[xp] freecell in kleiner scherm

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31
Ik wil freecell op laten starten in een andere schermweergave dan waarin mijn windows normaal draait. Standaard draait het op 1280x1024, freecell wil ik graag op 600x480 draaien.

Nu had ik altijd een icoontje bij WIN98 waarmee ik dat snel even in kan stellen. In mijn XP (prof, SP2) heb ik dat niet meer. Maar normaal gesproken heb je dat ook niet meer nodig, want bij XP kun je vantevoren aangeven dat je wilt dat het programma in een andere modus draait. Dat gaat normaal gesproken via het compatibiliteits-scherm. Als ik dat probeer te doen met Freecell mbv een snelkoppeling en toepassen van die compatibiliteitsmodus, krijg ik de melding dat dat niet kan omdat Freecell onderdeel is van XP.

Hoe kan ik er nu alsnog voor zorgen dat Freecell in een andere beeldschermmodus opstart?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Copieer freecell.exe even (Staat in %Systemroot%\System32) en geef het een andere naam - dan kan je vermoedelijk wel settings van de compatibiliteitsmodus instellen :)

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31
Inderdaad Elevator! Net even geprobeerd. Freecell gekopieerd, iets andere naam gegeven en ineens kun je het wel instellen. Raar dat het standaard niet kan, maar goed. De simpele oplossingen zijn dus inderdaad de beste. Thnx!