Toon posts:

[Webhosting] Server fysiek ergens anders: snelheidsverlies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben van plan om m'n toekomstige website te laten hosten door een Amerikaans bedrijf. Dat bedrijf is op zich best goed en staat ook goed aangeschreven, maar wat me nu dwarszit is dat de server fysiek in de VS staat.

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ook fysiek in de VS (of ergens anders ver weg) hosten, en wat hun ervaringen zijn. Wat voor problemen kan dit opleveren? Snelheidsverlies, tijdsverschil, etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 17:57 ]

Verwijderd

Voor hosting van websites, maken die paar ms niet uit. Het wordt een ander verhaal als je het als clanserver wil gebruiken.

Een paar laatste nadelen zijn: valuta risico, tijdsverschil en bij problemen moeilijker verhaal te halen (Amerikaans rechtssysteem met rechtzaken zijn ongeveer 100x zo duur als NL).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:45:
Voor hosting van websites, maken die paar ms niet uit. Het wordt een ander verhaal als je het als clanserver wil gebruiken.

Een paar laatste nadelen zijn: valuta risico, tijdsverschil en bij problemen moeilijker verhaal te halen (Amerikaans rechtssysteem met rechtzaken zijn ongeveer 100x zo duur als NL).
Een clanserver wordt het niet. Wat betreft valuta: wat voor problemen levert dat op? Ik zou gewoon per creditcard betalen, daar komen toch geen extra kosten bovenop? En het is vooraf betaald (pre-paid staat op de website) dus schommelingen in de valuta lijken me ook geen probleem opleveren.

Maar goed dat je ook over andere zaken begint; zou een moderator de titel kunnen veranderen naar: [Webhosting] Problemen bij server fysiek in buitenland?