Toon posts:

Welke grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dinsdag een G5 dual 2,7 kopen maar over een ding twijfel ik nog erg. Welke Grafische kaart moet ik nemen voor maximale performance? O-)
De 6800 neemt twee sloten in en lijkt mij langzamer dan de X800 dus dan is de x800 de betere keus. Bij AnandTech zag ik echter dat hij langzamer is dan de 6800 (dat was met drivers van januari) en een tweede dual DVI port mist.
Of is het niet handig om nu een top kaart te kopen, de X900 en de 7800 zijn bijna leverbaar.
Maar van die laatste twee is het de vraag of ze op korte termijn (of uberhaupt ooit) voor mac leverbaar worden. :( Weet iemand meer, dan hoor ik daar graag van...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kun jij misschien vertellen wat je er precies mee wilt gaan doen? wil je met de ACD 30" gaan werken? dan heb je de 6800 nodig, anders kan de ati ook wel.

PSN: djmurcielago

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik gok dat je eventuele performance verschillen tussen de x800 en de 6800 die je bij sommige games in windows ziet op de mac niet zult terugzien omdat ati vnml sneller is in direct3d, op de mac heb je opengl en daar performed nvidia beter in, dus ik denk dat je vnml naar de prijs en de features moet kijken (btw, de 7800 is leverbaar terwijl de x900 nog wel ff op zich laat wachten, of ze ook voor de mac gaan werken weet ik niet, maar dat heeft toch meer met de bios te maken op de kaart zelf?)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 'm vooral gebruiken voor FCPro, Shake, Maya en af en toe Motion (en tzt een potje Stalker :+ ) En ik moet bekennen dat ik aan de ACD 30" :p zit te denken omdat ik met HD ga werken. Maar dat is niet een basis om voor de 6800 te kiezen (tenzij ik natuurlijk twee 30" wil gebruiken).
Het grootste probleem van de 6800 is dat er niet een DeckLink HD Pro dual EN een Fibre Channel bij kan, wat wel gaat met een X800.
Ik weet idd dat nvidia beter is in opengl en daardoor eigenlijk beter is voor mac en wat dat betreft zou nvidia gewoon erg snel op moeten schieten met die 7800! Ik las kort geleden dat ze tot nu toe helaas geen agp plannen hebben.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je maakt een foute redenatie voor het aansluiten van de ACD30 heb je echt de 6800 nodig de monitor wordt namelijk dubbel aangesloten. En dit is de enige kaart die het kan (volgens mij).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
dubbel aangesloten? De 6800 heeft 2 dual link dvi poorten. Een 30" kan je aansluiten op 1 dual link dvi poort. Dus op een 6800 kunnen 2 van die schermen.

De x800 heeft maar 1 dual link dvi poort.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
Nope, hoewel er dual link kabels zijn en connectors die ermee overweg kunnen, zijn er geen schermen en kaarten die echt duallink ondersteunen. Vandaar dat er 2 single link connectors op dat scherm zitten en die kan je alleen maar op een kaart met 2x single link zetten, de 6800.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
De 6800 heeft 2 dual link DVI aansluitingen. Zodoende kunnen er 2 30" schermen aan gehangen worden. Ik heb zelf bij de Apple store gezien dat er op een 6800 een 30" en een 23" scherm aangesloten zaten. Kijk hier klik voor meer informatie.
Bij de X800 kan er "slechts" een 30" scherm samen met (maximaal) een 23" scherm aangesloten worden.

Tussenstand: ivm een mogelijke deal van Apple is de aanschaf nog wat uitgesteld.
Mochten er nog mensen ervaring hebben met beide kaarten... Graag! Of weet er iemand stiekem meer over de 7800 O-) ?

Jaaaa! de X850 is uit :P . Ga dat dan maar doen denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 12:26 ]

Verwijderd

De 30" wordt met 1 connector aangesloten met 1 plug.

Die 7800 zal nog even op zich laten wachten, duurt meestal wat langer voordat een nieuwe kaart voor de mac beschikbaar is. Je kan nu echter wel (in de usa store in ieder geval, nl weet ik niet) een ati x850 kopen, met 1 dual link connector en 1 ADC geloof ik.
Pagina: 1