[Win2k3] Users zonder paswoord kunnen niet aan map

Pagina: 1
Acties:

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb zonet Windows 2003 Server geïnstalleerd.
Ik heb deze ingesteld als fileserver.
Verder heb ik hetzelfde gedaan zoals bij Windows Xp Pro die op de pc stond ivm mappen delen:
Users aanmaken
Users toegang geven tot bepaalde mappen
Users toevoegen aan security tab

Maar dit werkt niet volledig
UserX op PC1 meldt altijd aan met paswoord op zijn pc en die heeft toegang tot gedeelde map
UserX op PC2 meldt nooit aan met paswoord en er is ook geen paswoord ingesteld voor de deze user op de server maar die heeft geen toegang tot de gedeelde map.
Ik krijg de melding dat er een restrictie zou zijn en dat het zou te maken hebben met het niet toelaten van toegang te verschaffen zonder paswoord aan een gedeelde map.
Ligt het probleem hier?
Kan ik dit ergens uitschakelen?

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Bij Windows XP Pro (server) zit dat bij de policy editor (gpedit.msc). in Windows Server 2003 zal er ook wel zoiets zijn. Eventjes zoeken en je moet er wel geraken (no remote logon without password ofzo noemt het).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
accounts zonder password mogen idd geen connectie maken met de server via het netwerk

kan je uitzetten maar zou ik niet aanraden,

gpedit.msc dan computer configuration, dan window settings>securitysettings>local policy's/security options>accounts: Limit local account use of blank passwords to console login only.

A wise man's life is based around fuck you

• DragonZeal
Erik schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:59:
accounts zonder password mogen idd geen connectie maken met de server via het netwerk

kan je uitzetten maar zou ik niet aanraden,

gpedit.msc dan computer configuration, dan window settings>securitysettings>local policy's/security options>accounts: Limit local account use of blank passwords to console login only.
Het is natuurlijk niet aan te raden maar de server zal geen toegang tot het internet krijgen.
Ook is het vervelend om telkens je paswoord in te geven bij het opstarten.
Je kan dit wel met een tool oplossen maar dan zit het paswoord ergens opgeslagen en das ook al niet veilig.

• Zwelgje
persoonlijk zou ik met autolog.exe dat instellen, altijd beter als geen password.

• DragonZeal
Erik schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:07:
persoonlijk zou ik met autolog.exe dat instellen, altijd beter als geen password.
Het is een tijdelijke oplossing want binnen paar dagen begin ik met de herinstallaties van alle PCs.
Offtopic: Ik heb zelf gedacht aan Windows 2003 Server op alle PCs en instellen als workstation adhv volgende site: http://www.msfn.org/win2k3/index.htm
Als je nog andere site hebt mag die gerust PM'en.

Kan je is uitleggen hoe en wat met autolog.exe?

• Zwelgje
DragonZeal schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:13:
[...]

Het is een tijdelijke oplossing want binnen paar dagen begin ik met de herinstallaties van alle PCs.
Offtopic: Ik heb zelf gedacht aan Windows 2003 Server op alle PCs en instellen als workstation adhv volgende site: http://www.msfn.org/win2k3/index.htm
Als je nog andere site hebt mag die gerust PM'en.

Kan je is uitleggen hoe en wat met autolog.exe?
waarom in hemelsnaam server op de pc's :?

• DragonZeal
Omdat het kan.
Enig idee hoe ik die IPC$ share kan wegkrijgen in Windows 2003?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goh.
Grote geldzak ook? leuke kostenpost, een Server OS met een prijskaartje van 4x een werkstation OS overal op gooien.
Enig idee hoe ik die IPC$ share kan wegkrijgen in Windows 2003?
Niet. Die wil je niet weghebben.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 26-06-2005 19:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DragonZeal
Beter bij XP blijven dan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ja.
Reken je voordeel maar eens uit aan licenties :)

Managen van werkstations vanaf je Server is bovendien een stuk prettiger (toch maar een AD'tje opzetten dan maar? :P)

Kijk, ik heb ook wel 9 2003 CDs liggen van m'n MCSE boeken maar die gebruik ik dan ook voor Server-taken (AD, exchange, Fileserver, DNS/DHCP, VPN routing).
Met 2 servers kan ik 5 jaar 2003 draaien.

Mijn laptop en werkstation draaien gewoon XP, onzin om daar een niet-voor-desktop-bedoeld ServerOS op te knallen en dan te moeten vernaggelen om 't nog een beetje op een desktop te laten lijken..

[ Voor 75% gewijzigd door alt-92 op 26-06-2005 21:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1