Toon posts:

Ruis en skippen met SBLive!1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat mp3's e.d. skippen en ruis en sjit met me (bagger) sblive! op win2k, had ik vroeger nooit :?

kan niet aan de voeding liggen, want die heb ik een week geleden vervangen door Enermax 431W :9

Heb nog geen drivers geinstalleerd, haat die dingen, of moet ik dat proberen?

edit: het is het ergste wanneer ik hogere CPU belasting heb, zoals DAP, winrar, IE etc. :?

Config:
P3-800E
Asus CUBX
128MB PC100 Kingstom, 2x 64MB PC100 no-brand
Hercules GF2 64MB (det. 6.67)
plex4/2/20
creative 48x (:r)
Creative PC-DVD Dxr2 Encore kit
Maxtor 40GB 7200rpm
Maxtor 13GB 5400rpm
Maxtor 6,4 5400rpm
win2k pro
3Com 9C905B-TX netwerkkaartje

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb ook zoiets met mijn sblive. ik hoor steeds een tik erdoorheen. die is errug hard, dus best wel storend. in win2k krijg ik helemaal vaag geluid.

het rare is dat hij het soms wel en soms weer niet doet.

ik ken nog iemand die het ook heeft (p2-350 p2b-f)

ik zelf heb:
KT7
t-bird 800

Verwijderd

Topicstarter
En het ligt denk ik ook niet aan m'n sblive (nouja, niet aan de hardware dan), want ik heb het ook met die van me andere pc geprobeert en daarmee heb ik het ook (in ander win2k bak niet)..

Gaan Sblive's gewoon kapot ofzo? want dit had ik vroeger niet met dezelfde config!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
allesinds LiveWare!3 voor w2k installen want de standaard w2k driver is slecht (fouten)

Verwijderd

NEW drivers man..... je sloopt je speakers... ermee

Verwijderd

Dit zal niet het probleem zijn, maar staat de microfoon ingang wel dicht??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 20:54 schreef The_Master_ofUT het volgende:
NEW drivers man..... je sloopt je speakers... ermee
Zeg geen dingen waarvan je niets afweet. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok drivers geinstalleerd, zelfde probleem :(
Hij skipt zegmaar als je ook maar weinig doet op je PC een halve seconde, of., najah, hij dragt het geluid zegmaar, tsjah ik weet niet hoe ik het uit kan leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 20:54 schreef bitchecker het volgende:
Dit zal niet het probleem zijn, maar staat de microfoon ingang wel dicht??
Jup, maar dat is het probleem idd niet ;)
Het is geen continue ruis, maar gewoon een soort van ruis/skip gebeuren wanneer je mp3s/wav/whatever speelt.

• catfish
met welk programma?

• catfish
mijn sblive skipt soms als ik mijn mousewheel beweeg :?

Verwijderd

Topicstarter
met winamp en gewoon alles, ook windows geluiden etc.

• catfish
winamp - w2k - sblive gaan volgens mij niet goed samen :(

Als ik in winamp -> prefs de Output op Directsound zet skipt ie bij mij ook op alles en nogwa, (gewone mediaplayer van windows doet dit niet bij mij)
winamp op waveOut daarentegen werkt goed behalve soms de wheelmouse skips (zie boven)

• catfish
ik denk eigenlijk dat dit veroorzaakt wordt doordat de sblive niet goed kan samenwarken met ACPI (gedeelde irq) = licht alergisch

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 21:16 schreef catfish het volgende:
winamp - w2k - sblive gaan volgens mij niet goed samen :(

Als ik in winamp -> prefs de Output op Directsound zet skipt ie bij mij ook op alles en nogwa, (gewone mediaplayer van windows doet dit niet bij mij)
winamp op waveOut daarentegen werkt goed behalve soms de wheelmouse skips (zie boven)
Ja maar heel windows doet het, ook complete format geprobeerd enzo, no such luck :(
Winamp heb ik altijd op wave output staan (DUH ;)), maargoed het is dus niet alleen een winamp probleem.

