Toon posts:

Volume spontaan harder zonder actie

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem met het volume van mijn pc. Mijn pc heeft een week uitgestaan en toen ik terug kwam van een weekje vakantie en mijn pc weer aanzette gebeurde het voor het eerst Wanneer ik muziek luister via mijn pc gaat spontaan het volume harder naar max. Het lijkt erop dat het gebeurd wanneer ik mijn trackball of muis gebruik. Dus dat de volumeregeling reageert op de radiogolven van mijn draadloze trackball. (gisteren tijdelijk een draadloze muis eraan gehad en daar deed hij het ook mee.) Maar dat zal waarschijnlijk wel toeval zijn omdat het niet altijd gebeurd als ik mijn muis of trackball beweeg.

Ik heb ondertussen een ander toetsenbord met ontvanger eraan staan en dat heeft het probleem niet opgelost. Ook een format heeft het probleem niet opgelost. Het leek voor het weekend even verdwenen nadat ik het een en ander aan kabels achter de pc geordend had maar helaas deed hij het weer nadat ik mijn pc aanzette na een weekend weg.

Het gaat dus niet om volumeverschil tussen mp3tjes maar echt het volume wat hoger gedraait wordt. Als ik mijn toetsenbord volumeregeling gebruik verschijnt ook de volumeregeling op mijn monitor en die staat dan echt op max.

Moederbord gygabite k8vt800 pro
Proc: AMD 64
Sound: Creative audigy 2 ZS platinum pro
Boxen: creative 7.1
Toetsenbord: Eerst logitech navigator (draadloos) en nu een logitech Dinovo

Er zijn geen instellingen in de software aangebracht, geen nieuwe software geinstalleerd en buiten een nieuw toetsenbord geen nieuwe hardware.

Googlen heeft geen nut gehad helaas en ook andere fora kon ik geen antwoord op vinden.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Welke boxen heb je eigenlijk? creative 7.1 zegt niet echt veel.
Die remote die je er bij hebt is dat zo eentje die met draad vast zit aan de subwoofer ?
In dat geval kan het zijn dat het volume wieltje niet echt meer goed vast zit en automatisch naar boven glijdt waardoor het volume harder word. Verwijder de remote dus eve en kijk of je er nog steeds last van hebt.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Het speakerset is de Inspire T7900 van Creative. De remote, zit inderdaad vast aan de subwoofer) heeft twee draaiknoppen die beide nogal stroef draaien. Ook gebeurd het regelmatig terwijl de boxen uitstaan (uitgezet met het volumeknopje op de remote.) Dan luister ik over mijn koptelefoon en dan gebeurd het dus ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 13:37 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

-ET-

Phone Home

luister je dan muziek via winamp. Want als je winamp als actief scherm hebt staan en je gaat scrollen dan zet je via winamp je geluid harder en zachter

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Toevallig heb ik sinds kort precies het zelfde probleem ook met een Creative Boxen set.

Deze is al wel wat ouder.

weet de naam zo niet uit me hoofd. Maar het gebeurd als ik me volume wieltje op een bepaalt niveau heb staan. Moet ook nog ff de kabels langs gaan en anders moet ik ff dat volume wieltje open schroeven

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:39:
luister je dan muziek via winamp. Want als je winamp als actief scherm hebt staan en je gaat scrollen dan zet je via winamp je geluid harder en zachter
Ik gebruik wel winamp maar die staat altijd op max volume omdat ik het volume regel met mijn remote van de speakers of met de knoppen op mijn toetsenbord. Als het gebeurd dan controleer ik gelijk ook of winamp nog steeds hetzelfde staat, wat dus ook het geval is. En ik heb altijd gewoon kunnen scrollen zonder dat het volume dan veranderde als ik winamp op de achtergrond aan had staan.

Vanmorgen speelde ik nog helemaal geen winamp en veranderde het volume ook. Dat hoorde ik aan geluidsignalen van msn en windows zelf. Dus het lijkt niet gerelateerd aan het audioprogramma.
The Otherside schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:43:
Toevallig heb ik sinds kort precies het zelfde probleem ook met een Creative Boxen set.

Deze is al wel wat ouder.

weet de naam zo niet uit me hoofd. Maar het gebeurd als ik me volume wieltje op een bepaalt niveau heb staan. Moet ook nog ff de kabels langs gaan en anders moet ik ff dat volume wieltje open schroeven
Hm dan zou het aan het speaker setje kunnen liggen. Dat is net 8 maanden oud :( Ik zal ook eens onder mijn bureau gaan neuzen of daar nog alles goed ligt wat er aan kabels ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 21:32 ]

Pagina: 1