Kreeg net een sms van iemand uit Londen. Alleen op het eind staat *gedeelte bericht ontbreekt* . Enig idee of dit tweede gedeelte nog binnen gaat komen of dat dit op de één of andere manier te achterhalen is.
is verloren.
sms werkt met packages. de tekst word in stukjes gehakt, en elke package zoekt zijn eigen weg over het netwerk naar jouw phone.
als ergens de stroom uitvalt ofzo op het moment dat een package daar is, dan is die package verloren.
de eerste package geeft de totale lengte van het bericht, dus kan er gecheckt worden of er iets ontbreekt..
ik zou zeggen, sms even terug dat er iets niet is aangekomen. kost wat, maar volgens mij is er geen andere manier
sms werkt met packages. de tekst word in stukjes gehakt, en elke package zoekt zijn eigen weg over het netwerk naar jouw phone.
als ergens de stroom uitvalt ofzo op het moment dat een package daar is, dan is die package verloren.
de eerste package geeft de totale lengte van het bericht, dus kan er gecheckt worden of er iets ontbreekt..
ik zou zeggen, sms even terug dat er iets niet is aangekomen. kost wat, maar volgens mij is er geen andere manier
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik gok dat het om een smsje gaat van meer dan 160 tekens. Het smsje wordt dan opgedeeld in meerdere smsjes, en als er dan 1 verloren gaat mis je dus een stuk. Je kunt nog even wachten, maar vragen of hij/zij het nog eens smst is waarschijnlijk beter.
Ja, klopt. Meer dan 160 tekens...Kuhlie schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:42:
Ik gok dat het om een smsje gaat van meer dan 160 tekens. Het smsje wordt dan opgedeeld in meerdere smsjes, en als er dan 1 verloren gaat mis je dus een stuk. Je kunt nog even wachten, maar vragen of hij/zij het nog eens smst is waarschijnlijk beter.
Het stuk dat ontbreekt kan altijd nog binnenkomen.
Zeker vanaf het buitenland.
Ik zelf woon aan de grens met België en heb vaker berichten waar een stuk van mist, vaak komt dit toch nog 5 min. later binnen.
Zeker vanaf het buitenland.
Ik zelf woon aan de grens met België en heb vaker berichten waar een stuk van mist, vaak komt dit toch nog 5 min. later binnen.
Ik heb dat ook al een paar keer gehad (woon in het grensgebied)... maar bij mij komen ze nooit later nog eens aan... Je sms wordt inderdaad in packages opgedeeld... het kan namelijk ook voorkomen dat je maar een stukje van een gewoon smsje krijgt (hiermee bedoel ik een van minder dan 160 tekens)... Niks aan te doen....
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense
Pagina: 1