Als ik een DVD+R wil branden kan ik geen simulatie aanvinken. Ik snap niet hoe dit kan. Heb ff met google gezocht etc. Ik dacht namelijk dat het iets met de techniek te van de schijfjes te maken had. Maar kan er niks over vinden. Ik heb het met meerdere versies geprobeerd. En zelfs met de nieuwste versie van Nero lukt het niet. Ook heb ik het op 1 andere computer en op 'n andere laptop geprobeerd. Maar ook daar kon ik het niet aanvinken. Met een DVD-R ging het aanvinken trouwens wel. Nu zou ik graag toch die simulatie willen gebruiken met DVD+R. Heb namelijk een DVD+R DL gekocht. En die wil ik dus eerst testen alvorens echt te gaan branden. Nu is mijn vraag aan jullie, zouden jullie ff voor mij uit willen proberen of jullie die simulatie i.c.m. 'n DVD+R schijf wel kunnen aanvinken? Laat ff allemaal weten of het bij jullie wel lukt.
je moet underburn proof uitzetten (of zoiets), dan wil het wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr C op 26-06-2005 18:18 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Een simulatie met DVD+R is met de meeste drives niet mogelijk. Dit is een beperking van de drive.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:09:
Als ik een DVD+R wil branden kan ik geen simulatie aanvinken. Ik snap niet hoe dit kan. Heb ff met google gezocht etc. Ik dacht namelijk dat het iets met de techniek te van de schijfjes te maken had. Maar kan er niks over vinden. Ik heb het met meerdere versies geprobeerd. En zelfs met de nieuwste versie van Nero lukt het niet. Ook heb ik het op 1 andere computer en op 'n andere laptop geprobeerd. Maar ook daar kon ik het niet aanvinken. Met een DVD-R ging het aanvinken trouwens wel. Nu zou ik graag toch die simulatie willen gebruiken met DVD+R. Heb namelijk een DVD+R DL gekocht. En die wil ik dus eerst testen alvorens echt te gaan branden. Nu is mijn vraag aan jullie, zouden jullie ff voor mij uit willen proberen of jullie die simulatie i.c.m. 'n DVD+R schijf wel kunnen aanvinken? Laat ff allemaal weten of het bij jullie wel lukt.
Bij sommige merken gaat dit wel, bv. BenQ, LG en Plextor.
Ehm, met LG 4163/5163 en BenQ 1620 zeker niet.Twister336 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:26:
[...]
Een simulatie met DVD+R is met de meeste drives niet mogelijk. Dit is een beperking van de drive.
Bij sommige merken gaat dit wel, bv. BenQ, LG en Plextor.
Zou het misschien ook nog eens type gerelateerd kunnen zijn? Ik heb ken iemand met een NEC 3520 en daarbij werkt de simulatie wel. Met mijn fikker werkt het niet. En ik heb ook een NEC!! Namelijk de NEC 3500AG. Misschien dat er mensen zijn met toevallig dezelfde brander die voor mij ff willen kijken of het bij hun wel werkt?
PS: Die burnproof uitzetten kan niet bij DVD's. Wel bij het branden van CD's. Dus dat heeft er niks mee te maken.
PS: Die burnproof uitzetten kan niet bij DVD's. Wel bij het branden van CD's. Dus dat heeft er niks mee te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 01:43 ]
Simulatie op +R plaatjes is niet voorzien in de specificatie, daarom gaat dit niet. Om buffer underruns tegen te gaan heeft de +R specificatie een lossless linking technologie die gewoon verder gaat waar je gestopt bent in gevan van buffer underrun.
Simulatie was zinvol in de tijd dat je met CD branders nog geen buffer underrun protectie had.
Simulatie was zinvol in de tijd dat je met CD branders nog geen buffer underrun protectie had.
[ Voor 17% gewijzigd door Angels2 op 27-06-2005 10:01 ]
Als het in de specificate van DVD+R zou zitten zou het op geen een brander doen. Nu weet ik dat sommige die simulatie wel kunnen starten bij deze schijven.
De simulatie wil ik trouwens gebruiken om te kijken of het branden met de betreffende schijf gaat lukken. Ik heb hier namelijk een DVD+R DL van Platinum 2.4 speed. En ik weet niet of die dat merk/type schijf accepteert.
De simulatie wil ik trouwens gebruiken om te kijken of het branden met de betreffende schijf gaat lukken. Ik heb hier namelijk een DVD+R DL van Platinum 2.4 speed. En ik weet niet of die dat merk/type schijf accepteert.
Verwijderd
Nou en? Dat is niet onverbrekelijk verbonden met de specificatie. Er zijn ook CD-R schijfjes te krijgen die buiten de standaardspecificaties vallen (bijv. van 99 minuten) en die zijn dan ook door sommige branders wel, door andere niet te beschrijven. Voor DVD+R en simulatie idem dito: dat er in de specificatie niet in is voorzien, betekent niet dat het dus op geen enkele brander zal lukken. Het is dan alleen een feature die gewoon niet zou moeten kunnen volgens de specs. Maar da's meer offtopic.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:47:
Als het in de specificate van DVD+R zou zitten zou het op geen een brander doen. Nu weet ik dat sommige die simulatie wel kunnen starten bij deze schijven.
Bij mijn weten is dit vooral firmware-afhankelijk. Of het al dan niet binnen specificatie is daargelaten, zou de enige mogelijke oplossing een nieuwe firmware zijn waarin de simulatie-optie wel is ingebouwd door de fabrikant.
Firmware had ik ook al geflashed... ook dat werkt niet.voz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:13:
Bij mijn weten is dit vooral firmware-afhankelijk. Of het al dan niet binnen specificatie is daargelaten, zou de enige mogelijke oplossing een nieuwe firmware zijn waarin de simulatie-optie wel is ingebouwd door de fabrikant.
Je bedoelt dat het met Nero niet gaat?drfruit schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:18:
[...]
Ehm, met LG 4163/5163 en BenQ 1620 zeker niet.
Pagina: 1