[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]
Je hebt nu een bepaalt bedrag, kijk wat jij voor dat bedrag kan kopen kijk wat voor games je speelt kijk naar de benchmarks en ervaringen en kopen.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Verwijderd
imo zou ik toch even wachten en kijken waar ze beide mee zijn gekomen als je je pc gaat bestellen
Maar als je dan toch aan het wachten bent, wacht dan nog ff tot Ati met de X950 of misschien zelfs wel met de X1000 komt, die zal nog weer sneller zijn... Get my point...
Ik heb momenteel een ATI Radeon 9800 pro die het prima doet op dual monitor, en in combinatie met ultramon werkt dit echt prima.
nVidia schijnt een feature te hebben om je twee beeldschermen als 1 te gebruiken, maar op andere vlakken schijnt dual mon het weer slechter te doen

Ik word echt helemaal gek hiervan....
(Ik heb een 6800GT waar ik alle games nog op de hoogste settings mee speel BF2 o.a.)
[ Voor 16% gewijzigd door Lefty_38 op 26-06-2005 19:20 ]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Ja en zo blijf je wachten met computer hardware is 1 ding zeker er komt binnen korte tijd altijd weer iets wat NOG beter is...3 maanden na die x950 of x1000 komt misschien de x1100 of zoiets...moet hij dan ook weer daar op gaan wachten? tegen die tijd is z'n nieuwe pc alweer antiek aan het worden....BredeP schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:03:
Ik denk dat je beter nog even kan wachten, van NVidia zal over een paar maand wel uitkomen met een 8000GTX ofzo, of misschien wel een 8800GTX, die is vast weer sneller dan die X900.
Maar als je dan toch aan het wachten bent, wacht dan nog ff tot Ati met de X950 of misschien zelfs wel met de X1000 komt, die zal nog weer sneller zijn... Get my point...
Ik zou zeggen als je nu je pc koopt, koop dan ook nu een grafische kaart..wachten kost geld (de rest van je pc wordt namelijk wel ouder) En koop enkel het nieuwste als je zo'n freak hebt die wil gaan showen met z'n hardware...anders is het zonde van je geld...een kaart net onder het top segment scheeld een hoop geld en is echt niet zoveel slechter....
Verwijderd
Als ik dan een videokaart koop wil ik dan eigenlijk ook gewoon SLI/Crossfire voor het geval de prijzen later wat gedaald zijn, en als ik ga wachten op een X900, zal ik dus ook moeten wachten op eenn crossfire compatible mobo.
Verder zou iemand mij heel veel plezier doen als hij of zij eventjes kan uitleggen of er verschil is tussen ATI en nVidia dualmonitor, en wat dat dan zal zijn. Ik ben ervan overtuigd dat zowel de 7800GTX en de X900 beiden mn twee monitoren op 1600*1200 makkelijk trekken, maar volgens verhalen die ik hoor is de dual monitor interface van nVidia (ik quote) bagger...
Verder was ik niet van plan nog verder te wachten tot bijvoorbeeld de 8800 Ultra of de X1000, maar aangezien ik tot nu toe wel redelijke ervaringen heb gehad met ATI, en eigenlijk iedereen die ik ken een ATI aanraad, dacht ik dat het misschien toch wel de moeite zou lonen om te wachten op de X900, vandaar dat ik jullie advies hierover vraag...
neem gewoon de 7800gtx als je er nu eentje wilt
verder zijn er geen mobo's die crossfire en sli aankunnen, dus samen gaat niet, apart uiteraard wel
PSN: djmurcielago
Ja sorry, ik bedoelde dus, ik moet rekening houden met wat voor videokaart ik ga kopen met het kopen van mn moederbord. als ik een ATI ga kopen, wil ik uiteraard een moederbord met Crossfire, als ik nVidia koop een SLIdjmurcielago schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:35:
verder zijn er geen mobo's die crossfire en sli aankunnen, dus samen gaat niet, apart uiteraard wel
Verwijderd
als je nu een kaart wil kopen raad ik je gewoon de X850XT PE aan als je denkt dat ATI betere dual monitor aanbiedt, en anders raad ik je de 7800GTX aan omdat die krachtiger is. Als je nog kan wachten kan het zeker de moeite zijn om te wachten op de x900...
