[HTML] Is dit HTML?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Als hobby heb ik ooit HTML geleerd. Af en toe een website gebouwd echter nu zit ik met een vraag waarbij ik wat hulp kan gebruiken! Een familielid heeft een eenmans bedrijf en heeft een website laten bouwen. Aan de website is een CMS (content management systeem) gekoppeld. De ontwerpers van deze site hebben er volgens mij een zooitje van gemaakt. Aan mij de eer om dit familielid hierover te adviseren.

Een stukje van de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
<STYLE>.ctl0_menu1_ctrmenu_spmbctr {border-bottom: Gray 0px solid; border-left: White 0px solid; border-top: White 0px solid; border-right: Gray 0px solid;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmbar {cursor: pointer; cursor: hand; height:0;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmitm {cursor: pointer; cursor: hand; font-weight: normal; font-style: normal;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmicn {cursor: pointer; cursor: hand; text-align: center; width: 15;height: 0;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmsub {z-index: 1000; cursor: pointer; cursor: hand;border-bottom: Gray 0px solid; border-left: White 0px solid; border-top: White 0px solid; border-right: Gray 0px solid;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmbrk {border-bottom: Gray 1px solid; border-left: White 0px solid; border-top: White 1px solid; border-right: Gray 0px solid; background-color: White; height: 1px;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmitmsel {background-color: Navy; cursor: pointer; cursor: hand; color: White; font-weight: normal; font-style: normal;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmarw {font-family: webdings; font-size: 10pt; cursor: pointer; cursor: hand;}
.ctl0_menu1_ctrmenu_spmrarw {font-family: webdings; font-size: 10pt; cursor: pointer; cursor: hand;}
</STYLE>
 <!-- Solution Partner's ASP.NET Hierarchical Menu (v1.1.0.6) - http://www.solpart.com -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
<HEAD>
    <title>Naam bedrijf</title>
    <META http-equiv="Page-Enter" CONTENT="RevealTrans(Duration=0,Transition=5)">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
    <meta name="keywords" content="">
    <LINK href="style/_BasicStyle.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <LINK href="style/_ModuleStyle.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <LINK href="style/_TemplateStyle.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <LINK href="style/style.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <LINK href="style/bedrijf.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</HEAD>

<body leftmargin="0" topmargin="0" bottommargin="0" rightmargin="0">
    <form name="Form1" method="post" action="default.aspx" id="Form1">
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" value="" />
    <input type="hidden" name="uniqueID" value="632554549014230900">
    <TABLE class="MainTable" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <TR>
    <TD class="MainTD">

<body leftmargin="0" topmargin="0" bottommargin="0" rightmargin="0" bgcolor="#009999">
<table cellSpacing="0" cellPadding="0" width="100%" height="100%" border="0" bgcolor="#009999">
    <tr valign="top">
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="780" height="420" valign="middle">
    <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
    <tr>
    <td height="420">
    <TABLE WIDTH="780" HEIGHT="420" BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" class="background">
    <tr>
    <td colspan="3" class="topframe">
    </td>
    </tr>
    <tr>
    <td class="leftContent"></td>
    <td width="536px" valign="top"><div style="vertical-align:top;position:relative;width:100%;height:270;text-align:left;overflow:auto;">
    <div id="_ctl0_article">

<table class="ArticleTitleContentLink_Table" cellpadding="0" border="0" cellspacing="0">
<tr>
    <td colspan=5 width="100%" align="right">

</td>
</tr>

<tr id="_ctl0_Article1_rptArtikels__ctl0_trArticle">
    <td class="ArticleEditButtons">
    </td>
</tr>
    <tr id="_ctl0_Article1_rptArtikels__ctl0_trArticle2">
    <td width="100%">

<div class="articleTitleContentLinkCONTENT">
    <P align=center>[img]"/upload/business.gif"[/img]</P>
<P align=center>"Hier staat wat tekst."</P>
<P align=center><EM>Onderschrift</EM></P>
    </div>
    </td>
</tr>
    <tr><td class="lineBetweenArticlesend"></td></tr>
</table>

</div>
    </div></td>
    <td class="menu">
----- KNIP ----
    </tr>
    </table>
    </td>
    </tr>
    </table>
    </td>
    </tr>
    </table>
    <div id="taal" style="position:absolute; left:25px; top:320; width:140px; z-index:4">

