Toon posts:

[Nero] stuuurt UDP datagram naar 255.255.255.255:5000 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik Nero Burning Rom opstart, en in de voorkeursinstelling bezig ben, krijg ik deze melding van Kerio personal firewall 2.15:

Nero Burning ROM' from your computer wants to send UDP datagram to 255.255.255.255, port 5000
c:\program files\ahead\nero\nero.exe

Voorlopig maar even een Deny regel aangemaakt.

Vraagje: Is dit normaal. Heeft iemand van jullie ook al eens zo'n melding gehad. In de handleiding komt niets voor, en op de website van ahead kan ik niets vinden ?

Pc (Win98se) gescand met antivirus programma , a-squared , Spy Sweeper, Ad-aware, spybot, Bazooka.

Het is een legale versie, maar om alles uit sluiten.

Wie o wie ...Thx

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik maak de topictitel even af, enkel 'Nero Burning Rom' zegt niet zo veel ):

Maar het doet dus een broadcast op poort 5000. http://my.brandeis.edu/bb...a-fetch-msg?msg_id=0000F5 suggereert "Simple Service Discovery Protocol" en heel erg onlogisch klinkt dat niet, misschien een optie in Nero die is uit te zetten?

Welke versie van Nero Buring Rom heb je trouwens, hier heb ik er iig. geen last van.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
Sommige programma's controleren zo in een LAN of er meerdere instanties draaien van hetzelfde programma. Bij succesvolle verbinding controleren ze de licentie's met elkaar. Zijn ze hetzelfde dan sluit het programma af. Na 1 router werkt een UDP pakket op IP adres 255.255.255.255 niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanpassen.

Het betreft versie: 6.6.0.14. Ik kan geen optie vinden om dit uit te zetten. Alle menu's afgelopen, in alle programma's.
Ik ben ook geen programma update functie tegengekomen, wel een optie om de antivirus bij te werken.

Ben zelf nog even gaan zoeken en ben dit tegen gekomen.

http://isc.sans.org/port_details.php?port=5000

Een soortgelijke uitleg als jou link, en een melding met betrekking tot Nero burner version 6.0.23

:?
jan-marten schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:49:
Sommige programma's controleren zo in een LAN of er meerdere instanties draaien van hetzelfde programma. Bij succesvolle verbinding controleren ze de licentie's met elkaar. Zijn ze hetzelfde dan sluit het programma af. Na 1 router werkt een UDP pakket op IP adres 255.255.255.255 niet meer.
Als ik je uitleg goed begrijp, een vorm om illegale handelingen tegen te gaan.
Gebruik geen netwerk, en het is 1 pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat een s.....d ben ik, ik moet gewoon verder kijken dan me neus lang is :)
Startsmart opstarten, op het logo linksboven klikken en voila "automatisch controleren voor update 8)7
Bedankt. Krijg nu de melding niet meer. :9

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

:P

Maar we duidelijk zo :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1