Acer living Centre L200

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Een klant van mij heeft zijn oog laten vallen op de Acer Living Centre L200.
Nu doe ik het systeembeheer bij hem thuis, maar nu moet ik dus ook weten of dit wat is voor zijn HT :Y) .
Heeft er iemand ervaring met dit apparaat. De specs heb ik bekeken, zien er goed uit:

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=536282247

Heeft iemand ervaring met deze machine?

Elke ervaring is welkom, kan er met google (nog) weinig over vinden.... :'(

• activeX1
Kick...niemand informatie over dit apparaat?

Verwijderd

Ja....ik heb er net een gekocht en aangesloten....
Leuk ding ben er nog mee aan het spelen.
Moet nog wel wat dingetjes aan doen want kant en klaar uit de doos werkt alles nog niet.
Zo krijg ik het draadloze keyboard nog niet aan de gang en vind mediacenter mijn Xvid films niet leuk....terwijl mediaplayer ze wel af speelt.
Het beeld van de tuner is nog niet toppie...maar dat zijn allemaal driver dingetjes denk ik.....komt morgen allemaal wel goed...hij maakt inderdaad heel wijnig herrie!!!

Verwijderd

Weing dus!!

• activeX1
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:54:
Ja....ik heb er net een gekocht en aangesloten....
Leuk ding ben er nog mee aan het spelen.
Moet nog wel wat dingetjes aan doen want kant en klaar uit de doos werkt alles nog niet.
Zo krijg ik het draadloze keyboard nog niet aan de gang en vind mediacenter mijn Xvid films niet leuk....terwijl mediaplayer ze wel af speelt.
Het beeld van de tuner is nog niet toppie...maar dat zijn allemaal driver dingetjes denk ik.....komt morgen allemaal wel goed...hij maakt inderdaad heel wijnig herrie!!!
Werkt het ondertussen wel inmiddels of nog steeds problemen?

Verwijderd

Ik blijf problemen met de TV kaart houden onder MCE, Acer al gebeld maar weinig mee opgeschoten.... ;(
Als je er een TFT panel op aansluit is(lijkt) alles prima maar gebruik je de video(TV out) van de videokaart voor je normale TV(CRT) dan zie je dat hij het er moeilijk me heeft...CPU loopt op tot bijna 100% en bij die pieken zie je dat hij schokt...heb al verschillende Mpeg2 codecs gebuikt...niks geholpen....als je een ander programma gebruikt dan media center om TV te kijken is alles prima! (waarschijnlijk omdat deze geen codec nodig hebben) als je een keer live tv hebt gekeken met MCE en je stopt met live tv kijken dan blijft het CPU gebruik hangen op 60%...er blijft dus ergens nog iets draaien (wat niet nodig is) waardoor hij zo hoog blijft!?!? ik denk zelf dat het aan de drivers van de video kaart ligt...dit is een Hauppauge HVR-1300 met hardware encoder die voor de normale consument nog maar net op de markt is en al langer door OEMers wordt gebruikt in hun systemen.
De driver staan dus nog in de kinderschoenen en daar zal nog wel wat aangeaschaaft moeten worden. Wacht dus nog even af op nieuwe drivers....er zijn vorige week wel nieuwe drivers uitgekomen maar die hebben het probleem niet opgelost! Verder een geweldig ding ook al gebruik je hem niet om live tv te kijken (opnemen gaat trouwens wel goed....das het gekke!! :? )

Verwijderd

ik was op zoek naar een hts toestel... eerst leek de kiss dp 558 een goede oplossing
maar de extra functies van xp mce zijn toch wel handig... en daarom was ik op zoek gegaan naar
toestellen zoals shuttle met xp mce op etc... toen kwam ik de L200 tegen en dit trok meer m'n aandacht...

kan je met dit toestel dezelfde functies doen dan een normale pc ? ik bedoel internetten mailen office etc ?

en kan je er zelf op termijn uitbreidingen insteken? vb dual tuner kaart? DVD RW ?etc...

mijn vraag is eigenlijk wat het interessantste is... zelf één maken van een pc of zo'n toestel kopen?

ik had ook nog een vraagje over xp mce... is dit mogelijk met een belgische versie?
er zou namelijk een verschil zijn tussen de nederlandse en de belgische versie van xp mce 2005...

of zou epg gewoon werken in belgië ondanks dat het toestel met een nederlandse versie is?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet vrij zeker dat je voor dat geld (900 euro stond er in de Acer prijslijst) een leuke HTPC kast kunt kopen met inhoud en software en daarmee zeker weet dat je goede hardware hebt en mogelijkheden tot uitbreiding. Die kast van Acer ziet er nml nogal plat uit.

