Toon posts:

[RAID 0] Partities mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als je 2 schijven op RAID 0 zet, worden ze dan herkend als 1 schijf of is het mogelijk om dan ook nog partities te maken (bv. C:/ en D:/). Kun je dan ook zeggen dat C:/ bijvoorbeeld HD1 is en D:/ HD2 is. Het lijkt me niet omdat het dan niet meer striping is? EN als ik 1 schijf eruittrek, dan staat er dus eigenlijk niets op (alleen maar halve bestanden ?).

Erg basic vraagjes lijkt me, bij het zoeken naar RAID 0 kwam ik vooral topics tegen m.b.t. prestatie.
Als iemand me kan helpen dan zou het mooi zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:03 ]

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

ja. de array word door het besturings systeem als een normale harddisk gezien. je kan dus normaal omgaan met partitionering wat je altijd al doet.

Als je de array opbreek werkt niets meer omdat de raid controller dan 'de weg kwijt is'

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je software RAID gebruikt dan is het meestal per partitie, dan kan je gewoon twee partities maken die je samen in 1 RAID 0 array gooit, bij hardware RAID (dus met aparte bios) dan gaat het eigenlijk altijd over de hele schijf heen en ziet je OS elke array als een aparte harde schijf.
Dan kan je iig niet meer per harde schijf kiezen, dan is het gewoon array0, array1 of iets in die richting.

En met RAID 0 is het idd. zo dat als je 1 schijf verwijderd uit de array dat je dan geen enkel werkbaar bestand meer hebt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » RAID FAQ

Neem dat eens rustig door :) Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je naast het zoeken naar topics óók o.a. de FAQ's van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt.

Dit topic is gesloten.