Ik weet vrij zeker dat je voor dat geld (900 euro stond er in de Acer prijslijst) een leuke HTPC kast kunt kopen met inhoud en software en daarmee zeker weet dat je goede hardware hebt en mogelijkheden tot uitbreiding. Die kast van Acer ziet er nml nogal plat uit.
FF een voorbeeld berekening:
Asus A8N SLI Premium 166 euro
AMD Athlon 64 3000+ Venice 111 euro
Thermalright XP-120 koeler 52,50 euro
512MB PC3200 DDR A-merk 50 euro
Coolermaster Cavalier 4, 300W: 85 euro
250GB S-ATA schijf: 120 euro
Asus nVidia Geforce 6600 fanless 128MB PCIe: 105 euro
Nec 3520 DVD+/-RW brander zwart: 35 euro
Dit alles bij elkaar kost 724 euro. Doe er nog wat verzendkosten bij van verschillende webshops en je zit op 750 euro. XP Home OEM (85 euro) en MCE + AB (100 euro) erbij en een Haupauge PVR500 MCE (110 euro) en je zit iets over de 1000 euro excl. verzendkosten. Aangezien je aan die Acer ook nog wat wil upgraden en deze specs flink beter zijn, denk ik dat dat het wel waard is
Overigens heb ik nog geen ervaring met MCE (ben van plan eind deze maand een HTPC bij elkaar te kopen), dus het verschil tussen MCE NL en BE ken ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je je gewoon abonneert op een bepaald land qua TV gids
Ohja, en je kunt er inderdaad alles mee als wat je met een normale PC kunt, MCE is gewoon een shell in windows XP, dus je kunt er ook office op zetten, mee internetten, games spelen enzovoorts. Probleem is alleen dat hij meestal op een TV aangesloten is en internetten op zo'n lage resolutie niet echt handig is.
Edit: waarmee ik dus niet wil zeggen dat die Acer een slechte koop zou zijn, maar als ik de ervaringen met Acer zo lees in CSL is men er gemiddeld niet bijster positief over. Als er iets kapot gaat en hij moet voor reparatie retour naar Acer, mag je blij zijn als je hem binnen een maand retour hebt, want het duurt regelmatig langer (6 weken of zelfs meer).
[
Voor 38% gewijzigd door
Grrrrrene op 23-08-2005 14:18
]