Waar linux down te loaden (in delen!)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Zoals het topic al zegt, waar kan ik Linux en dan het liefst Mandrake 7.2 downloaden in delen? Ik heb al van mandraka.com de Mandrake72-ext.iso file gedownload.. (273 mb) maar hier heb ik met casema dus 17 u over gedaan :r

Nu is de inst.iso file 2 x zo groot ofzo, dus dat wil ik me modempje niet aan doen :) En bevondien, als windows dan in die tijd chrased dan moet ik weer overnieuw beginnen...

Wie weet dus een site waar ik de inst.iso file in delen kan downloaden?

alvast bedankt

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

mischien kun je beter een cd'tje bestellen voor 10,- bij http://tienpiek.net

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Ja.... tienpiek is oke.

Je kan natuurlijk ook de orginele versie bestellen bij
linux.mensys.nl

Verwijderd

Hmm.. voor die 5 gulden extra heb je er wel een leuk doosje bij :)

• blinkymichiel
...kan...maar daar vraag ik nie naar :)

neej, heb ik ook al aan gedacht maar ik vind het 'bevredigender' om het zelf te downloaden en te zien dat alles goed werkt...

en ik kan bij me vriendjes opscheppen dat ik net ff linux heb gedownload :P

dus...iemand links??

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

als windows dan in die tijd chrased dan moet ik weer overnieuw beginnen...
Dan gebruik je toch een download manager, als msdos dan crashed dan kan je gewoon verder gaan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

of getright met windoos ofzo

maar die 10 piek cd'tjes werken prima hoor, heb er ooit ook 1 besteld. Je hebt meer zekerheid dat het werkt dan dat je 120 filetjes download, gaat zitten puzzelen en op cd brand.

Opscheppen dat je in 3 dagen tijd linux gedowned hebt met casema? ik heb freebsd gedownloaden in 2,5 uur met chello :P (alleen jammer dat ik het niet aan de gang kreeg :))...

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Download die iso toch gewoon van een ftp-mirror in de buurt. Die vindt je overal

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
www.linuxiso.org met getright?

http://www.linuxiso.org/download/mandrake-72-inst.iso; ik haal daar de max. snelheid die met adsl is te halen, dus de site op zich is snel zat. Via caashema? Geen idee.....

• blinkymichiel
...als ik op een ftp site ga zitten kan ik nie met download accelerator downloaden ofzo..heeeel vaag

maar 'k bedoel ook nie 1000 dlen ofzo, maar 5...die ik dan tegelijk kan downen

want m'n max met casema die ik per download haal is latenwe zeggen 3/4 k per sec...maar als ik dan 3 of zelfs vier bestanden tegelijk ga downloaden blijft de snelheid per bestand nagenoeg hetzelfde, dan kom ik dus op 10/11 k per sec

daarom wil ik het dus graag in meerdere files downloaden, anders duurt het me echt een week ofso

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Gebruik anders de nieuwste versie van getright, die kan een bestand ook in meerdere delen tegelijk downloaden.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Uhm ik heb nog nooit een iso in meerdere delen gezien.Volgens mij kan dat niet eens maarja.

Ik denk eerder dat je dan zipjes en rarretjes krijgt :P

Alle proemn in n drek

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Bijna alle downloadaccellerators downloaden bestanden al in delen.
Je hebt bijvoorbeeld een bestand van 10mb en dan maakt het programma er bijvoorbeeld 4 bestanden van 2,5mb van die dan tegelijkertijd download en dan na het downloaden weer samenvoegt tot 1 bestand.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Op vrijdag 12 januari 2001 22:18 schreef blinkymichiel het volgende:
...als ik op een ftp site ga zitten kan ik nie met download accelerator downloaden ofzo..heeeel vaag
Kijk nog eens heel nauwkeurig naar de link die ik je gaf?

• blinkymichiel
jaja, bedankt :)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
kunt ook voor debian gaan, hoef je maar een klein gedeelte te downloaden (basis systeempje) en daarna selecteer je welke packages je wilt .. en download en installeert die voor je ..

Maar das ook niet iets wat je wilt met casema denk ik. gewoon CDtje van het een of het ander is het makkelijkste...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Nog mooier: de debian cd-kit. Je kiest welke pakketjes je vaak nodig hebt, en brandt die op een "eigen" installatiecd. Heb je altijd precies bij de hand wat je nodig hebt, en je hoeft niet een paar gigabyte aan iso'tjes te downloaden.

• blinkymichiel
..debian? is die een beetje goed dan?? (ok, alle distro's zijn zo'n beetje hetzelfde)
vergeleken met mandrake?? ik ben een beetje een newbie op het gebied van linux, maar wil er graag een beetje mee kloten.

Ik zit nu inmiddels op 135 mb sinds vanochtend 11 uur, das morgen denk ik dat ik het wel heb :) nog altijd sneller dan dat ik die cdtjs van 10 piek zou hebben gekregen...

Pagina: 1