• catfish
in win98 heb ik winamp op directsound staan (rechtstreekse hardware = sneller, zeker weten)

• catfish
als je het altijd hebt zal het eerder een kapotte zijn :? misschien mailtje techsupport creative?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 21:20 schreef catfish het volgende:
in win98 heb ik winamp op directsound staan (rechtstreekse hardware = sneller, zeker weten)
Goh, kzou toch zweren dat dat via een API gaat die DirectX heet ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 21:21 schreef catfish het volgende:
als je het altijd hebt zal het eerder een kapotte zijn :? misschien mailtje techsupport creative?
Ja maar ik heb ook een sblive uit me andere pc geprobeert en die heeft het ook (op mijn pc dan), en mijn sblive in andee pc heeft het dan niet :(

• catfish
sow, directx is nie zo slecht als sommigen zeggen hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 21:23 schreef catfish het volgende:
sow, directx is nie zo slecht als sommigen zeggen hoor
Wrom skipt het dan nog meer dan direct wav output :o

• catfish
heb je eigenlijk al op verschillende pci sloten geprobeerd? wil wel eens helpen want dikwijls hebben sommige (meestal de eerste of 2) een gedeeld kanaal met ide/agp/proc zodus beter 3 of 4 de slot

• catfish
[..]
Wrom skipt het dan nog meer dan direct wav output :o
[/quote]

omdat directx normaal gezien rechstreeks de hardware aanspreekt (jaja, driver incl.) = sneller,
zodus wordt het probleem vergroot :(
(als het een hardware probleem is)

Verwijderd

heb dat ook een keer gehad, na m'n hd formatteren en win98se opnieuw installeren deed ie het weer goed

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dan echt niemand advies waar ik iets aan heb?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu alle PCI sloten geprobeerd, nieuwe voeding gekocht, andere SBLive geprobeerd, en nu heb ik die sjit nog steeds :(

Weet iemand wat?

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

ja, je irqs in je bios manueel toewijzen,
je Hardware acceleratie lager zetten,
Je Live! in je Pci slot dat het verst bij je agp weg zit,
kijk ff in windows bij je irqs of de irq vna je live! gedeeld is, en waarmee hij gedeeld is.

ik heb ook geruis in mn geluid, alleen bij direct3d spellen, en alleen als er een beeldje in 3d beweegt op mijn scherm. dus tijdens winamp nergens last van. alleen ik heb dan een creative ensoniq audiopci 1370.

Ik heb mn hele pc al opnieuw gebouwd, en mn geluidskaart al in elk slot gehad, bij mij is het gewoon een kompatiebeletijdsprobleem :). (ook al verschillende OSkes geprobeert)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

kweetniet of dit topic al erg oud is...maarja.

Ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde probleem. Alles (qua instellingen) al geprobeert.
helpt helemaal niks...ik heb echter ooit wel install gehad zonder problemen!

Ik heb de MPV3 VIA Chipset, een Realtek, de SBlive, een Voodoo3-AGP en een Highpoint IDE RAID kaartje.

En echt geen id meer waar het aan ligt. ;'(
Misschien aardstralen...
Die Highpoint is wel brak volgens mij, maar dat is maar een 'hunch'.

Iemand van Creative vertelde mij dat ze bezig zijn met Microsoft om het te verhelpen. :Z

check dit:
[topic=162504]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn SB Live (eerste versie).

Na uitvoerig testen op verschillende windhoos bakken tot de conlusie dat het kaartje, jammer genoeg, op het sterf bed lag. :'(

Ik heb dus maar een nieuwe aangeschaft en die doet het prima.

BTW, ken je niemand met een zelfde kaart die je even kunt lenen en in jouw systeem kunt zetten. Als die het wel goed doet is jouw kaart ook duidelijk aan het overlijden. ;(

Good goan

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 22:14 schreef minus0ne het volgende:
:?

Volgens mij gaf catfish een zeer goede oplossing... andere PCI-sloten proberen!

