Asus M6v VS Acer 8103WLMib VS Acer 5024 WLMi

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 19:50
Ik heb een probleem met kiezen tussen de 3 boven staande laptop's
Ik ben nou al erg lang aan het kijken en zoeken en het is zo een beetje tussen deze blijfen hangen
goed eerst even de laptop's beschijfen als jullie deze nog niet kennen :)
de Asus M6v

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800 Color Shine
Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 750 (1.80GHz / 533Mhz FSB / L2 2MB) (Intel Centrino Sonoma )
Chipset: Mobile Intel 915PM Express
Geheugen: 512MB (1x512MB) DDR2 PC3200 (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X600 64MB DDR VRAM
Harddisk: 80GB (4200rpm)
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, Parallel, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out
4 in 1 Card Reader

de Acer 8103

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino 1.8GHz(Dothan 750/2MB/533MHz)
15.4TFT WSXGA+
512MB DDR RAM (2x 256MB)
80GB HDD
Super Multi Double Layer DVD-RW
LiIon
56K modem
Wired Gigabit LAN
Wireless 802.11a/b/g
DVI
ATI X700 128MB
Bluetooth
5-in-1 card reader

Acer 5024

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Processor: AMD Turion 64 ML34 (1.80GHz / 400Mhz FSB / L2 1MB)
Geheugen: 2x256MB DDR
Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB
Harddisk: 80GB (4200rpm)
Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, PS/2, Parallel, VGA-Out, Microfoon-in
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
6 in 1 Card Reader

als eerste vind ik de Asus M6v echt supper mooi zit er lekker strak uit en alles goed op zijn plek
ik vind de Acer 8103 ook best te doen allen jammer van dat keyboard maar goed daar gaat het niet echt om. het gaat er meer om
Ik wil deze laptop ongeveer 3 tot 4 jaar mee doen dan is dat vooral het 32/64 bit verhaal van de amd vs centrino zeg maar
en verder is er nog het beeldscherm verhaal de Asus heeft een x600 en de acer's een x700,
ik heb nog gewoon een desktop staan dus het echte zwaare gamen doe ik daar wel op maar gewoon zo nu en dan een game als de lessen weer eens saai zijn is wel handig.
verder wil ik een beetje standaard dingen op doen zeg maar office internet programmeeren en zo voort.

Ik zou graag jullie mening hooren over deze Laptop's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Ikzelf heb de Acer 5024WLMi en ben er zeer tevreden mee. Hij kan een aardig tijdje op zijn batterij (zo'n 3 uur volgens de specs maar er zijn mensen die 5 uur hebben gered) en heeft ook als voordeel dat je 3 jaar garantie kan nemen i.p.v de standaard 1 jaar.
Een nadeel is dat ik een probleem had met de windows installatie die acer erop heeft gedaan. Hij gaf namelijk een error aan als ik naar de windows update site ging of office 2003 wou installeren erop. Ook krijg ik niet PowerDVD 6 aan de praat.
Voor de rest vind ik hem mooier als de asus maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Thanx voor je snelle reactie maar het gaat ook niet echt om het uitlerlijk maar meer over de CPU en GPU en TFT die er op zit dat zijn eigelijk de verschillen van de systeemen en ik weet wel wat beter is maar ik zoek meer wat geschikt is zeg maar hogere resolutie is meestal beter(behalven bij oude spellen die niet snappen dat je een niet niet normaale resolutie draait) maar wat is het belangrijke verschil tussen de x600 en x700 en 32/64 bit of wel als je over 2 jaar kijkt word je dan zeg maar uit gelaggen om dat je maar een 32 bit je heb of zou het zo een vaart neit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Zoals ik weet zijn er bijna geen spellen en applicaties die 64bits extenties hebben. Maar het is altijd handig om te hebben omdat alles toch straks er naar gemigreerd word. De x700 is iets sneller geklokt als de x600 en draait ook sommige spellen wat beter. Ook is het voordeel dat je via ati zelf drivers kan krijgen voor de x700. Vooral handig voor games natuurlijk! Want een bug in je spel is nooit leuk. De TFT is zeer helder van de Acer iets wat Asus nog mee bezig is (Zero Bright Dot of zoiets) de max resolutie is 1280x800 wat standaard is op een 15,4". Voor de rest vind ik de Slot-In DVD brander van Pioneer die erin zit echt prachtig. Ik vind die normale branders zo krakkemikkig als de pest en daar heb ik nu geen last van.