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Chieftec Medium Bigtower Mesh (zilver)
Asus MB A8N-SLI 939 Deluxe AMD Athlon
AMD Athlon64 3500+ s939
Corsair TWINX 2GB module (TWINX2048-3200)
XFX GeForce 7800 GTX 256mb (Met tweemaal DVI-out!)
Pinnacle PCTV Stereo kaart met radio
Create SB Audigy ZS 7.1, met connector voor joystick, line-in + microfoon
Interne Cardreader 7-in-1
DVD Speler 16x standaard
DVD (re)writer Plextor PX-716A/T3
Harddisk 200Gb 7200rpm SATA 8Mb cache
Diskettestation
Voeding die sterk genoeg is dit alles te trekken, liefst ook watergekoeld
Waterkoeling, inclusief een voorziening voor uitbreiding met een extra
harde schijf.
Als jullie hier verder nog wat op aan te merken hebben hoor ik het uiteraard graag,
maar het liefst heb ik advies over de videokaart, aangezien ik echt door de bomen het bos niet meer zie
EDIT: heh, toevallig, Norrod is ook mijn preffered PC-boer
[ Voor 4% gewijzigd door TheBlasphemer op 26-06-2005 19:47 ]
Verwijderd
Als je niet zoveel gamed in de zomer is het dus misschien de moeite waard om nog die 2 a 3 maanden te wachten op de x900. Mocht die kaart dan toch niks zijn kan je altijd nog de 7800 kopen die dan vast alweer een stuk goedkoper is.
En nog even over dat crossfire/sli, was het niet zo dan crossfire in princiepe niet echt iets kwa hardware add-on nodig heeft op het mobo en dat het dus in princiepe zou kunnen werken met bv een sli mobo? Want bij crossfire heb je een master en slave kaart nodig en de master bepaald hoe alles word uitgerekend.
edit: die 3500+ is wel traag als je er een 7800/x900 in wil doen. Ga dan minimaal voor een 4000+ oid.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 19:47 ]
Bron: http://www.ati.com/products/crossfire/buildyourown.htmlOnly three components: a CrossFire Ready motherboard ideally based on the ATI Radeon® Xpress 200 chipset, a compatible Radeon graphics card, and a related Radeon CrossFire Edition co-processor board.
Of heb ik dat dan ook alweer verkeerd?
Verwijderd
Als je dus een AGP 7800GTX wilt kun je nog lang wachten want die komt er waarschijnlijk niet.TheBlasphemer schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:29:
Nouja, ik was niet van plan om mn nieuwe pc apart te kopen. Ik heb namelijk momenteel een AGP GPU, en als ik een nieuwe pc koop ga ik wel voor PCIe...
Verwijderd
Verwijderd
Als je dus even leest zul je merken dat ik dus een nieuw moederbord ga kopen, waar dus WEL PCIe op zit *zucht*Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:48:
[...]
Als je dus een AGP 7800GTX wilt kun je nog lang wachten want die komt er waarschijnlijk niet.
Ik heb al twee schermpjes, twee Iiyama prolite H540S jesVerwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:49:
klopt ja voor een highend kaart zoals de 7800 of de komende x900 is een 4000+ geen overbodige luxe als je alles eruit wil halen. Wat voor scherm wilde je trouwens nemen?
Toetsenbord (dell ding van mn pa) en muis (MX1000) heb ik uiteraard ook al
Ben alleen niet zeker of mn huidige 5.1 speakers op mn 7.1 soundcard gaan passen, maar dat zal vast wel...

Vink een beetje een rare reactie...
Ik heb ook alles luxe... en koop elk jaar een nieuwe top-game systeem, maar je moet niet vergeten dat ik er ook het hele jaar ieder weekend zondag en vaak zaterdag voor werk, ook in de vakantie of woensdag namiddagen ... dan heb je idd veel geld. Maar niet TE veel ligt er maar aan wat je ermee doet.
Verder ik wil ook een nieuwe pc aanschaffen maar zit ook te denken, stel je w8op de x900 hoelang duurt het dan voordat de mobo's er zijn?
