webspace: meerdere foto's tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Voor onze vereniging wil ik graag zo'n 110 mb aan foto's hosten. Nu vind je via de search wel verschillende webspace hosters, maar ik zie ze nog nergens waar je ze allemaal tegelijk kan uploaden, ipv 1 voor 1 -> directe link.

Wat ik dus zoek:
- 110 webspace, minimaal 1mb per foto
- Alle foto's in één album, zodat ik geen links hoef te plaatsen, maar alleen de link naar het album
- liefts alles in één keer uploaden

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik denk niet dat je makkelijk zo'n host zult gaan vinden zonder dat het je geld kost. Bandbreedte kost geld, webspace kost geld, en dan gaan ze jou echt niet voor nop al die dingen geven die je zoekt ;)

Als je 1 voor 1 die foto's moet uploaden en bekijken, betekent dat ook dat je iedere keer weer advertenties gepresenteerd krijgt ;)

Mijn advies: neem gewoon betaalde webhosting, al dan niet gesponsord :)

[ Voor 15% gewijzigd door dawuss op 26-06-2005 19:28 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien denk ik te simpel, maar waarom niet gewoon een hosting nemen en dan met bv. Jalbum een fotoalbum maken en uploaden?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor niets gaat de zon op.

(voldoende goede album software welke aan jouw eisen kan voldoen)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
twixx schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:31:
Voor niets gaat de zon op.

(voldoende goede album software welke aan jouw eisen kan voldoen)
maar hij wil het ook nog tegelijk uploaden, in plaats van een voor een.

@TS waarom maak je niet zelf het album met de gratis bovengenoemde softwaren, en upload je de boel via ftp bij een hoster die dat ondersteund? gratis is dan zelfs mogelijk

PSN: djmurcielago

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok, dat gaan we dan maar proberen

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Alles tegelijk uploaden is natuurlijk een eitje als je een host met FTP uploadfunctie hebt. Drag 'n drop vervolgens al je foto's in je FTP client die verbonden is met je webhost en voila. Als albumsoftware gebruik ikzelf DAlbum welke zelf geresizede foto's en thumbnails aanmaakt. Ook kun je hier uiteraard meerdere albums in beheren. Om dit te gebruiken moet je wel een webhost met PHP hebben.
Zie bijvoorbeeld www.webhosters.nl om een geschikte host te vinden. Aan je eisen te zien hoeft het nauwelijks wat te kosten, met een paar euro per maand zou je al een heel eind moeten komen.

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Gallery (2.0) op http://gallery.sourceforge.net/ heeft ook de mogelijkheid om alles in één keer te uploaden, al dan niet met behulp van de ingebouwde applet. (En ziet er verder nog behoorlijk representatief uit ook).

Maar goed.. voor de rest ook van mij dezelfde opmerkingen als de mensen boven mij:
Om zo'n script te installeren moet je server al MySQL en PHP hebben.. wat lastig wordt als het gratis moet, zeker als je 110MB hosting wilt hebben met bijbehorende hoeveelheden dataverkeer.
Bovendien.. als je al begrijpt hoe je via FTP de sourcefiles van zo'n galleryscript moet uploaden is je foto's via FTP uploaden ook een eitje natuurlijk ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04

Acid_Burn

uhuh

1mb per foto... dat is nogal wat voor op het web.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:18
Zelf heb ik meer als voldoende gratis ruimte gevonden bij fotopic.net.
Gratis tot 250 MB, met FTP upload mogelijkheid.
Albums worden on-line aangemaakt door middel van een template.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

Verwijderd

tazmaniankoala schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:04:
Zelf heb ik meer als voldoende gratis ruimte gevonden bij fotopic.net.
Gratis tot 250 MB, met FTP upload mogelijkheid.
Albums worden on-line aangemaakt door middel van een template.
Heb daar ook goede ervaringen. In die 250 MB passen flink wat foto's van 800x600.

http://fuzzbass.fotopic.net

• superduper
  • Laatst online: 10:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik gebruik coppermine photoalbum. Werkt uitstekend, en er is een goed support forum. Bovendien kan je daar een batch plaatjes uploaden (mits je binnen de marges blijft van je server)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

greatgonzo schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:25:
Voor onze vereniging wil ik graag zo'n 110 mb aan foto's hosten. Nu vind je via de search wel verschillende webspace hosters, maar ik zie ze nog nergens waar je ze allemaal tegelijk kan uploaden, ipv 1 voor 1 -> directe link.

Wat ik dus zoek:
- 110 webspace, minimaal 1mb per foto
- Alle foto's in één album, zodat ik geen links hoef te plaatsen, maar alleen de link naar het album
- liefts alles in één keer uploaden
ik weet niet of je er geld aan wil uitgeven, maar ik heb zelf hosting bij yourhosting.nl.
krijg je een fotoalbum bij wat zip files ondersteunt, dus je kan de boel gewoon als zipfile opsturen, en dan word het allemaal vanzelf in een album gezet.
space is dan natuurlijk ook geen probleem. gewoon een account nemen met genoeg ruimte.
superduper schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:40:
Ik gebruik coppermine photoalbum. Werkt uitstekend, en er is een goed support forum. Bovendien kan je daar een batch plaatjes uploaden (mits je binnen de marges blijft van je server)
Coppermine knalt toch alles in een database? dus dan moet je wel een database hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 28-06-2005 17:06 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Desnoods werken via Net2ftp.com. Kan je gewoon een zipje heensturen die hij unzipt op jouw server.

