Wat is tegenwoordig hét p2p programma ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Keyser Soze_61907
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
ik zoek een opvolger voor kazaa, daar deze al een hele tijd helemaal niet meer fatsoenlijk werkt naar mijn mening. Bittorrent is wel prachtig natuurlijk maar om gewoon even een los nummertje te downloaden is het niet geschikt... Ook soulseek ben ik bekend mee maar vind ik niet zoo schitterend.

Iemand suggesties wat tegenwoordig hét beste is om te gebruiken ? En waarom ?

Alvast bedankt,

Soze

[ Voor 11% gewijzigd door Keyser Soze_61907 op 26-06-2005 13:30 ]

Verwijderd

LimeWire Pro 4.8 :Y)

Verwijderd

http://www.freerecordshop.nl :)

Mijn voorkeur gaat toch uit naar newsgroups.
Als je een goede server neemt heb je de retentie van tig weken, dus dan staat het nummer wat je zoekt er ook wel op.

En tja.. om nou toch nog even snel een p2p programma te noemen: ehh.. gebruik ik niej.. ik heb een spyware fobie !

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik gebruik eMule 0.46a en Kazaa Lite 2.4.3

en wat werkt er dan volgens jouw niet fatsoenlijk aan kazaa? ik heb nergens last van

[ Voor 52% gewijzigd door Toet3r op 26-06-2005 13:30 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Keyser Soze_61907
Wel, het is natuurlijk deels omdat ik een router heb tegenwoordig en te tam ben om deze fatsoenlijk in te stellen... Maar sowieso is het aantal gebruikers en dus ook bestanden absoluut NIETS tegenover wat het vroeger was. Ik ga niet zeggen dat ik het echt slecht vind maar de hoogdagen zijn toch voorbij. En ik dacht, mss is er wel een "nieuwe kazaa" en weet ik er gewoon niets van.

anyway, al bedankt voor de antwoorden !

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-08 08:54
p2p sterft uit, torrent komen in. en jah, je kunt niet heel veel losse nummers vinden met torrents, maar als je geen datalimiet hebt kun je natuurlijk net zo goed meteen de hele cd eraf hale

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-08 00:02

TMC

LimeWire vind ik perfect. Het programma op zich is klote, met die Java troep enzo, maar hij vindt wel veel en het downloaden gaat lekker snel.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 14:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik kan ook alleen nog licentie wma's downloaden via kazaa....

Maar emule kan ik ook aanbevelen, de muziek "leeft"lang, mensen blijven sharen. Het is niet weg na een week of dood zoals bij newsgroups en bittorrent....

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
GTKGnutella ^_^

Verwijderd

eMule voor zeldzame dingen. eMule heeft echt alles.

• Keyser Soze_61907
GTKGnutella heb ik nog niet van gehoord. Dat is het netwerk waar ook limewire en bearshare op draaien, right ?

wat is er goed aan ?

Door ff te googlen weet ik dus nu dat dit een linux client is, hier ben ik niet erg vet mee !

[ Voor 27% gewijzigd door Keyser Soze_61907 op 26-06-2005 13:46 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:34:
p2p sterft uit, torrent komen in. en jah, je kunt niet heel veel losse nummers vinden met torrents, maar als je geen datalimiet hebt kun je natuurlijk net zo goed meteen de hele cd eraf hale
Bitttorrent is peer-to-peer, waarom denk jij dat het zoveel upload kost? :o
Zelf gebruik ik usenet (voor DVDs & games), Bittorrent (anime, games) en eMule (mp3s, en meuk die ik elders niet vinden kan). Met deze combinatie kan ik zo'n beetje alles krijgen wat ik wil. LimeWire schijnt inderdaad ook behoorlijk goed te zijn.

🌞🍃

• Keyser Soze_61907
Blijkbaar nog behoorlijk veel mensen die emule gebruiken. Al had dit programma enkele jaren geleden voor mij al afgedaan ... Misschien zal ik het dan toch nog maar eens moeten proberen. Maar naar wat ik me herinner ... TRAAAAAG.

