Toon posts:

[XP Pro] Bijna mappen zijn Read-Only

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds ik de optie 'system recover to an earlier date' heb gedaan bij WinXP Pro SP2, zijn bijna al mijn mappen read-only geworden. Ik kan ze dus niet deleten, heel irritant. Als ik bij properties read-only uitvink, en ik pas het toe op alle bestanden in de map, blijf ik het probleem houden. Windows zet de mappen zelf weer op read-only. Ook als administrator kan ik ze niet deleten of van read-only afhalven. Ik heb veilige modus geprobeerd, maar ook daarin kan ik niet deleten of van read-only afhalen. Wat zit er fout bij de instellingen? Ik wordt hier ziekk van :r

BVD, Berry

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft.com/?kbid=326549

kort maar krachtig, tis bij design, niks om ziek van te worden :)

als je ze niet kan deleten is het overigens een heel ander probleem dan staan je ntfs rechten simpelweg niet goed, het readonly vinkje heeft daar niks mee te maken

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmmz oke, en waar kan ik de NTFS rechten dan aanpassen? Kan weer niets vinden op google, bij Win2k stond het bij properties...

• Zwelgje
simple filesharing uitzetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat wil niet werken hoor... Helaas...

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kun je bij eigenschappen van mappen veranderen.... Bij beveiliging en nog wat geloof ik.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:47:
Hmm dat wil niet werken hoor... Helaas...
dan doe je het niet goed, als je simple filesharing (niet Microsoft filesharing!) uitzet in de mapeigenschappen dan moet je het opvragen van de eigenschappen van een file of folder een tabje 'beveiliging' krijgen

Verwijderd

Topicstarter
ok je hebt gelijk. Maar bij administrators staat alles op Allow, behalve special permissions, maar die kan ik niet aanvinken...

Verwijderd

Als die grijs zijn zijn ze dus overgenomen van een hoger liggende map... kijk es op je root C:\ oid en probeer daar de special permissions eruit te slopen.

Je kan zo kijken welke rechten je op welke map hebt door de eigenschappen van de map te bekijken... naar beveiliging te gaan.. daar op geavanceerd te klikken en dan het tabblad effectieve machtigingen.. Als je daar de user opgeeft die je wil kan je zien wat een gebruiker wel of niet kan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 16:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog beter dan handmatig alles proberen terug te zetten: draai secpol.msc en laad daar setup security.inf in. reload, gpupdate /force en je permissions staan weer default als na een install.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
geen van alles hier werkt... Zelfs op C: staan de permissions gewoon goed. Met secpol.msc en gpupdate /force wil het ook niet lukken.... Hij blijft bij deleten van folders nogsteeds zeggen: acces denied... :O

Verwijderd

Topicstarter
het zijn mappen in mijn documenten, dus mijn mappen. Bovendien wil het ook niet lukken als administrator...

• Zwelgje
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;308421

ownership nemen :X

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 26-06-2005 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet dus...

• Zwelgje
wel dus...

maar goed dit blijft een welles nietus spelletje zo. als je ownership neemt (en dat kan de adminstrator) krijg je netjes alle rechten op die folder en kan je daarna weer rechten instellen

maar jij weet het beter als iemand die al 11 jaar met windows nt werkt.. prima

Verwijderd

Topicstarter
pffff

niet dus - dat sloeg er dus op dat ik het niet aan de gang krijg. Setup security ingeladen, werkt niet. De site van Ms opgevolgd, wil ook niet werken. Nou mijn engels is echt niet zo slecht dat ik het niet begrijp en wat in de ronte klik. Dus hiermee los ik het niet op. Ik zeg niet dat ik het beter weet, want dan had ik niet om hulp gevraagt 8)7

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:54:
pffff

niet dus - dat sloeg er dus op dat ik het niet aan de gang krijg. Setup security ingeladen, werkt niet. De site van Ms opgevolgd, wil ook niet werken. Nou mijn engels is echt niet zo slecht dat ik het niet begrijp en wat in de ronte klik. Dus hiermee los ik het niet op. Ik zeg niet dat ik het beter weet, want dan had ik niet om hulp gevraagt 8)7
setup security restored ook alleen de rechten op de system file's niet de rest van je mappen :)

Verwijderd

Topicstarter
ohkej, maar ik volg de site van Ms op, en het wil toch echt niet lukken. Appart ook dat dit probleem alleen bij mappen voorkomt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

berry_de_bakker - zoals je ook in de Windows Operating Systems FAQ had kunnen lezen is dit probleem geen echt probleem maar is het puur cosmetisch :)

Je 2e probleem ('Access denied') staat ook in de Windows Operating Systems FAQ uitgelegd - kan je daar ook niet verder mee komen?

Verwijderd

Topicstarter
maar wat in de FAQ staat is hier ook al aan bod geweest ;(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En waar gaat het mis wat er in de FAQ staat? :)
Wat is de output van een 'cacls "mapnaam"'?
Pagina: 1