Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Connector] Wat voor connector is dit?

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/contura_slot_thumb.jpeg
Middelgrote versie (75kb)
Mega versie (traag/1.5mb)

Weet iemand wat voor connector dit is.

De connector lijkt op een pci slot, maar dan een stuk korter, met dan 2x25 pins.

Hij zit in een Contura 3/25 386 laptop, en ik het is een uitbreindingsslot (links ervan zit een soort van backplate), maar er staat helemaal gen beschijving bij op het bord ofzo.

Ik vemoed zelf dat er 8 bit isa inzit, maar heb geen idee wat de pinout is, aangezien het aantal pinnen niet overeenkomt.

Iemand enig idee hoe dit heet/ hoe dit werkt, of misschien iets thuis hebben liggen wat in zoiets past om doorgemeten te worden oid.

[ Voor 6% gewijzigd door SA007 op 26-06-2005 21:51 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hmm, sommige budget moederborden (oa Asrock) hebben ook zoiets, dat heet meende ik daar AMR, voor een modem...

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Mini-pci in een tijd dat er nog niks was met pci, lijkt mij uitgesloten, pc's die minstens 4x zo snel waren krgen op een gegeven moment pci, deze bak is trager dan pci zelf...

Amr lijkt mij ook niet aangezien je daar een winmodem in moet doen, en er (officieel) geen winmodem capable os op kan, en weet niet of dat toen al bestond.

Het is een 386 he!, lees!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Gr0wLiThE schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:03:
Hmm, sommige budget moederborden (oa Asrock) hebben ook zoiets, dat heet meende ik daar AMR, voor een modem...
Ik gok ook AMR

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:39

The Zep Man

🏴‍☠️

Dit KAN geen AMR zijn!

AMR is op de AC97-standaard gebaseerd, wat weer een techniek is die op de chipset van een PCI-controller geburikt kan worden. Dit ding is nog van voor het PCI-tijdperk!

Herhaling: dit KAN geen AMR zijn!

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
@The Zep Man: idd, maar mensen lezen de SP niet goed, waar echt staat dat het een 386 is ;)

Ikzelf denk dat het 8bit isa is met een aangepaste pinout.

Er kan iig een modem in, want er is een modem uitbreiding voor (die ik niet heb), maar wil eigelijk kijken of er niet toevallig ethernet opgezet kan worden (8bit isa lan kaarten zijn nog wel aan te komen).

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

@SA007:

Ik heb even gezocht op Google naar dit ding (meer in de nieuwsgroepen, gewone websites leveren nauwelijks wat info op, of ik moet HEEL diep gaan graven...) en er wordt gesproken over een 14k4 modem. Ik denk niet dat er een ethernetkaart in kan (lijkt me sterk dat die ooit gemaakt is voor dat soort laptops), tenzij het een echte ISA 8-bit interface is. In dat geval moet je creatief worden met een oude Digital Equipment DE100/DE101 of een andere (zeldzame) 8-bit ethernetkaart. Heel veel ethernetkaarten waren al 16-bit ISA toen het populairder begon te worden.

Dit zou echter redelijk veel tijd kosten, aangenomen dat het ook echt ISA is. Wel een uitdaging, moet ik toegeven. 8)

Misschien is de Xircom Pocket Ethernet Adapter III een alternatief voor je? Dit is een 10mbps ethernetadapter die aangesloten wordt op de parallele port en zijn voeding uit de PS/2-port haalt. Werkt t/m Windows ME (de III had, in tegenstelling tot de II, enhanced-mode NDIS2-drivers, waardoor hij als enige nog ondersteund werd in Windows ME).

[edit]
Ow ja, de Pocket Ethernet Adapter heeft direct een UTP-aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 26-06-2005 22:29 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
8bit isa netwerk heb ik al gevonden.

Pocket ethernet adaters heb ik naar gekeken, maar die heb ik nergens kunnen vinden, als je een plek weet waar ze die hebben...

En windows ME op een 386, lol ;) staat linux 2.0.0 op nu, en die heeft ondersteuning voor een rijtje adapters had ik al gevonden.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Gr0wLiThE schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:03:
Idd waar, mijn Asrock mobo heeft hetzelfde slot ook, weet ik ook weer wat dat is :)

[CM] Flightcase Mod

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:27
Nee dit is geen AMR poort, ziet er heel anders uit dan de AMR poort op mijn mobo.

Anders zoek je even het schema van je mobo op en dan kijk je wat voor poort het is.

[ Voor 36% gewijzigd door Snuffert op 26-06-2005 22:46 ]

hmz...

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gnuitenjong schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:41:
[...]

Idd waar, mijn Asrock mobo heeft hetzelfde slot ook, weet ik ook weer wat dat is :)
Even 'vergeten' dat AMR (net als CNR) eigenlijk heel weinig toegevoegde waarde biedt, behalve dat het een plek van je moederbord inneemt waar ook een volwaardig PCI-slot had kunnen zitten.

