Toon posts:

Hulp Nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een oude pc een pentium 2 333 mhz.

met 192 mb ram.

Op het moederbord zit geen agp slot en dus ben ik verplicht er een pci videokaart in te zetten.
me bedoeling is dat deze pc dan toch nog aardige games kan draaien zoals counterstrike, red alert 2 etc.

welke videokaart raden jullie me aan?
ik dacht aan de geforce 4000mx maar die is meer voor pentium 3.

ik heb al gezocht maar pci videokaarten vind je nog weinig, als je een winkel weet, alvast bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee punten.

Allereerst kun je best zelf reviews opzoeken van PCI videokaarten. Kies dan daar de minst slechte uit. Maar je zult zien dat zelfs de beste PCI kaarten ondertussen fors achterlopen op simpele AGP kaarten.

En ten tweede, met een beetje logica kom je erachter dat dit een beetje vreemde vraag is. Als je nu een nieuwe PCI kaart koopt, ben je zeker EUR 50 kwijt, waarschijnlijk het dubbele :o

Voor dat geld kun je makkelijk een 2e hands Slot1 moederbord MET AGP kopen (kosten +- EUR 5 in V&A) en een zeer redelijk AGP videokaartje (GeForce2GTS is nog altijd een goede, sneller dan dat heeft weinig zin gezien hoe traag rest van systeem is. Mogelijk is een Kyro een interessante optie omdat die CPU ontlastend is en dus relatief beter werkt op een trager systeem - reken op max EUR 25) en dan nog geld overhouden om bier van te kopen...

Maar lees vooral de GoT Huisregels nog eens door - "Hulp Nodig" is een totaal nietszeggende topictitel en hoewel je zegt gezocht te hebben, heb je dat blijkbaar niet effectief gedaan. In de Huisregels staan ook tips hoe beter te zoeken :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.