UTP verbinding valt steeds direct weg

Pagina: 1
Acties:

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Hallo

Ik ben laast verhuist en sindsdien heb ik nu een UTP verbinding via een buis door de muur die 2 verdiepingen omhoog gaat. Vanaf de 2de verdieping zit de kabel verwerkt in een UTP wanddoos. Tussen de Wanddoos en mijn PC zit een patch kabel verbonden. Op de begaande grond zit het uiteinde van de UTP kabel in een router.
Het probleem is dat mijn pc geen constante verbinding kan maken. Het maakt verbinding (zegt ie : "Er is nu een 100Mbit LAN verbinding") en na een seconde is die verbinding al weer weg. En na 3 seconde gebeurd het zelfde. Het ligt niet aan mijn PC lijkt mij omdat het zelfde gebeurd op mijn Laptop. En het ligt denk ik ook niet aan de router, omdat die wel 3 andere computers netjes internet kan verzorgen.
Tijdens het verbinden maakt het systeem log 3 logs :

(Informatie) Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{4734A7A9-9895-47F9-B1DD-951D6FA84761} met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.

(Waarschuwing) Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller: The network link is down. Check to make sure the network cable is properly connected.

(Informatie) Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller: Network controller configured for 100Mb full-duplex link.

Dus zeg het maar. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stel 'm eens hard in op 10mbit half duplex. Dit klinkt gewoon als een fout gemaakte kabel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me vrij duidelijk een probleem in de kabel. Tenzij het poortje op je router brak is, dat kan je ff testen door een van de goed werkende pc's in een ander poortje te pluggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De goede kleur volgorde aangehouden? (Juiste paren..)
Als je wat draden niet op de juiste plek hebt krijg je precies de dingen die je nu beschrijft.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je broadcom adapter.
Plug die kabel voor de gein es in een el-cheapo netwerk kaartje en ik ben er bijna zeker van dat hij op houd met die melding.

In het verleden veel pc's met die onboard broadcom gevallen in elkaar gezet en bij bijna allemaal deed zich dit probleem voor.

Deze advertentieplaats is te huur!

• IntelForce
RammY schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:08:
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je broadcom adapter.
Plug die kabel voor de gein es in een el-cheapo netwerk kaartje en ik ben er bijna zeker van dat hij op houd met die melding.

In het verleden veel pc's met die onboard broadcom gevallen in elkaar gezet en bij bijna allemaal deed zich dit probleem voor.
Nah lijkt mij niet omdat het zelfde probleem ook op mijn PC gebeurd. Die heeft onboard Gigabit LAN.
Stel 'm eens hard in op 10mbit half duplex.
Geprobeerd, geen effect.
Tenzij het poortje op je router brak is, dat kan je ff testen door een van de goed werkende pc's in een ander poortje te pluggen.
Geprobeerd, geen effect.
little_soundman schreef op maandag 27 juni 2005 @ 02:32:
De goede kleur volgorde aangehouden? (Juiste paren..)
Als je wat draden niet op de juiste plek hebt krijg je precies de dingen die je nu beschrijft.
Ik zal er eventjes na kijken als ik thuis ben.
Lijkt me vrij duidelijk een probleem in de kabel.
Dit klinkt gewoon als een fout gemaakte kabel.
Ik denk opzich ook dat de kabel niet meer goed is. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

• IntelForce
De kleuren combinatie is :

Wit-Blauw pin 5
Blauw pin 4
Wit-Orange pin 1
Orange pin 2
Wit-Groen pin 3
Groen pin 6
Wit-Bruin pin 7
Bruin pin 8

Ik heb een beetje op internet lopen opzoeken wat de juiste kleuren combinatie moet zijn, maar elke site zegt wat anders.

Dus zeg het maar. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

meestal zetten we de kleuren op volgorde van de pin. :P
Maar dit klopt verder wel zo.
1. wit-oranje
2. oranje
3. wit-groen
4. blauw
5. wit-blauw
6.groen
7. wit-bruin
8. buin

Verwijderd

Vanaf het contact gezien:

oranje-wit
oranje
groen-wit
blauw
blauw-wit
groen
bruin-wit
bruin

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Misschien is dit wel een beetje ouwe koeien uit de sloot trekken....maarrrr goed...ik zit met hetzelfde probleem.

Ik heb het met een onboard BCM5703 Gigabit LAN.
Ik heb al een andere kabel/poort geprobeerd en ook heb ik de verbinding al eens gereset.
Dit alles was nog steedts zonder resultaat.

Voordat ik er een andere NIC in ga zetten wou ik even weten of het niet misschien iets anders is :)
Pagina: 1