Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem met het volume van mijn pc. Mijn pc heeft een week uitgestaan en toen ik terug kwam van een weekje vakantie en mijn pc weer aanzette gebeurde het voor het eerst Wanneer ik muziek luister via mijn pc gaat spontaan het volume harder naar max. Het lijkt erop dat het gebeurd wanneer ik mijn trackball of muis gebruik. Dus dat de volumeregeling reageert op de radiogolven van mijn draadloze trackball. (gisteren tijdelijk een draadloze muis eraan gehad en daar deed hij het ook mee.) Maar dat zal waarschijnlijk wel toeval zijn omdat het niet altijd gebeurd als ik mijn muis of trackball beweeg.
Ik heb ondertussen een ander toetsenbord met ontvanger eraan staan en dat heeft het probleem niet opgelost. Ook een format heeft het probleem niet opgelost. Het leek voor het weekend even verdwenen nadat ik het een en ander aan kabels achter de pc geordend had maar helaas deed hij het weer nadat ik mijn pc aanzette na een weekend weg.
Het gaat dus niet om volumeverschil tussen mp3tjes maar echt het volume wat hoger gedraait wordt. Als ik mijn toetsenbord volumeregeling gebruik verschijnt ook de volumeregeling op mijn monitor en die staat dan echt op max.
Moederbord gygabite k8vt800 pro
Proc: AMD 64
Sound: Creative audigy 2 ZS platinum pro
Boxen: creative 7.1
Toetsenbord: Eerst logitech navigator (draadloos) en nu een logitech Dinovo
Er zijn geen instellingen in de software aangebracht, geen nieuwe software geinstalleerd en buiten een nieuw toetsenbord geen nieuwe hardware.
Googlen heeft geen nut gehad helaas en ook andere fora kon ik geen antwoord op vinden.
Ik heb ondertussen een ander toetsenbord met ontvanger eraan staan en dat heeft het probleem niet opgelost. Ook een format heeft het probleem niet opgelost. Het leek voor het weekend even verdwenen nadat ik het een en ander aan kabels achter de pc geordend had maar helaas deed hij het weer nadat ik mijn pc aanzette na een weekend weg.
Het gaat dus niet om volumeverschil tussen mp3tjes maar echt het volume wat hoger gedraait wordt. Als ik mijn toetsenbord volumeregeling gebruik verschijnt ook de volumeregeling op mijn monitor en die staat dan echt op max.
Moederbord gygabite k8vt800 pro
Proc: AMD 64
Sound: Creative audigy 2 ZS platinum pro
Boxen: creative 7.1
Toetsenbord: Eerst logitech navigator (draadloos) en nu een logitech Dinovo
Er zijn geen instellingen in de software aangebracht, geen nieuwe software geinstalleerd en buiten een nieuw toetsenbord geen nieuwe hardware.
Googlen heeft geen nut gehad helaas en ook andere fora kon ik geen antwoord op vinden.