[Canon EOS300D] CompactFlash pinnetjes

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 08:19
Mijn pa heeft al bijna een jaar een EOS 300D naar tevredenheid, maar een paar weken terug is een pinnetje van de CF sleuf scheef gegaan, waarschijnlijk door een licht beschadigde geheugenkaart.
Het toestel is toen opgestuurd en gerepareerd...

Mijn pa wil dit nu voorkomen door de 1 GB chip er constant in te laten zitten en alle fotos over te laden via de USB kabel (traag!) en niet via de cardreader (veel sneller). Nu zit ik hier dik 600MB over te sturen via USB2.0 met een resterende tijd van 1uur 48 min...

Ik neem aan dat je de EOS 300D toch wel in de categorie 'gevorderd' mag plaatsen voor de huis, tuin en hobby-fotograaf (zoals ik en mijn pa) en mag toch wel aannemen dat dit eigenlijl geen goede oplossing is ? Heeft iemand ervaringen of tips hoe het beste met dit om te gaan of om zoiets nog eens te kunnen voorkomen ?!?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.CeeJay op 26-06-2005 16:38 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Met dat ding naar de fotoboer gaan waar ie hem gekocht heeft is denk ik een oplossing. Als je pa hem nog geen jaar heeft zit er zeker nog garantie op denk ik. Mocht het niet zo zijn dat je er garantie voor krijgt kan ik met niet voorstellen dat het repareren van zoiets een hoop geld kost.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als ik dit probleem zou hebben zou ik het oplossen met bv.
http://www.mittoni.com/securedigital/adapter2.html
Dat ding zal een paar tientjes kosten, SD kaartjes van een halve GB ook, dus voor plm. 100 Euro kun je weer gewoon doen wat je altijd deed. 1 Gig CF-kaartje verkopen voor 25 Euro en klaar. Wel even opletten dat het adaptertje dat je koopt de SD-sluef aan de juiste zijde heeft :)

[ Voor 29% gewijzigd door Zpottr op 26-06-2005 16:41 ]

Zoef

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 30-01 08:19
Hij is gerepareerd door Canon, de fotoboer had hem opgestuurd. Het viel echter niet binnen de garantie :( kostte iets van 160 euro vandaar dat mijn pa nu wat voorzichtiger aan wil doen, maar mij lijkt het dat het bij een dergelijk professioneel toestel toch niet zou mogen gebeuren ???

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.CeeJay op 26-06-2005 16:43 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

nja dat het gebeurt is zeker niet vreemd: als jij een processor verkeerd in een socket plaatst buigen de pinnetjes ook. Hij zijn maar hele dunne pinnetjes. Je merkt het in principe vanzelf als het fout gaat: je moet meer kracht zetten om er een kaartje in te krijgen.

• breinonline
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Mr.CeeJay schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:43:
Hij is gerepareerd door Canon, de fotoboer had hem opgestuurd. Het viel echter niet binnen de garantie :( kostte iets van 160 euro vandaar dat mijn pa nu wat voorzichtiger aan wil doen, maar mij lijkt het dat het bij een dergelijk professioneel toestel toch niet zou mogen gebeuren ???
Je geeft zelf al aan dat het kaartje de boosdoener is, daar kan Canon niets aan doen. Gebruik een kaartje wat niet beschadigd is, dan heb je geen problemen. De oplossing van Zpottr is ook te doen, dan hoef je alleen het SD kaartje steeds te wisselen. Het is wel een duurdere oplossing.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

De 300D ondersteunt geen USB 2 dus de transfer gaat gewoon lekker traag en daar is niks aan te doen, al koop je een geheugenkaartje wat 10 keer zo snel is als de snelste CF die nu beschikbaar is.

Doe gewoon voorzichtig en je drukt heus geen pinnetjes scheef. Dit is ook de eerste keer dat ik ervan hoor dat het fout gaat dus ik denk dat jullie zelf wat fout hebben gedaan (kaartje er verkeerd om inproberen te duwen ofzo).

Gewoon in de cardreader blijven duwen dus.