Scherp catfish, heel scherp! ;)

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 21:10 schreef catfish het volgende:
mijn sblive skipt soms als ik mijn mousewheel beweeg :?
Laat me raden een wat ouder systeempje met een brakke videokaart erin... Volgens mij staat het ook in de FAQ op de site, maar dit wordt veroorzaakt doordat de videokaart stiekem >:) meer bandbreedte naar zich toetrekt. Hierdoor blijft er minder over voor je SB et voila, je hebt een heel raar geluid door je mp3z.. Oplossing duurdere videokaart kopen.. (liefst gewoon AGP)

Verwijderd

Als ik mn SB Live! op "Record what u hear" zet krijg ik ook vage ruis & tikken. Misschien is dit het probleem?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
als ik het wist zou ik het zeggen, maar ik heb nog nooit problemen met m'n SB 1024 Live! gehad...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op donderdag 28 juni 2001 10:51 schreef critical-billy het volgende:
Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn SB Live (eerste versie).

Na uitvoerig testen op verschillende windhoos bakken tot de conlusie dat het kaartje, jammer genoeg, op het sterf bed lag. :'(

Ik heb dus maar een nieuwe aangeschaft en die doet het prima.

BTW, ken je niemand met een zelfde kaart die je even kunt lenen en in jouw systeem kunt zetten. Als die het wel goed doet is jouw kaart ook duidelijk aan het overlijden. ;(
Ik heb er nu een andere SBlive in zitten....geen verschil. :(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
www.viahardware.com

dan naar het KT7 forum

PVoutput

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 12 januari 2001 22:14 schreef minus0ne het volgende:
Heb het ook.. er is een Live Ware 3.0 voor Win2k + update (met drivers e.d.) ms helpt dat. Zie www.soundblaster.com.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Klein Duimpje
  • Laatst online: 24-05-2024
Het zou ook aan een programma kunnen liggen cpu cool, dit vervormde bij mij het geluid, nadat ik het weer verwijderd had was alles goed.
Heb je bovenstaand programma soms draaien ?

A journey of a thousand miles begins with a single step

• Bulldog
  • Niet online
Ej dude, dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] ;)

Verwijderd

Oh misschien domme opmerking, maar ik denk er net aan: ligt je mobiele telefoon niet naast je speakers? Zorgt bij mij altijd voor vage ruis :)

Verwijderd

Tja heb hetzelfde probleem, maar dan met een terratec DMX fire 1024. Het is alsof het geluid steeds opnieuw gesynct moet worden, dwz het geluid loopt achter en wordt in een keer x seconden vooruit gespoeld.

Vreemd genoeg had ik eerst wel windows 2k perfect draaien echter zonder ide. Laatst weer windows erop gezet op een ide schijfje en toen had ik dat probleem, later ook nog andere schijf geprobeerd en weer zelfde probeleem. Ik denk dat het een hardware probleem is maar weet niet waar het zit :-( Ik heb mijn computer vrij vol zitten met kaarten. Zo heb ik ook al de helft eruit gehaald, andere pci sloten geprobeerd, handmatig irq's instellen etc. Enig verbetering gaf het alleen toen ik het 3d geuid uitzette (A3D en AEX ofzo) toen deed ie het iets soepeler maar dat was nog geen oplossing.

Verder gebruik ik gewoon een simpel Intel 440BX bordje met 2 procs en een ati radeon grafische kaart. Normaal gesproken zitten er nog 2 scsi controllers en NIC's bij in maar het maakt dus weinig uit of ik deze eruit of erin zet :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik had vroeger met me SB128 en een S3 videokaartje het probleem dat als ik scrollde naar beneden ofzo, dat er plopjes kwamen in mijn geluid. Storing van de videokaart dus. Zet je SBlive eens in een ander slot, verder weg.

Verwijderd

Een paar mogelijke oplossingen:

- Probeer je Live eens in een ander slot

- De-install je Live (drivers + kaart) en kijk eens of er applicaties zijn die ERG veel resources vreten.

- Kijk eens of je Live misschien z'n IRQ/DMA met andere hardware deelt. Zo ja, zet dan eens 'Reset Configuration Data' in je BIOS op Enabled.

- Zorg dat audiobekabeling IN je kast niet te veel over I/O kabels liggen. Gebruik eventueel ferrietkernen (kun je voor een paar centen bij je elektronicaboer kopen) om storingen te reduceren.

Verwijderd

Al die nieuwerwetse hardware..... en dan te bedenken dat m'n SBLive EN AWE32 perfect samenwerken in m'n AMD K6/200 systeempje..... :+

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
[had niet gezien dat er 2e pagina was :P ]
Pagina: 1