Gegroet,
The CarNagE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je post klopt niet helemaal, de TM8103WLMib heeft WSXGA+ wat de resolutie dus op 1680*1050 brengt. Bovendien kan je voor alle ATi Mobility Radeon kaarten de Catalyst drivers van ATi aanpassen met 3rd party tools, om ze zodoende geschikt te maken voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57
The_CarNagE_Man schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:59:
Zoals ik weet zijn er bijna geen spellen en applicaties die 64bits extenties hebben. Maar het is altijd handig om te hebben omdat alles toch straks er naar gemigreerd word. De x700 is iets sneller geklokt als de x600 en draait ook sommige spellen wat beter.
De x700 is ongeveer 2x zo snel als een x600, dus 'iets hoger geklokt' vind ik niet kloppen.
Ook is het voordeel dat je via ati zelf drivers kan krijgen voor de x700. Vooral handig voor games natuurlijk! Want een bug in je spel is nooit leuk.
:? voor de x700 kan je wel drivers downloaden, maar voor de x600 niet? Een bug in een spel wordt trouwens niet opgelost door drivers te veranderen lijkt me.
De TFT is zeer helder van de Acer iets wat Asus nog mee bezig is (Zero Bright Dot of zoiets) de max resolutie is 1280x800 wat standaard is op een 15,4".
Asus heeft wel al 'Glare' schermen, wat hetzelfde effect geeft.
Voor de rest vind ik de Slot-In DVD brander van Pioneer die erin zit echt prachtig. Ik vind die normale branders zo krakkemikkig als de pest en daar heb ik nu geen last van.
De slot in van de acer 5024 is vbolgens mij juist krakkemikkig, dat front plaatje schijnt bij veel mensen af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt inderdaad over dat front plaatje van de dvd brander. Is bij mij ook gebeurd maar ik krijg deze week een nieuw opgestuurd. Acer heeft het probleem onderkent en een nieuw type gemaakt waardoor dit niet meer zou moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Zero Bright Dot (ZBD) van Asus betekent dat je een nieuw scherm op je notebook krijgt vanaf een (1) heldere pixelfout. Dat glanzende scherm is inderdaad het hierboven beschreven 'glare'.

[ Voor 6% gewijzigd door Marck21 op 27-06-2005 09:38 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marck21 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:38:
Zero Bright Dot (ZBD) van Asus betekent dat je een nieuw scherm op je notebook krijgt vanaf een (1) heldere pixelfout. Dat glanzende scherm is inderdaad het hierboven beschreven 'glare'.
Dat geldt alleen tot 30 dagen na de aankoop van de laptop.

De Zero Bright Dot LCD-policy belooft de hoogste schermkwaliteit. Zelfs indien slechts één bright dot wordt gevonden, wordt een gratis paneelomruil gegarandeerd binnen 30 dagen vanaf de oorspronkelijke aanschaf, zonder vragen te stellen.*
*De originele factuur, inclusief kassabon of ander aankoopbewijs, moet worden overlegd om in aanmerking te komen voor een omruil
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Heb zelf net een acer 8103 aangeschaft. Erg tevreden over. GTA san andreas draait op de hoogste resolutie, met alles aan(details etc) nog soepel. Overigens heeft de 8103 geen CrystalBrite technologie. Het is dus niet het helderste scherm in de acer lijn. De 5024 heeft dit wel. Of de asus m6v dergelijke techniek heeft weet ik niet zeker, dacht het wel.

Nadeel van de 5024 vind ik de AMD proc. Ook al is het een turion welke geschikt gemaakt is voor laptops, toch blijven ze in de tests nog achter op de pentium M's. Ze worden heter en verbruiken meer stroom. Ook had ik ergens gelezen dat bij gelijk geklokte proc's de pentium sneller is. Al is bij een laptop vaak de HD de bottleneck.
Ik krijg mijn 8103 wel over zijn nek dmv de harddisk, maar niet door de proc. Als je dus prestaties wilt, let er dan dus op dat er minimaal een 5400RPM disk in zit, of liever nog een 7200, al zijn die vaak wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Bedankt voor de informatie ik denk tog dat het een 8103 word ik vind voor mijn gevoel ook p-M beter het zo iets van 3e gen mobile cpu is dus gewoon goed thanx alle maal.
Pagina: 1