FF een voorbeeld berekening:
Asus A8N SLI Premium 166 euro
AMD Athlon 64 3000+ Venice 111 euro
Thermalright XP-120 koeler 52,50 euro
512MB PC3200 DDR A-merk 50 euro
Coolermaster Cavalier 4, 300W: 85 euro
250GB S-ATA schijf: 120 euro
Asus nVidia Geforce 6600 fanless 128MB PCIe: 105 euro
Nec 3520 DVD+/-RW brander zwart: 35 euro

Dit alles bij elkaar kost 724 euro. Doe er nog wat verzendkosten bij van verschillende webshops en je zit op 750 euro. XP Home OEM (85 euro) en MCE + AB (100 euro) erbij en een Haupauge PVR500 MCE (110 euro) en je zit iets over de 1000 euro excl. verzendkosten. Aangezien je aan die Acer ook nog wat wil upgraden en deze specs flink beter zijn, denk ik dat dat het wel waard is :)

Overigens heb ik nog geen ervaring met MCE (ben van plan eind deze maand een HTPC bij elkaar te kopen), dus het verschil tussen MCE NL en BE ken ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je je gewoon abonneert op een bepaald land qua TV gids :)

Ohja, en je kunt er inderdaad alles mee als wat je met een normale PC kunt, MCE is gewoon een shell in windows XP, dus je kunt er ook office op zetten, mee internetten, games spelen enzovoorts. Probleem is alleen dat hij meestal op een TV aangesloten is en internetten op zo'n lage resolutie niet echt handig is.

Edit: waarmee ik dus niet wil zeggen dat die Acer een slechte koop zou zijn, maar als ik de ervaringen met Acer zo lees in CSL is men er gemiddeld niet bijster positief over. Als er iets kapot gaat en hij moet voor reparatie retour naar Acer, mag je blij zijn als je hem binnen een maand retour hebt, want het duurt regelmatig langer (6 weken of zelfs meer).

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 23-08-2005 14:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

bedankt voor je reactie...

hm zelf in elkaar steken dus...

ik heb nog wel een oude compaq pent 4 1.6 met 512 mb, fx 5200 graf kaart, en xp in... maaar deze pc maakt behoorlijk wat lawaai (koeling), plus dat hij niet start
(denk dat nieuwe processor nodig is hoe kan ik dit testen???)

zijn er goede stille voedingen
stille processor koelingen
stille graf kaarten
ik bedoel welke zijn aan te raden zonder enomr duur te zijn?

oh ja, waar kan ik nog posts vinden ivm die acer l200 (CSL ofoiets ??)
en ken je nog dergelijke toestellen?
bedankt _/-\o_

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, met die informatie kunnen we natuurlijk niet zoveel.
Ten eerste is "hij start niet meer" niet zo informatief. Doet hij helemaal niks meer als je op de knop drukt of hangt hij ergens bij het starten van windows? Lees ff dit topic door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder zijn er zeker stille koelers voor processoren, op de frontpage (www.tweakers.net) staan regelmatig reviews van dit soort koelers, Diverse cpu-koelers met heatpipes getest bijvoorbeeld. Zalman maakt bijvoorbeeld stille koelers, maar ook Thermaltake, Thermalright, Spire, enzovoorts. Gewoon even zelf wat uitzoekwerk doen.

Zelfde geldt voor stille voedingen. Ik heb zelf net m'n PC onderdelen besteld en ik heb een Nexus NX-5000 besteld. Misschien heb jij geen 500W nodig, maar een belangrijke voorwaarde voor een stille voeding of processorkoeler is een grote fan. Grafische kaarten zijn er wel passief gekoeld, 'k heb zelf een Asus Geforce 6600 256MB PCIe gekocht, ongeveer 120 euro. Maar er zijn ook minder snelle, passief gekoelde kaarten voor minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 27-08-2005 19:21 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1