Wat heeft voor mij ook al lang afgedaan : Morpheus, i-mesh

Vergis ik mij trouwen of bevat bearshare spyware ?

Hoe zit het trouwens met de spyware in limewire ?

[ Voor 16% gewijzigd door Keyser Soze_61907 op 26-06-2005 13:51 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Vind Bearshare Lite een goed programma voor muziek enzo. Het programma werkt met het Gnutella netwerk en werkt vrij simpel. De downloads beginnen snel en je kunt er veel mee vinden.

Ik gebruik ook vaak DC++. Dit vind ik ook een zeer fijn programma. Je moet alleen even een aantal goede hubs hebben en dan kun je vrij veel vinden en downloaden. Het downloaden gaat vaak ook vrij snel.

Voor sommige dingen gebruik ik ook wel eens bittorrent voor, maar op een of andere manier zijn die torrents vaak dood, tracker down of dat niemand ze deeld. Voor patches en andere legale bestanden is torrent wel te doen en werkt het nog best wel, aangezien daarvoor wel vrij veel mensen zijn die ze delen, de eigenaar van die bestanden deeld ze dan zelf natuurlijk ook.

En ik gebruik Emule voor de zeldzame bestanden. Dit vind ik ook een zeer fijn programma.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Me @ DC++ en Torrents :)

DC++ is vooral voor losse nummers echt ideaal.

[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2005 13:51 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Keyser Soze schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:48:
Blijkbaar nog behoorlijk veel mensen die emule gebruiken. Al had dit programma enkele jaren geleden voor mij al afgedaan ... Misschien zal ik het dan toch nog maar eens moeten proberen. Maar naar wat ik me herinner ... TRAAAAAG.
Tja, je zult op je router wel even de goede poorten moeten openzetten om het wat sneller te krijgen.

Als je daar "te tam" (bedoel je niet "te lam" ? :P) voor bent, tja...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Limewire downloaden en installeren en met dat programma zoeken naar Limewire Pro 4.8 en downloaden en installeren (dan heb je Turbocharged :*) )

(geen spyware, geen irri reclames, geen poort-open-zetten-gezeik, en altijd werkende nummers(kazaa heeft dat namelijk niet altijd) :))
_/-\o_

:X

[ Voor 25% gewijzigd door willy1986 op 10-07-2005 23:24 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Keyser Soze schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:48:
Hoe zit het trouwens met de spyware in limewire ?
Limewire heeft geen spyware. :)

• Keyser Soze_61907
XanderH schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:51:
[...]

Tja, je zult op je router wel even de goede poorten moeten openzetten om het wat sneller te krijgen.

Als je daar "te tam" (bedoel je niet "te lam" ? :P) voor bent, tja...
Ik bedoel wel degelijk te tam, maar lam is ook goed. Wat betreft die router, toen ik emule gebruikte had ik nog geen router...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Opsomtopics zijn niet zo nuttig; ik voeg even een topicwaarschuwing toe :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Al ruim een jaar Shareaza in gebruik en het werkt super!

- torrents
- edonkey
- gnutella1/2

Ik vindt het wel makkelijk zo alles in 1, in principe gebruik ik veel torrents maar sommige dingen gaan gewoon wat makkelijker via edonkey/gnutella :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik gebruik zelf graag nieuwsgroepen. Die zijn altijd lekker snel (gegarandeerde snelheid) en je hoeft er zelf niet voor te uploaden. Nadeel is vaak alleen de retentie, en dat er niet alles op staat wat je graag zou willen.

Voor dingen die ik niet op de nieuwsgroepen kan vinden gebruik ik DC++. Met de lekkere grote hubs is er vaak alles te vinden, en de upload van tegenwoordig is toch wel zodanig hoog dat je lekker kan downloaden (zeker bij die Zweden met 10 en 100 MBit internet :9). Nadeel is alleen dat je maar van 1 iemand tegelijk kan downloaden, en als die weggaat je download stopt :/

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 14:43
Ik heb nu limeware gedowned...Alles werkt perfect. Je hoeft niets in te stellen en gaat best snel allemaal. Alleen nu heeft dat proggie een hoog cpu verbruik: 60 tot 80%!! Is hier iets voor hoe je dat kan verminderen?