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Ik zou in plaats van de Asus A8N-SLI 939 Deluxe, de premium versie hiervan pakken, die heeft niet zo'n iritante ventilator, maar een mooie pipe-line, op de chipset zitten en een NEC brander. Deze zijn goedkoper en ik heb niet zo'n goede ervaring met die Plextor PX-716ATheBlasphemer schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:46:
Op het moment wou ik hier een offerte van laten maken door mn pc-boer (ja, ik weet, is lang sparen geweest)
Chieftec Medium Bigtower Mesh (zilver)
c AMD Athlon
AMD Athlon64 3500+ s939
Corsair TWINX 2GB module (TWINX2048-3200)
XFX GeForce 7800 GTX 256mb (Met tweemaal DVI-out!)
Pinnacle PCTV Stereo kaart met radio
Create SB Audigy ZS 7.1, met connector voor joystick, line-in + microfoon
Interne Cardreader 7-in-1
DVD Speler 16x standaard
DVD (re)writer Plextor PX-716A/T3
Harddisk 200Gb 7200rpm SATA 8Mb cache
Diskettestation
Voeding die sterk genoeg is dit alles te trekken, liefst ook watergekoeld
Waterkoeling, inclusief een voorziening voor uitbreiding met een extra
harde schijf.
Als jullie hier verder nog wat op aan te merken hebben hoor ik het uiteraard graag,
maar het liefst heb ik advies over de videokaart, aangezien ik echt door de bomen het bos niet meer zie
EDIT: heh, toevallig, Norrod is ook mijn preffered PC-boer

En ook een mooie Hauppauge WinTV (PVR-500MCE
Maar dit zou ik doen in jouw geval...
Verwijderd
Die gasten hebben erg goed spul voor behoorlijk lage prijzen, kom je er zelf niet helemaal uit is er altijd het waterkoelingsvragen topic nog he
Verwijderd
Verwijderd
Tip van mij: Koop de LG DVD-brander ipv de Pleextor. De plextor heeft wel 16mb cache maar de LG is eens stuk sneller dan de Plextor. En dat is ook bewezen in een aantal bladen.
greetz en veel plezier met je beukerd van een pc.
Neem wel 2x1Gb om dual-channel op je Asus mobo te gebruiken.Corsair TWINX 2GB module (TWINX2048-3200)
Ow ja, als schijf zou ik een Seagate Barracuda 7200.8 250 Gb nemen. Komt er bij de nieuwste Computer Totaal! als beste uit. Seagate is namelijk stil, redelijk snel en erg betrouwbaar. Daarom durven ze ook 5 jaar garantie te geven.
Verwijderd
Kga misschien zo eventjes een apart topic daarover maken, kunnen we dit op de videoplank alleen houden *-)
Ik doe inderdaad twee modules van 1GB, volgens een vriend was dat ook die TWINX van corsair, twee 1GB modules perfect op elkaar afgestemd
Qua harde schijf boeit me eigenlijk niet zo, het is zo dat mijn oude PC naar mn zusje gaat. Ik steek dan mn huidige HDD's in de nieuwe PC, en steek die nieuwe HDD in mn oude (voor haar dus), mn zusje is niet zon hardcore PCer, dus veel last van geluid zal ze niet hebben
in ieder geval wel bedankt voor de tip
EDIT:
was trouwens van plan gewoon dit naar PC-boer te sturen met verzoek om offerte, hoe ze de waterkoeling regelen boeit me geen donder, als het maar stil is en niet lekt
[ Voor 14% gewijzigd door TheBlasphemer op 26-06-2005 20:38 ]
Graag reacties op nieuwe specs
Bedankt,
TB
Die kosten ongeveer 550-600 euro.
Ik denk namelijk dat een 2x6800GT setup je meer bang-for-buck geeft.
Aangezien je toch een SLi moederbord neemt is dat goed te doen.
Bovendien zal de support voor SLi steeds verder uitgebreid worden. Programmeurs van spellen en software zullen steeds meer rekening gaan houden met SLi configuraties.
Maar: Als je echt High-end wilt gaan kun je beter een 7800 GTX halen. Dan heb je namelijk nog een upgrade mogelijkheid voor 7800 GTX SLi.
Goud is geen geld
Erm, even ter duidelijkheid, beter vergeleken met de nog-niet-gereleasede-x900 of een 6800SLI opstelling?Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:11:
De 7800GTX is beter in de hoge resoluties en met AA aan. Ik zou de 7800 kopen.
anton121 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:32:
[...]
