Toon posts:

[Win2003] in Radmin Telnet user account aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb op zolder me server staan met een Windows 2003 server OS.

Omdat deze hier alleen in het washok staat met alleen voeding en een utp kabel om mijn netwerk te connecten. Dus geen muis, toetsenboard, en beeldscherm etc.

Ik wil normaal inloggen via radmin als ik wat dingen wil repareren updaten of installeren, maar sinds een tijdje knalt die mijn remote screen weg. Dus kan niets doen. Kan alleen nog via file transfer en via telnet connecten. Omdat ik een administrator account heb met een [Null] passwoord (geen passwoord dus) kan ik niet inloggen via terminal services. Want TS kan je niet inloggen zonder password.

Heb gezocht op de go't en gewoon op google maar geen resulaten.

Ik heb gewoon via radmin administrator permissies maar dus geen toegang meer om remote de boel te beheren.

Is er een manier om een user account of een administrator account met wachtwoord aan te maken zodat ik via TS gewoon weer kan inloggen? Heb dus echt geen zin om die pc naar beneden te moeten halen.

Ik heb van een jongen gehoort van mijn ICT afdeling dat je de samfile moet aanpassen en je has erin moet zetten zodat je dan weer in kan loggen met dat nieuwe account van de hasj van een andere pc.

Maargoed ik kan dit allemaal niet en weet ook niet met net.exe om te gaan.

Iemand?

bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je via telnet kan connecten (en dus ook inloggen) kan je met

code:
1
net user gebruikersnaam password /add

een nieuwe user toevoegen, deze moet je dan nog even admin maken
code:
1
net localgroup administrators gebruikersnaam /add

is het een standaloneserver of een DomainController btw?

die gast die je verteld dat je de sam file moet aanpassen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 26-06-2005 16:16 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:15:
als je via telnet kan connecten (en dus ook inloggen) kan je met

code:
1
net user gebruikersnaam password /add

een nieuwe user toevoegen, deze moet je dan nog even admin maken
code:
1
net localgroup administrators gebruikersnaam /add

is het een standaloneserver of een DomainController btw?

die gast die je verteld dat je de sam file moet aanpassen :X
Heb ik net user gebruikersnaam password /add gedaan. Dan gaat dat succesful maar als ik wil inloggen via TC dan loopt die niet door. :S

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met 'loopt ie niet door'? Wat gebeurt er precies? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:01:
[...]

Heb ik net user gebruikersnaam password /add gedaan. Dan gaat dat succesful maar als ik wil inloggen via TC dan loopt die niet door. :S
als dit goed gaat (wat twijfelachtig is zonder een eerst een net use te hebben gelegd). kan je ook gewoon een mmc openen en deze laten wijzen naar je win2k3 machine... kan je toch nog klikken :)