Toon posts:

[VirtualDub] Manual met Encoden ipv met Gknot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik backup soms wat dvdtjes naar XViD maar ik wil een keer de encoden van de xvid zelf doen ipv door Gordian Knot.

Maar ik heb nu gewoon met dvd2avi een d2v file gemaakt, en in gknot een avs.

Die heb ik in Vdub geladen en alle settings zijn perfect. De xvid codec is ook goed af gesteld

maar als ik Compression op XViD 2pass - 1st pass en processing op Fast Recompress

Dan krijg ik na 2 uur encoden een file van 3 mb.

Dus wat doe ik nou verkeerd, ik heb al op de gknot fora gekeken maar daar staat het niet op

(als ik alles met gknot doe dan gaat het wel goed)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Is die file van 3MB niet gewoon de statsfile die gegenereerd wordt door de 1st pass?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
daar zat ik ook all aan te denken maar het is wel gewoon een avi

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Hoewel je hem beter niet op fast recompress kan zetten omdat het om een nieuwe encode gaat, doe je niets fout. De eerste pass levert alleen maar stats op zoals Varienaja correct opmerkt. Met deze info wordt in de tweede pass het beeld echt weggeschreven. De extensie *.avi is niet meer dan gemakszucht denk ik.

Voor meer info over handmatig encoden, raad ik je ook aan eens een kijkje te nemen op Doom9.net.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

Varienaja schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:44:
Is die file van 3MB niet gewoon de statsfile die gegenereerd wordt door de 1st pass?
idd
/edit
ik merk nu dat het de alleen de audio is en er geen video data in zit
stat staat in de video.stats bestand in de root van waar je de output opstaat

als je 2pass wilt gebruiken met xvid
zet je de codec op 2 pass - 1st pass ,wat je net dus deed.
Na het encoden nogmaals, maar dan op 2pass - 2nd pass int/ext (en geef de groote van de video bestand op)

dit kan je makkelijk in een keer doen dmv job control (f4) en bij opslaan aanvinken dat het via job control gaat)

edit2
hier staat de rest
http://www.doom9.org/xvid-vdub.htm

[ Voor 34% gewijzigd door ThaHandy op 26-06-2005 22:25 ]