Neem wel 2x1Gb om dual-channel op je Asus mobo te gebruiken.
Ow ja, als schijf zou ik een Seagate Barracuda 7200.8 250 Gb nemen. Komt er bij de nieuwste Computer Totaal! als beste uit. Seagate is namelijk stil, redelijk snel en erg betrouwbaar. Daarom durven ze ook 5 jaar garantie te geven.
Het is zelfs 10 jaar
Het is zelfs 10 jaar
Toch echt 5 jaar Klik
Andere merken geven 2 (WD) of 3 (maxtor / ibm) jaar.
Een 7800GTX is altijd sneller dan 2x 6800GTTheBlasphemer schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:12:
[...]
Erm, even ter duidelijkheid, beter vergeleken met de nog-niet-gereleasede-x900 of een 6800SLI opstelling?
kijk maar -> nieuws: nVidia GeForce 7800 GTX op de testbank
-die 3500+ is aan de wat lieve kant voor een 7800 of x900
-Ik zou zelf voor de 7800 gaan, je wilt nu een systeem anders was dit topic er niet nu geplaatst maar over een paar maanden en neem dan ook een videokaart die nu top is, zoizo haal je een topkaart in huis voor dat geld.
-Verder zou ik er ook een raptor indoen, mocht je het geld ervoor hebben, zeg maar windows en games op de raptor, muziek etc op de 200 gieg
Gezien de specs lijkt het erop dat dit systeem nog een tijdje mee moet gaan, misschien toch voor een dual core gaan? Nu zijn er nog geen games en dingen die erom smeken maar ze gaan er wel aankomen, en als t nog lang meemoet lijkt me dat geen lompe zet
Ohja, waarom aan de waterkoeling, vind dat je met goede luchtkoeling ook goed bezig bent en dan kan je het verschil in de harde waren steken. Ook zijn watergekoelde voedingen erg moeilijk te vinden
[ Voor 13% gewijzigd door Yofresh op 26-06-2005 21:38 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
vind ik eigenlijk te weinig bang-for-buck
Verder kan een nieuwe HDD altijd nog, en eigenlijk heb ik niet het idee dat zon super-HDD echt wat uitmaakt behalve load-times...
Overclocken doe ik niet aanVerwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:45:
neem dan idd een 3500+ en klok hem een beetje over
is zonde van je hardware als je het ermee verneukt...
Verwijderd
hierbij heb je denk ik je meeste bang fo buck. let wel dat je een venice moet kopen dan.
voor de rest idd gewoon 2x 1gb ddr er in zetten. das veel sneller en warschijnlijk ook goedkoper dan een 2 gb reepje. Als mobo zou ik idd niet voor de deluxe gaan ( wat ik zelf wel heb ) maar voor de premium, lkkr snel switches tussen wel sli of niet en ook nog een heatpipe koeler ipv iritante fannetje.
Wat betreft de vga zou ik toch vor de 7800 gtx gaan want hij is nu uit, hij heeft hoge framerates op immense resoluties en is momenteel de snelste kaart.
wachten op de x900 heeft geen nut want daarna brengt nvidia weer een nieuwe op de markt en kun je daar weer op wachten omdat ie weer sneller is.
nou succes verder, mzzl
ik voel me lekkaah !!!
als je voor AMD gaat, pak dan meteen een X2 4400+.....die zit in het midden qua prijs en je hebt toch 1mb cache geheugen dan.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
2 MB TotaalDeathchant schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:52:
7800GTX van Asus of XFX, die zijn hoger geklokt....
als je voor AMD gaat, pak dan meteen een X2 4400+.....die zit in het midden qua prijs en je hebt toch 1mb cache geheugen dan.
Ter info voor de topic starter zoals die setup er nu op papier uitziet loop je bij het maken van de offerte al achter de feiten aan ......
De 7800 is super snel MITS er een cpu bij zit welke het grafisch geweld een beetje kan bijhouden.
Er aan denkende dat de FX-57 hem zelfs op prestaties nog zal beperken moet je een mooie tussenweg gaan vinden een X2 zal al aardig mee kunnen doen en de 4400 is zoals hierboven al gemeld word de meest interessantste van de X2 lijn als je kijkt naar de prijs/prestatie verhouding !
Turn it off and on again.
Dit topic is gesloten.