Toon posts:

DVD-recorder vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om een dvd-recorder (zonder hd!) aan te schaffen. Deze wil ik hoofdzakelijk gebruiken om videobanden over te zetten op dvd en om filmpjes van mijn digicam op dvd te zetten en daarna op de pc verder te editen. Ik betwijfel of ik deze recorder zal gebruiken om tv op te nemen. Ik heb hier een videorecorder staan die ik al ruim 3 jaar niet meer heb gebruikt, dus....

Ok, om tot een keuze te komen heb ik tot nu toe de volgende eisen:

- max 200,-
- DV/i-link voor mijn digicam
- digitale audio uitgang --> optisch! (geen decoder nodig in de hd-recorder dus)
- hoge beeldkwaliteit/zeer goede compressie (max 2 uur op 1 dvd)

Voor de rest weet ik niet echt wat makkelijk/handig is om aan mijn lijstje toe te voegen.

Ik heb al wat rondgezocht en ik denk dat een van de lite-on dvd-recorders voor mij iets zou zijn. Graag wat ervaringen van bezitters hiervan. Mocht er tweakers zijn die een betere hd-recorder weten dan de lite-on voor 200,- (liefst daaronder), alle advies is welkom.

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 3 weken een Vestel DVD recorder ( typenummer 3705) en ben er tevreden over.Gekocht bij de Mediamarkt voor 129 euro (aanbieding) Ik weet alleen niet of ze hem standaard in de winkel hebben,kun je zo telefonisch even navragen bij de klantenservice.

Ik weet alleen niet of ie aan al jouw eisen voldoet, maar volgens mij kun je alle apparaten aansluiten die je op een duurdere recorder ook zou kunnen aansluiten.De aansluiting voor een digitale filmcamera bevindt zich aan de voorzijde onder een een klepje.Verder zijn opnames mogelijk in 1 uurs kwaliteit,(erg goed), 2 uurs kwaliteit (DVDkwaliteit), 4uurs en 6 uurs kwaliteit. Van de films die ik tot nu toe heb opgenomen op 2uurs kwaliteit zie ik weinig verschil met een originele DVD.

Een beetje huiverig vanwege de B-merk reputatie van vestel, voldoet de recorder voor mij als huis- tuin en keukengebruiker voldoet prima. Goede Nederlandstalige handleiding erbij, zowel on-screen als een boekje. Neemt + R en +RW op. Heb zonder problemen zowel Philips, TDK en Traxdata RW's gebruikt. Ik gebruik de recorder vooral om programma's op RW op te nemen vanaf digitale televisie ( tv home van Essent) en dan op de PC te branden naar normale DVD's. Ook heb ik al enkele videobanden overgezet. Het enige wat me stoort aan de recorder is - ook na uitvoerige bestudering van de handleiding - dat je RW's niet kunt "finalizen", en daardoor is het onmogelijk om programma's uitvoerig te bewerken op de pc ( bijv. de reclames eruit halen etc.). Suces in ieder geval met de keuze !

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:44:
Het enige wat me stoort aan de recorder is - ook na uitvoerige bestudering van de handleiding - dat je RW's niet kunt "finalizen", en daardoor is het onmogelijk om programma's uitvoerig te bewerken op de pc ( bijv. de reclames eruit halen etc.). Suces in ieder geval met de keuze !
Dit moet dus 100% mogelijk zijn op de dvd-recorder die ik dan koop. Dit is juist waarom ik een dvd-recorder wil aanschaffen.

Verwijderd

Schiet me ff te binnen: Bestaan er eigenlijk ook proggies waarmee je op de pc een DVD die op een losse dvdrecorder is opgenomen, alsnog kunt "finalizen'? Indien ja, dan is mijn probleempje ook opgelost.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:18:
Schiet me ff te binnen: Bestaan er eigenlijk ook proggies waarmee je op de pc een DVD die op een losse dvdrecorder is opgenomen, alsnog kunt "finalizen'? Indien ja, dan is mijn probleempje ook opgelost.
Met isobuster kun je gewoon alle sessies op een rw lezen hoor, afgesloten of niet....(ff kopieren naar de HD en editten maar...)
Ik kan me herinneren dat CeQuardat ofzo, dat die kon finalizen

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Cavie schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:12:
[...]

Met isobuster kun je gewoon alle sessies op een rw lezen hoor, afgesloten of niet....(ff kopieren naar de HD en editten maar...)
Ik kan me herinneren dat CeQuardat ofzo, dat die kon finalizen
Thanks,

ga er mee aan de slag. Wat k overigens ook gemerkt heb is dat als ik een "niet-gefinaliseerde"( wat een woord :+ ) door DVD shrink laat inlezen, dat de VOB files dan ook allemaal op de harde schijf komen te staan en dan ook te bewerken zijn. Nu nog een goed bewerkingsproggie: zat te denken aan Sonic My DVD, of Videoredo o.i.d. Misschien nog andere - liefst freeware - alternatieven ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:44:
Ik heb nu ongeveer 3 weken een Vestel DVD recorder ( typenummer 3705) en ben er tevreden over.Gekocht bij de Mediamarkt voor 129 euro (aanbieding) Ik weet alleen niet of ze hem standaard in de winkel hebben
Nu heb ik ook zo'n ding aangeschaft, maar lig te vechten met de dvd om ze "leeg" te maken. Ik kan niet wissen of formatteren. Misschien weet jij wat ik verkeerd zit te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:35:
[...]

Nu heb ik ook zo'n ding aangeschaft, maar lig te vechten met de dvd om ze "leeg" te maken. Ik kan niet wissen of formatteren. Misschien weet jij wat ik verkeerd zit te doen.
Ervan uitgaande dat je een RW DVD gebruikt ;) , doe ik het altijd zo: als de dvdrecorder aanstaat en de schijf geladen, druk dan op het knopje "display" op de afstandsbediening: je krijgt dan menuutje waarin oa de optie staat "titel wissen". die gebruik ik altijd om de schijf leeg te maken van alle titels die erop staan. Als er meer dan 1 titel opstaat, dan moet je bovengenoemde optie meerdere malen gebruiken.( ik ben met je eens dat het gebruik van de knop "display"niet goed wordt weergegeven in het boekje) Want als je het volgens de weg van het boekje zou doen ( dus via "setup", dan kun je wel scrollen naar "schijf afspelen/bewerken", maar dan kun je niet naar de optie "schijf bewerken", want die licht niet op, dus dat is naar mij mening toch een "bug"of softwarefout.

Dus gebruik de knop "display"op de afstandsbediening, dan moet het wel lukken. En overigens kun je wel altijd via Nero de schijf opnieuw formatteren, dan wordt ie volgens mij door de recorder ook als een lege schijf gezien.

succes !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 09:10 ]

Verwijderd

Bedankt, het is gelukt.
Pagina: 1