De beste adsl modem-router?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02

Mauz1978

Console War Veteran

Topicstarter
Dag allemaal,

ik hoop dat ik dit in het goede topic post, ik heb het iig niet gevonden als eerdere vraag van iemand.

Gister heeft mijn e-tech adsl modem/router de geest gegeven en wilde ik weten wat zo'n beetje de beste (geteste) adsl modem router is van dit moment. Ik hoef geen draadloos systeem. De prijzen verschillen van 50 tot 200 euro, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Ik wil gewoon een goede.

Nu was ik altijd al tevreden over de e-tech, maar nu is ie dus kapot en hoor ik van anderen dat e-tech maar een waardeloos merk is.

Dus heeft iemand suggesties?

Something under the bed is drooling

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
LinkSys WAG54G versie 2 (BELANGRIJK DAT HET EEN V2 IS!!!)

Veel mogelijkheden voor een redelijke prijs, en LinkSys is een goed merk :)

Laat je niet afschrikken door het topic wat hier loopt over de wag54g, dit is namelijk de versie 1, versie 2 zijn vooralsnog weinig/geen problemen mee.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:03

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Mauz1978 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:35:

Ik hoef geen draadloos systeem.
Die Linksys is dus draadloos. Ik zou ieg niet weer voor een ETech gaan. Ik heb er hier ook 1, en die heeft me soms een kuren... Maar goed, meestal werkt ie. Welke je wel moet hebben weet ik dan weer niet :)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb de e-tech adsl-modem/router 4 poorts.

Opzich prima ding, heb um nu een half jaar draaien. Tot nu toe 1x moeten resetten.

Enige nadeel is waarneer je een poort wil forwarden de modem opnieuw moet opstarten.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben zelf zeer te spreken over de Alcatel/Thomson 510v4 (1x 10/100mbit)

Hij is makkelijk te installeren, te configureren, stabiel en zover geen problemen.
En hij is niet duur : pricewatch: Alcatel SpeedTouch 510 ADSL Modem router (1x 10/100Mbps, Analoog)
ik gebruik hem zelf icm een 32 poorts switch.
imho 1 van de beste simpele modems/routers verkrijgbaar.

[ Voor 98% gewijzigd door prutser001 op 27-06-2005 09:51 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik ben erg tevreden over mijn Zyxel 650-31R modem/router, geweldig dingetje, ik kan hem dan ook aan iedereen aanraden.
Zelf met duizenden verbindingen (zo'n 4000 volgens "netstat -s") heeft het apparaatje er nog geen echte problemen mee (wel een cpu load van 70%)

Als ik weer een modem/router zou moeten kopen dan zou het waarschijnlijk weer een Zyxel worden, geweldige apparaten :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, en lol: allen een andere mening...

E-tech wordt het sowieso niet meer, en zit te denken aan die alcatel (snel, safe en simpel ;))... Ik wil alleen eentje die het blijft doen, ook al staat ie dagen achter elkaar aan, en die e-tech werd (te) warm op ten duur waaraan kapot is gegaan denk ik.

Ik speel veel online games, met meerdere pc's dus het mag wat kosten, als het maar een goede adsl router/modem is

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Planet modem (niet van Planet.nl maar planet.com.tw) en dat die draait al jaren in een meterkast waar ook de cv staat. 1 keer in de 5 jaar is die te warm geworden maar normaal is dat modem zo heet dat je bijna niet vast kan pakken.

Ik heb hier zowel Alcatel als van Sweex en ik vind Alcatel beter(Thompson dan) dan Sweex. Sweex is eenvoudiger qua bediening en instellen maar als je een beetje thuis bent in de Thompson dan weet je alles zo te vinden.

Ps Planet is ongeveer het zelfde als Sweex alleen met een metale kast erom heen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• prutser001

prutser001

De Alcatel/Thomson die ik gebruik staat 24/7 aan, en draait @ 8000/1024.
Ik heb deze nog nooit hoeven resetten ofzo, hij wordt ook niet echt warm.

Wat ik voornamelijk doe is downloaden,online gamen (mmorpg/fps) ik draai er een webserver op etc.
ik maak ook gebruik van bittorrent en dat geeft helemaal geen problemen (draaien in totaal 6 computers op)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Topicstarter
Welke type Alcatel is dat? Ik kan niets vinden van de '/thomson' gedeelte ervan.... Ze varieren (op kelkoo) van 196 euro tot 60 euro...

• prutser001

prutser001

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29
draytek maakt ook wel mooie modem/routers, dus kijk daar maar eens naar.

