temperatuur 5400 rpm laptop schijf

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45
Goedendag

Ik heb sinds kort een nieuwe laptopschijf (oude was erug traag)
En kan ook sinds kort de temperatuur uitlezen (oude kon dat niet)
Nu geeft speefan aan bij normaal gebruik 50 graden
Is dat niet een beetje hoog?

In het forum kom ik wel temperaturen tegen van 50 graden voor desktop schijven wat warm is, maar hoe zit dat bij een laptop schjifje in een laptop.

In mijn laptop zit GEEN ventilator (crusoe processor van transmeta)

Gabriel

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Een temperatuur van 50 graden voor een hardeschijf is helemaal geen uitzondering. Als je er zelf geen last van hebt, als je hem bijvoorbeeld op je schoot zet, dan zou ik me geen zorgen maken. Het is gewoon zo dat schijven die sneller draaien over het algemeen ook warmer worden.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
50 graden maar ;) wees gelukkig 8)
De schijf in mijn Compaq Evo n610c laptop wordt gemakkelijk over de 60 graden warm, zelfs bij "licht" gebruik".
Maar dit heeft ook zijn consequenties ;( lees hoge uitval. daarom dat ik ook bijna wekelijks een backup van de data neem.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 23:30
Heb hier in mijn laptop ook een Hitachi Travelstar zitten (60 GB, 5400 rpm) en die wordt ook bij gewoon gebruik zo'n 47 graden, dus echt ongewoon is het niet. Als je de laptop op je schoot zet is het inderdaad wel vervelend, maar dat doe ik dan dus ook niet ;) Voor wat betreft de levensduur en uitval hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb iig in het afgelopen jaar geen enkel probleem met deze schijf gehad, dus ga er vanuit dat de temperatuur niet echt voor problemen zorgt.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn Samsung 5400rpm HD in m'n laptopje wordt ook makkelijk een graadje of vijftig. Maak je er niet te druk om, dit gebeurt bij dusdanig veel laptops dat ik begin te vermoeden dat de schijven er wel naar gebouwd zijn ;)

Hier stond een dode link.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-02 20:19
Mijn Hitachi Travelstar 7K60 heeft afgelopen week de 59oC bereikt. Volgens de specificaties mag ie maximaal 55oC worden. Heb ik reden om bang te worden?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1