@SA007: nieuw zal je ze zeker niet meer vinden. Misschien moeten sites zoals Marktplaats (zoek is helaas down op dit moment) of eBay uitkomst bieden. Op eBay internationaal zie ik er wel een paar staan onder 'Pocket Ethernet'. Kijk bijvoorbeeld is hier. Of je ze ook in Nederland kan tegenkomen...? :?

Nog even voor de zekerheid, moet het gewoon vragen... dat ding heeft toch geen PCMCIA (PCIC-compatible)-sloten, he? :+

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Probeer maar 's het schema van een mobo uit een laptop te vinden....

Probeer het nu eens met een compaq uit een vorige eeuw, die al jaren niet meer ondersteund is en waarvan neiteens een handleiding van de laptop zelf te vinden is.

Contact met hp opnemen kan blijkbaar alleen fatsoenlijk als je iets wil kopen, of wil bellen, ergens tijdens kantuururen tegen 50 cent per minuut ofzo en dan een half uur tegen een telefoongast aan blaaten die geen idee heeft waar je mee bezig bent, voordat je iets nuttigs hebt.

edit:
@The Zap Man, had geziendat ze voor bijna niks op e-bay staan, maar er komen zo tering veel verzendkosten bij, dat ik onderhand een p1 laptop kan kopen met usb....

En geen pcmcia oid nee, ik denk dat dit slot een soort van voorloper ervan is ofzo...

[ Voor 21% gewijzigd door SA007 op 26-06-2005 22:53 ]

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dit is 200% geen AMR, dit moederbord komt uit 1992 en toen hadden we nog geen modem risers... ;)

Het is hoogstwaarschijnlijk een Compaq specifiek uitbreidingsslot...

Kun je nog een foto maken van heel het moederbord? Dan kunnen we misschien met het hele plaatje een verband leggen. :Y)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
@adoy
Heel het moederbord? je ziet nu al 3/4 :) meeste zit aan de onderkant, processor geheugen etc...
Even dat je het weet, veel staat er dus niet op, en het is veel werk om het mobo eruit te krijen.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

The Zep Man schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:49:
[...]
Even 'vergeten' dat AMR (net als CNR) eigenlijk heel weinig toegevoegde waarde biedt, behalve dat het een plek van je moederbord inneemt waar ook een volwaardig PCI-slot had kunnen zitten.
offtopic:
Dacht zelf dat het één of ander diagnose-slot was o.i.d., naja, compleet zinloos AMR-slot FTW!!11oneoneeleven :P

[CM] Flightcase Mod

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gnuitenjong schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:12:
[...]

offtopic:
Dacht zelf dat het één of ander diagnose-slot was o.i.d., naja, compleet zinloos AMR-slot FTW!!11oneoneeleven :P
offtopic:
Beschrijf dan maar eens wat het voordeel van AMR of CNR is t.o.v. een volwaardig extra PCI-slot waar ik een complete geluidskaart (die je al hebt voor <15 euro) of modem (die je al hebt voor <20 euro, met allemaal extra meuk erbij) in kan persen. Of waar ik ook de keuze heb om er een complete RAID-controller, netwerkkaart of (extra) VGA-kaart in te doen.

Het lijkt mij geen diagnostische poort: al had jij (Gnuitenjong) de SP gelezen, dan had je kunnen weten dat het om een uitbreidingsslot gaat, omdat er een uitsparing in de kast voor zit (soort 'backplate').

• Mr GAmba
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Is het niet een soort connector voor een docking station ?

Signature unavailable

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Mr GAmba schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:22:
Is het niet een soort connector voor een docking station ?
In de laptop? :?

Het kan misschien wel een 'doorgeefluik' voor iets externs zijn, maar het is al bevestigd dat er ooit een 14k4-modem voor deze laptop beschikbaar was. Het lijkt me sterk dat SA007 zoiets zoekt.

En al wil je echt de bink uithangen, kan je altijd een extern 56k6 modem via de seriele (COM)-poort aansluiten. :Y)

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
En dan? inbellen :P, idee is leuk, maar echt ene betrouwbare en redelijk snelle internet erover zal je niet krijgen.
Die pocket ethernet dingen halen ongeveer 1mbit, een 8bit netwerkkaart kan in principe 10mbit aan, en een modem haalt de 0,5 mbit nieteens....
Modem endergelijke heb ik hier wel enzo, maar het lijkt mij niet echt een goede oplossing...

@Gamba: LOL!

Ik wist idd dat er een 14.4k modem voor was, maar ik wil eigelijk niet gaan klooien met inbellen (ook al heb ik hier een huiscentale en kan ik direct inbellen op mijn server).
Pagina: 1