Groetjes, FaceDown.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:59
FaceDown schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:52:
De 300D ondersteunt geen USB 2 dus de transfer gaat gewoon lekker traag en daar is niks aan te doen, al koop je een geheugenkaartje wat 10 keer zo snel is als de snelste CF die nu beschikbaar is.

Doe gewoon voorzichtig en je drukt heus geen pinnetjes scheef. Dit is ook de eerste keer dat ik ervan hoor dat het fout gaat dus ik denk dat jullie zelf wat fout hebben gedaan (kaartje er verkeerd om inproberen te duwen ofzo).

Gewoon in de cardreader blijven duwen dus.
Yep gewoon blijven gebruiken.
Ik heb mijn 300D ook al weer 1 jaar+ en ik wissel veel met 5 kaarten. Nog nooit een probleem ondervonden. Ik denk dat bij normaal gebruik en met goede kaartjes die CF-sleuf zijn voorgeschreven 10.000 wisselingen best zonder problemen zal halen.

Carpe Diem

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mr.CeeJay schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:43:
...maar mij lijkt het dat het bij een dergelijk professioneel toestel toch niet zou mogen gebeuren ???
dit gaat natuurlijk nergens over. :)
jij zegt dus: apparatuur boven waarde X mag _nooit_ kapot gaan, want das niet professioneel. ben bang dat het zo niet helemaal werkt.
alles kan kapot en zal, bij verkeerd gebruik, kapot gaan.

kan me voorstellen dat je vader er nu wat huiverig over is, maar toch, ik zou gewoon kaartjes blijven wisslen.
(of doet hij de moter van zn auto ook nooit meer uit omdat deze ooit een keer kapot is gegaan :?)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:38:
Met dat ding naar de fotoboer gaan waar ie hem gekocht heeft is denk ik een oplossing. Als je pa hem nog geen jaar heeft zit er zeker nog garantie op denk ik. Mocht het niet zo zijn dat je er garantie voor krijgt kan ik met niet voorstellen dat het repareren van zoiets een hoop geld kost.
Lees jij nou gewoon überhaupt niet ofzo?

Volgens mij moeten die camera's gewoon kunnen gebruikt worden zoals ze horen te werken en moet kaartje er in er uit geen probleem zijn. Kijk liever gewoon of je cf kaart goed is.
Maarja dat was volgens mij al wel gemeld :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31

Zoefff

❤ 

Mr.CeeJay schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:33:
Mijn pa heeft al bijna een jaar een EOS 300D naar tevredenheid, maar een paar weken terug is een pinnetje van de CF sleuf scheef gegaan, waarschijnlijk door een licht beschadigde geheugenkaart.
Het toestel is toen opgestuurd en gerepareerd...

Mijn pa wil dit nu voorkomen door de 1 GB chip er constant in te laten zitten en alle fotos over te laden via de USB kabel (traag!) en niet via de cardreader (veel sneller). Nu zit ik hier dik 600MB over te sturen via USB2.0 met een resterende tijd van 1uur 48 min...

Ik neem aan dat je de EOS 300D toch wel in de categorie 'gevorderd' mag plaatsen voor de huis, tuin en hobby-fotograaf (zoals ik en mijn pa) en mag toch wel aannemen dat dit eigenlijl geen goede oplossing is ? Heeft iemand ervaringen of tips hoe het beste met dit om te gaan of om zoiets nog eens te kunnen voorkomen ?!?
Om te beginnen vind ik het wel een héle lage snelheid, weet je zeker dat er geen andere randapparatuur of software is die de snelheid negatief beïnvloed? Een simpel rekensommetje zegt namelijk dat je nu een snelheid van 0,7Mbit hebt, wat extreem laag is. De theoretische maximale doorvoersnelheid van USB 1.1 is 12Mbit. Nou zal je dat niet snel halen, maar 0,7Mbit is weer het andere uiterste.

Maar los daarvan, ik zou niet stoppen met het verwisselen van kaartjes. Let gewoon op dat je de kaartjes er altijd recht in zet, en dat je niet doordrukt als je teveel weerstand voelt. De boel is er op gemaakt om te verwisselen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1