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik ook een WAG54G van Linksys

Ik heb de beruchte versie 1

Als je het draadloze gedoe uitschakeld werkt hij perfect, ik heb hem al een paar maanden non-stop aanstaan.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 17:30

ranzige pad

kwaaak kwaak

Thomson/alacatel zijn ruk qua instellingen. Sweex is een echte AFRADER. Zelf heb ik een WRT54G V2 en die loopt prima op een 8mb/1mb verbinding. Daarnaast kun je de linsys voorzien van extra features dmv een hacked firmware. Support is wel minder moet ik zeggen, maar koop dan een HP, 3Com of een echte Cisco.

HT & NAS & Inventaris

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:31
Die Draytek Vigor's hebben de naam de crème de la crème te zijn... maar daar betaal je dan wel flink voor.

Ik zou altijd voor een wireless van LinkSys gaan, nauwelijks duurder en wie weet kun je het later nog eens gebruiken. Die dingen werken namelijk ook prima zonder wireless. Meestal 4 poorten ingebouwd en veel mogelijkheden.

Wat je i.i.g. niet moet kopen is Sitecom, Edimax of Sweex. Dat is goedkope rotzooi.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 27-06-2005 11:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Topicstarter
Thanks voor de replies, de keuze blijft moeilijk tussen de Alcatel, Linksys en Draytek...

maar welke zijn in de winkel te koop? Alles is via Internet, en heb het eigelijk per direct nodig. Heeft iemand ervaring of de Makro of zelfs de Office centre (beide KvK inschrijvingen noodzakelijk) een uitgebreide keuze heeft of meer een 'Sitecom' dealer is?

[ Voor 13% gewijzigd door Mauz1978 op 27-06-2005 11:23 ]

Verwijderd

Ik raad ook de Alcatel Speedtouch 510 (multi pc) modem aan.. de standaard 510 is uit de productie gehaald en is vervangen voor de multi pc modem,
OP dit modem kunnen 4 computers worden aangesloten.

Het grote voordeel van de speedtouch modems is dat ze ondersteund worden door alle helpdesken van ''kpn netwerk'' providers. (planet,hetnet,wannadoo enz)

maar waarom wil je perse niet draadloos?

een speedtouch 580 bijvoorbeeld kost 159,- en daar zit dan 1 usb adapter bij.

dit modem werkt erg goed, en is bij problemen erg makkelijk te resetten end..

hoop dat je der wat aan hebt..

groet'n

p.s alle speedtouch modems/adapters zijn vekrijgbaar bij de primafoon en dixons (op voorraad)
Multi pc modem kost €79.95

Bij wie ben je adsl klant?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:26 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik zou voor een Draytek gaan.. heb ondertussen een stuk of 10 modems en/of routers in handen gehad, en ze voldoen allemaal voor huis-tuin-en-keuken gebruik, maar niet voor een grote boze sysadmin als ik.. Het enige merk waar ik een beetje mijn goedkeuring aan kan geven is Draytek, vanwege de flexibiliteit (het aantal mogelijkheden dat je hebt) en bewezen stabiliteit.

Vanavond een Cisco 827 ophalen, eens kijken hoe die bevalt.

Als je een goede EN simpele router wilt, zou ik voor een linksys gaan. Paar collega's van me hebben op mijn advies een linksys gehaald van 68 euro op de hoek (MET wireless, ook al gebruiken ze het niet), en zijn allemaal erg tevreden over het gebruikersmak van instellen e.d.. En je HOEFT het wireless gedeelte van die router natuurlijk niet te gebruiken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Topicstarter
Ik ben een tevreden klant bij Planet :)

• havana
Die LinkSys is algemeen verkrijgbaar. Die kun je bij elke goede PC winkel krijgen en zelfs bij Dixons :D Op Linksys.nl kun je vast wel een dealer locator vinden...

Ervanuitgaande dat je een ADSL-analoog aansluiting hebt adviseer je ik je WAG54G.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 27-06-2005 11:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat wil je er allemaal mee? Zoals je nu ziet raad iedereen zijn eigen router aan, daar heb je totaal niets aan. Kom eerst eens met een stel wensen en eisen. Pas dan kan iemand je echt verder helpen. Op deze manier krijg je niet het goede advies dat je wilt hebben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Topicstarter
Ik wil minimaal 2 computers aangesloten hebben, zodat we tegelijkertijd online games kunnen spelen. Ik had een E-tech ADSL MOdem/router en wil eigenlijk hetzelfde, maar dan van een beter merk. Ik wil geen draadloos netwerk. Wel snel, simpel en betrouwbaar (qua stabiliteit van de verbinding, en inbreuk). Ook zou ik het vandaag nog willen kopen in een winkel onder de 200 euro.... Nog meer weten? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 27-06-2005 11:59 ]

• havana
Dan kan je ook de LinkSys nemen zonder wireless verhaal...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Dit soort opsomtopics zijn hier niet de bedoeling. Kijk ook eens in Policy - Network Troubleshooting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.