</div>
    </td>
    </tr>
    </TABLE>
    </td>
    </tr>
    </table>
    </td>
    <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>
</body>
    </TD>
    </TR>
    </TABLE>
    </form>
</body>
</HTML>

Volgens mij zijn de volgende zaken onjuist:
- Style declaratie voor de HTML-tag
- Een dubbele body declaratie (dit is volgens mij in geen enkele HTML standaard beschreven)
- Zeker geen //W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN
- Het gebruik van 5! style sheets en dan nog style tags opnemen in de pagina zelf
- Lege cellen (niet opgevuld met een &nbsp)

Persoonlijk denk ik dat de ontwerpers de website met een HTML tool hebben ontwikkeld en de code vervolgens in hun CMS-omgeving geplakt (zie dubbele body declaratie). In IE6 ziet de site er goed uit maarja, de vraag is natuurlijk hoe gaan de toekomstige browsers met deze code om!

Graag advies! Moet ik maar eens mijn HTML kennis gaan bij spijkeren of proberen de ontwerpers mijn familielid een slechte website te verkopen?

Alvast bedankt.

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
er bestaat natuurlijk nog altijd
http://validator.w3.org

en die zegt dit:
This page is not Valid !
dat kon je natuurlijk zelf ook wel zien he..
er staat trouwens ook precies bij waarom hij niet valid is

je puntjes:
- style mag idd niet bovenaan, sterker nog, het is mooier (en makkelijker) als je het netjes in een .css file gooit.
- dubbele body mag idd niet.
- je mag altijd opmaak opnemen in je html, of het slim is is 2
- lege cellen mag ook gewoon

[ Voor 74% gewijzigd door BasieP op 27-06-2005 08:15 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
- Style declaratie voor de HTML-tag
- Een dubbele body declaratie (dit is volgens mij in geen enkele HTML standaard beschreven)
Beide zijn fout.
- Het gebruik van 5! style sheets en dan nog style tags opnemen in de pagina zelf
Dat is geen probleem, de stylesheets zijn opgedeeld, dat voegt misschien wel overzichtelijkheid toe.
- Lege cellen (niet opgevuld met een &nbsp)
Dat mag gewoon, hoor. Dat dit bijna nooit gedaan wordt, is omdat lege cellen nooit getoond worden, terwijl dat meestal wel de bedoeling is.

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Klopt, echter zijn er maar weinig sites die niet invalid zijn! De ontwerpers hebben al laten weten dat hun sites niet moeten voldoen aan deze validator daar de meeste sites er dus niet aan voldoen!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Als opdrachtgever kan je toch eisen dat je site daaraan voldoet?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:42
sandergar schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:45:
[...]

Klopt, echter zijn er maar weinig sites die niet invalid zijn! De ontwerpers hebben al laten weten dat hun sites niet moeten voldoen aan deze validator daar de meeste sites er dus niet aan voldoen!
Wat niet wegneemt dat die validator wel verschillende foute puntjes aangeeft. En of zo'n punt erg is of niet kun je dan nog prima zelf bepalen lijkt me, het kan toch nog een nuttig hulpmiddel zijn om de grove fouten eruit te halen natuurlijk.

En persoonlijk zou ik niets te maken willen hebben met webdesigners die bij voorbaat aangeven dat ze zich niet aan de standaarden houden, maargoed.

Maar wat wil je nu? :) Je hebt een aantal punten aangegeven die niet kloppen in de HTML. Daarnaast is door de ontwerpers aangegeven dat het niet W3 valid hoeft te zijn, en werkt het in de meeste browsers waarschijnlijk gewoon. Wat wil je nu gaan ondernemen dan? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Volgens mij is het ASP.NET, dat betekent dus dat de webdevelopers van WebForms gebruik hebben gemaakt. Als je ASP.Net 'compileerd' krijg je dit soort HTML, niet netjes maar het werk wel (vaak).

Probeer dus de code van de website (de ASP.Net code dus) te pakken te krijgen, dan kan je zien of ze netjes gewerkt hebben etc...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
Denk dat je inmiddels wel genoeg tips en hints hebt om de HTML te laten valideren via w3.org.
Veel succes gewensd. :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.