Edit: hoort dit wel in Fotografie en niet in I&T/SA ?

[ Voor 18% gewijzigd door Peedy op 28-06-2005 17:10 ]

Verwijderd

FireWurX schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:05:
[...]

...

Coppermine knalt toch alles in een database? dus dan moet je wel een database hebben...
Idd, en snel is anders :X (alhoewel dat wel van de server- en belasting afhangt uiteraard)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

FireWurX schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:05:
[...]

Alle relevante data inderdaad. De foto's niet, die worden in een dir gezet.

En traag? Ik merk er weinig van hoor.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Acid_Burn schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:12:
[...]

Alle relevante data inderdaad. De foto's niet, die worden in een dir gezet.

En traag? Ik merk er weinig van hoor.
een vriend van me draait ook coppermine en zegt dat *alles* in de database word gegooid. de plaatjes worden gewoon in een blob gemikt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

FireWurX schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:23:
[...]

een vriend van me draait ook coppermine en zegt dat *alles* in de database word gegooid. de plaatjes worden gewoon in een blob gemikt.
Ik draai het zelf en alle plaatjes blijven in de dir staan.. ook de intermediate en thumbnail bestanden worden in de dir gezet. Niks geen BLOB data

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:07

DeFeCt

je wéét toch

Ik weet niet hoe groot je vereniging is maar is anders zelf hosten geen optie? Met de abo en hardware prijzen van tegenwoordig kan dat toch al snel uit.

En foto's van 1mb? Waarom zo groot?

Flickr

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

inderdaad, voor heel weinig moeite compress je ze naar jpeg 1024x768 of 800x600. Dat doe ik ook en de kwaliteit is nog bijna hetzelfde in mijn ogen. Dan worden ze vaak met factor 8-10x zo klein.

Dat geeft veel meer nieuwe mogelijkheden en bovendien is het veel vriendelijker voor de mensen met een cheapo internetverbinding die toch de foto's willen zien.

Je zou de foto's dan kunnen verkleinen tot ~150 kb , waardoor je ze zelfs op een eigen FTP op op de webspace van een provider kunt zetten.

Kortomm, meer voordelen dan nadelen om ze te compressen. :)

Goud is geen geld

• superduper
  • Laatst online: 10:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Acid_Burn schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:14:
[...]

Ik draai het zelf en alle plaatjes blijven in de dir staan.. ook de intermediate en thumbnail bestanden worden in de dir gezet. Niks geen BLOB data
Het wordt inderdaad in een database gezet, dus je moet inderdaad wel MySQL mogen draaien. Verder maakt coppermine die db voor je aan. Hoef je verder niets voor te doen. Als je een batch foto's toevoegt zet je ze eerst via gewone upload in een map, en wijs je die map aan aan coppermin om te importeren. Afhankelijk van de server rekenkracht kan het script wel een paar minuutjes duren, maar dat is toch niet zo erg...?

Verder is het tot in den treuren te skinnen, je kan allerlei rechten toewijzen aan verschillende gebruikers etc etc. Bovendien zijn de foto's er gelijk in drie verschillende resulties af te trekken (indien toegestaan): tubmnail, iets groter, en zoals geupload. Maken van die formaten gaat automatisch uiteraard.

Verwijderd

Ik heb gewoon een eigen hosting met 7GB opslagruimte en daarop kopermijn geïnstalleerd. Werkt toch het beste... Kost me $15 per maand maar dat heb ik er wel voor over...

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05
Wat is me afvroeg, ik kon het in ieder geval niet op de site vinden. Maar hoeveel Mb ruimte heb je op Flickr.com? En wat zijn de voor- en nadelen van Flickr. Immers ik kan het goed gebruiken voor mijn weblog via blogger.

• xortw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-01 20:15
Rogier V schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:52:
Wat is me afvroeg, ik kon het in ieder geval niet op de site vinden. Maar hoeveel Mb ruimte heb je op Flickr.com? En wat zijn de voor- en nadelen van Flickr. Immers ik kan het goed gebruiken voor mijn weblog via blogger.
Oneindig. Echter met een gratis account kan je maximaal 20mb per maand aan fotos uploaden. Het betaalde abo kent deze beperking (natuurlijk) niet.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:51:
Ik heb gewoon een eigen hosting met 7GB opslagruimte en daarop kopermijn geïnstalleerd. Werkt toch het beste... Kost me $15 per maand maar dat heb ik er wel voor over...
Klopt, heb ik ook. Afgezien van de hardware die ook betaald moest worden heb je wel 'oneindig' veel mogelijkheden met een eigen webservertje. Foto;s hosten mailbox van een paar GB eigen websites, maar ook voor de vereniging en vrienden. (Natuurlijk tegen een vriendenprijsje)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

kijk ook een bij de producten van google : Picasa, Hello en Blogger

met Picasa beheer je je foto's op je PC, met Blogger heb je webspace voor je foto's en met het tooltje Hello publiseer je je 100 foto's in een ruk op je blog-site.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 13:19 ]

Pagina: 1