Toon posts:

Koelmogelijkheden Chieftec LCX-01SL-SL-B Mesh

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus een nieuwe computer aan het samenstellen en ik zit te twijfelen over de case.
mijn maximale budget was 80 euro en ik wil een best grote case met veel koelingmogelijkheden.

Nu viel mijn oog op de Chieftec_MESH_LCX-01SL-SL-B

Maar deze kast heeft geen front intake ; een van de dingen wie een kast "moest" hebben voor mij.
Hij heeft wel 3 in het linkerpaneel bij de HDD cage en 2 in het rechterpaneel en een exhaust fan van 120 mm.De overige fans zijn 92mm

Dit levert volgens mij niet zo'n sterke airflow als mét front intake en daarna een exhaust, maar heeft iemand ervaring met deze kast of commentaar zeg het maar ;)

Zal er een goede airflow zijn om een luchtgekoelde 66OOGT en AMD Athlon 64 4000+ San Diego te koelen ?

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

Het coolen van jouw syteem is zeker geen probleem moet wel zeggen beetje raar ontwerp wat ik zo snel kan zien. Die 5 x 92 mm fan's worden haast alleen gebruikt om een lucht stroom van ene zijkant naar de andere te maken over de hd's heen. volgens mij is het een beetje overdreven om 5 fan's voor de hd's. en een 120 mm fan aan de achterkant is altijd goed. maar het forum heet niet zonder reden gathering of tweakers.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Weet je zeker dat dit plaatje klopt? Ik heb de afgelopen tijd 2 kasten bij NoRRoD weggehaald, beiden Chieftec Mesh (precieze types weet ik niet meer). Beiden gekoeld met 1 120mm achterin, 1 90mm die over de schijven heen blaast (waar ik het uitgaande rooster niet van zie). De schijf plaats je in deze kast overdwars, en er kan precies een fan achter. Mijn 7200 toeren SATA blijft super koel zonder speciale hdd koeling.

Verder 1 80 of 90 in de zijkant. Boel blijft heerlijk koel, en door de Papst koelers ook heel stil.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat ik zeker weet dat de foto's correct zijn, anders stuur ik caseking een mailtje om dit te bevestigen.Misschien bestaan er verschillende versies oid.
gakkethijs schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:49:
Het coolen van jouw syteem is zeker geen probleem moet wel zeggen beetje raar ontwerp wat ik zo snel kan zien. Die 5 x 92 mm fan's worden haast alleen gebruikt om een lucht stroom van ene zijkant naar de andere te maken over de hd's heen. volgens mij is het een beetje overdreven om 5 fan's voor de hd's. en een 120 mm fan aan de achterkant is altijd goed. maar het forum heet niet zonder reden gathering of tweakers.
er worden 3 x 92 gebruikt voor de HD's en 2x92 voor (ik denk) het moederbord gebied :P
En eigenlijk ben ik geen echte tweaker :+ Ik heb nog nooit geknutseld in een case of erin gezaagd of etc en nu heb ik daar geen tijd/geld/materiaal voor.
Ook wacht ik liever met de eerste keer proberen tot ik wat meer ervaring krijg.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Die kast heb ik hier naast me staan :P
Nooit problemen met de temp, 1 92mm fan over mn 2 hd's heen, en 1 120mm outtake. Bijde op 7 voltjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat meer reviews gelezen, en natuurlijk de posts van jullie gelezen, en ben dan tot de conclusie gekomen dat ik hem neem :) ook zo'n mooi stak design waar ik van houd

@ bobr13 : worden er fans meegeleverd met de kast ? anders vul ik ze wel met 1 x 120 mm en 3 x 92 mm. En waar blazen die 2 fans in het rechterpaneel naartoe ? Thx

• zneek
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:35:
Ik heb nog wat meer reviews gelezen, en natuurlijk de posts van jullie gelezen, en ben dan tot de conclusie gekomen dat ik hem neem :) ook zo'n mooi stak design waar ik van houd

@ bobr13 : worden er fans meegeleverd met de kast ? anders vul ik ze wel met 1 x 120 mm en 3 x 92 mm. En waar blazen die 2 fans in het rechterpaneel naartoe ? Thx
Bij mij dus over de schijf en door een rooster aan de linkerkant. Dat zou wel mijn voorkeur hebben boven de kast op de foto (zonder rooster aan de linkerkant)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk de andere linkerkant :p Als je achter de case staat dan zijn de HD fans aan de linkerkant en 2 andere aan de rechterkant. klik voor foto :)

Ik heb ergens denk ik gelezen dat deze op de grafische kaart blazen, maar ik kan nu verward zijn met een andere case.

• zneek
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:25:
Ik bedoelde eigenlijk de andere linkerkant :p Als je achter de case staat dan zijn de HD fans aan de linkerkant en 2 andere aan de rechterkant. klik voor foto :)

Ik heb ergens denk ik gelezen dat deze op de grafische kaart blazen, maar ik kan nu verward zijn met een andere case.
Die bedoel ik ook. Als je voor de kast staat kun je voor aan de rechterkant van de kast 3 fans kwijt. Tevens kun je aan de linkerkant iets over het midden naar achter 2 fans kwijt. Die zie je ook op die foto. Die fans zuigen lucht en blazen deze op je cpu en vpu. Deze lucht moet er aan de achterkant uit, dat regelt de koeling in je voeding, en eventueel 1 120mm fan in de achterkant.

Wat ik dus bedoel is dat de fans aan de rechterkant, die dus over je HDD heen blazen geen uitgang hebben (die had je dan op die foto moeten zien). Ik ben dus bang dat dit model MESH slechter koelt dan het model wat ik heb. In deze zal de warme lucht van je HDD (en dat is bij een 7200 toeren SATA best veel) dus de rest van kast in stromen.

Verwijderd

Topicstarter
oh ok ;)

Maar is het grote rechthoekige raster wat je hier ziet geen ruimte waar de lucht van de HD fans heengaat ?

Ik heb ook 2 andere modelen gezien van cases die wel front intake fans hebben, maar ik heb het gevoel dat ze heel erg verborgen zitten en weinig zullen kunnen toevoegen aan de airflow ;

Chieftec Dragon
Casetek 1018

Heb ik gelijk ? of ben ik dom aan het denken :p ?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Zelf heb ik de chieftec dragon , daar heb ik 2 front intake en 2 exhaust plus nog 1 in window.
dit is meer dan genoeg om alles te koelen. ik ben zeer tevreden over de airflow.

[ Voor 58% gewijzigd door Flapp op 27-06-2005 21:45 . Reden: onduidelijk ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
zijn de gaten tussen die "plooien" van het front panel voor de fans vrij voor lucht ? of zit er nog iets achter ?

Oh en ik heb perongeluk foto's gepost in mijn start-post van de Midi-tower versie van de LCX.
En die heeft idd geen plaats waar de warme lucht van de HD weg kan.

• zneek
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:35:
oh ok ;)

Maar is het grote rechthoekige raster wat je hier ziet geen ruimte waar de lucht van de HD fans heengaat ?

Ik heb ook 2 andere modelen gezien van cases die wel front intake fans hebben, maar ik heb het gevoel dat ze heel erg verborgen zitten en weinig zullen kunnen toevoegen aan de airflow ;

Chieftec Dragon
Casetek 1018

Heb ik gelijk ? of ben ik dom aan het denken :p ?
Kijk, die bedoel ik. Die is verder hetzelfde, alleen dus die exhaust voorin.

En die zit dus niet in de eerdere fotos die je toonde.

[ Voor 7% gewijzigd door zneek op 27-06-2005 23:58 ]

Pagina: 1