Toon posts:

USR 5462 WPA-PSK probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik dacht ik koop zo'n mooi wireless setje bij de media markt, router + usb netwerk stick.

Ik installeer het zootje en hij doet het meteen dus ben ik erg blij.

Ik bekijk de lokale netwerken en zie dat mijn buren een onbeveiligd netwerk hebben en ik er zo op kan. Daarna bedenk ik mij dat ik die van mij maar zo snel mogelijk moet beveiligen. Dus ik zet de WPA beveiliging aan op de router en de stick en gebruik dezelfde key.

Maar toen deed ie het niet meer. Dat wil zeggen, ik heb wel contact met de router maar ik kan geen ip verkrijgen! Ook kan ik de router via de wireless verbinding niet meer op. Als ik daarna de beveiliging (met de utp verbinding) weer uitzet of die gare WEP aanzet gebruik doet ie het weer als een zonnetje. Ik heb ook al geprobeerd met de hand een ip en dergelijke toe te wijzen maar dan nog krijg ik geen verbinding met internet (als die WPA aanstaat dus).

Mijn vraag is, waarom weigert dat routert mij een ip te verschaffen op het moment dat ik WPA aanzet terwijl ik wel verbinding met die router heb!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:57
Preshared key is gewoon een wachtwoord invullen, kees1234 bijv. dus geen hexadecimale sleutel. (ik geloof dat het minimaal 10 karakters lang moet zijn)

Dit moet ook bij de client, je USB stick.

Installeer ook de WPA update voor Windows XP, of nog beter Service Pack 2.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb service pack 2 en natuurlijk zijn die 2 keys identiek anders kom je het netwerk niet eens op!

Iemand anders een idee?

• chim0
Je zegt, ik krijg geen IP adres en ik kan geen wireless verbinding maken.

Knappe jongen als je dan het netwerk op kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg dat ik geen IP toegewezen krijg van mijn router.

Ik zeg niet dat ik geen wireless verbinding krijg (als je goed leest) maar dat ik via die verbinding(die er dus daadwerkelijk is ( incl. Signal strenght die fluctueert) niet mijn router op kan.

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat die hele WPA-PSK nog een beetje in de kinderschoenen staat .Ook dat heb best kan dat mijn router en usb adapter het weliswaar ondersteunen maar dat ze toch moeite hebben om elkaar te begrijpen met de beveiliging aan en daarom moeite hebben met het IP uitdelen.

Kan iemand dat beamen?

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:03
Probeer eens van het bijgeleverde USR tooltje aan de kant van de ontvanger te switchen naar de standaard windows wireless software (of andersom).

Zelf een USR8054 hier staan waarmee het me nu wel mee is gelukt, hier heeft echter ook aardig wat tijd in gezeten maar ik zou niet weten wat ik nu uiteindelijk anders heb gedaan dan voorgaande keren. Prutsen, rebooten, resetten, updaten lijkt de enige manier om deze dingen aan de gang te krijgen :(

Voor mij in ieder geval geen USR meer, kan je m niet nog omruilen voor een Linksys systeempje?

• chim0
http://certifications.wi-fi.org/wbcs_certified_products.php

Kies U.S. Robotics en selecteer beide WPA opties.

Je ziet dan welliswaar alleen de nieuw MaxG producten maar de 8054 producten zijn ook 100% gecertificeerd.

Het ligt dus, helaas, niet aan WPA.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter!

Ipv op de router bij security de WPA-PSK optie te selecteren , gebruik ik WPA pre-shared-passphrase optie. Dan genereert hij dus zelf die key. Geen problemen meer nu!

• chim0
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:20:
Ik ben erachter!

Ipv op de router bij security de WPA-PSK optie te selecteren , gebruik ik WPA pre-shared-passphrase optie. Dan genereert hij dus zelf die key. Geen problemen meer nu!
Dat zeg ik.. gefeliciteerd!
Pagina: 1