Toon posts:

Winrar doet niet veel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op school hebben we WinRAR, en als ik een map of een aantal bestanden wil rarren naar een rar bestand lukt dat perfect en een map van 60mb wordt dan een rar van 20mb.

Maar thuis wilt het maar niet lukken! Ik heb al verschillende instellingen bij WinRAR geprobeerd, "store", "best", "normal". Steeds blijft de map van 100mb een rar van 102mb, 99mb, ...

En dit is bij alles zo op deze pc, en op school lukt dat dan wel perfect?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het ligt er sterk aan welk soort bestanden je wilt comprimeren. Films, muziek en foto's zijn (bijna altijd) al gecomprimeerd en kun je dus niet verder inpakken.

Wat voor soort bestanden probeer je dus te rarren?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik probeer hier thuis dus wat muziek te rarren, wel spijtig dan :(

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

ligt aan de bestandtypen die je probeert in te pakken een .bmp zal beter ingepakt kunnen worden dan een .jpg omdat een .jpg bestand al sterke ingepakt is van zichzelf.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Muziek heb je waarschijnlijk al in zwaar gecomprimeerde vorm opgeslagen (bijv mp3). Dat is al 5~10x zo klein als het origineel. Vrij logisch dat het dan niet kleiner kan ;). Met google kun je makkelijk vinden hoe een programma zoals winrar werkt. Kijk daar eens naar :).

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Nakebod

Nope.

Op "puur" tekst bestanden zal je waarschijnlijk de meeste winst halen, dus MS Word/Excel/html/php/txt files e.d.
Bij binaries is al veel minder verschil te merken. Vandaar dat een dvd van 4.3 gb meestal ook rond hetzelfde formaat ligt als je die zou rarren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:52:
Maar thuis wilt het maar niet lukken! Ik heb al verschillende instellingen bij WinRAR geprobeerd, "store", "best", "normal". Steeds blijft de map van 100mb een rar van 102mb, 99mb, ...
En dit is bij alles zo op deze pc, en op school lukt dat dan wel perfect?
Zoals de mensen hierboven al aangeven probeer je al gecomprimeerde files verder in te pakken. Dat lukt normaal gesproken niet... Wat extra information over compressie programma's kun je vinden op http://www.maximumcompression.com/

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Pagina: 1