application data\Microsoft\CDburning\Support\EA Battlefield 2_code
en ook bij EA Battlefield 2_code in de map "support" waar je het spel installeerde.
Dit heeft dus bij mij dit probleem opgelost. Ik had namelijk al eerder dat progje opgestart, om te kijken wat het was. Alleen ik wou mijn key niet veranderen dus ik klik op cancle ofzo. Dan gaat het progje je bestaande key wissen, wat ik dus niet wist en wat volgens mij ook niet logisch is aangezien ik gewoon het progje wou sluiten. Toen kreeg ik dit probleem dus ook. Toen heb ik dus opnieuw het progje gestart maar nu met key ingevuld. En het werkte weer. :)
Pagina: 1