Neem risico's in wat jij geloofd

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 09:25
Als je van dance muziek houdt ongetwijfeld soulseek:

Soulseek is a file-sharing application used mainly to exchange MP3 or Ogg Vorbis music files. It was created by Nir Arbel, a former Napster programmer. Like Napster did, it relies on a central server, which makes it vulnerable to being shut down by legal action.
Originally, the Soulseek userbase was composed mostly of members of the IDM Mailing List. Therefore, the vast majority of music found on Soulseek was underground electronic music or music produced by the users themselves. However, after Audiogalaxy was shut down, a deluge of former Audiogalaxy faithfuls invaded Soulseek and brought with them corporate music owned by record labels belonging to the RIAA (though Soulseek is still a good place to find underground and independent music, as well as knowledgeable music lovers from anywhere). Since that time, the userbase has grown rapidly, and there are some ~120,000 users on at any given time. This may seem relatively small compared to such file sharing programs as Kazaa and Napster, but Soulseek is more of an underground project and is a smaller server-based p2p program. SoulSeek's server used to have a problem with crashing due to the CPU overload, but this problem has since been rectified. It is rare to see the server be down for extended periods of time.
There are chat rooms set up by users to discuss the various types of files shared over the network. Most rooms are dedicated to musical styles or various world regions. For example, there are several Japanese music rooms, which have spawned a BitTorrent sharing group and an underground music room that tends to have the most users and focuses on less-popular music. Some unique features (starting as of Version 154 beta build 3j) include searching for files within a room (which is much more effective than a network search) and setting a ticker. Longtime features include a friends list and sharing privileges for said friends.
Many of the original Soulseek users are also music producers. Due to this fact, it was only natural for them to take their community spirit one step further and form a record label. Soulseek Records was formed in 2002.

Voor films ed zou ik het niet weten :S

• Nik
  • Laatst online: 22:06

Nik

Napster v1.1 :?
Modbreak:onderbouwing?

[ Voor 47% gewijzigd door Spider.007 op 26-06-2005 20:26 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe zit dat tegenwoordig met exeem?

Nog iets geworden? heb er al een poos niets meer van gehoord.

Verwijderd

Mijn voorkeur uit naar Newsservers.

Maar voor enkel losse liedjes gebruik ik Ares. http://www.aresgalaxy.org/

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Tynos schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:11:
Ik heb nu limeware gedowned...Alles werkt perfect. Je hoeft niets in te stellen en gaat best snel allemaal. Alleen nu heeft dat proggie een hoog cpu verbruik: 60 tot 80%!! Is hier iets voor hoe je dat kan verminderen?
zoek het zelf eens op?: http://www.google.com/sea...=20&hl=en&lr=&sa=N&tab=iw

Ik ben overigens ED2K/KAD (lees eMule) all the way. Mijn servertje staat 24/7 te DL/UL-en dus voor mij geld alleen het beste aanbod, aan het soms wat langer wachten irriteer ik me dus niet. Heel soms is er wat meer te vinden in een specifieke DC Hub (K-1 en MMA vids). Torrents vind ik irritant, een goed P2P programma moet gewoon een zoek functie hebben!

• Keyser Soze_61907
Uit alle reacties heb ik DC++ (waar ik voorlopig best tevreden van ben) en limewire pro als pottentiele winnaars gekozen... Ik kan weer even voort !

Mensen bedankt voor de reply's

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Morax schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:08:

Voor dingen die ik niet op de nieuwsgroepen kan vinden gebruik ik DC++. Met de lekkere grote hubs is er vaak alles te vinden, en de upload van tegenwoordig is toch wel zodanig hoog dat je lekker kan downloaden (zeker bij die Zweden met 10 en 100 MBit internet :9). Nadeel is alleen dat je maar van 1 iemand tegelijk kan downloaden,
www.revconnect.com
en als die weggaat je download stopt :/
kwestie van een file uitkiezen die meerdere mensen hebben, en 'automatically search for alternatives' aanzetten

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 13:02
Net limewire gedownload en daarna limewire Pro, het is zeker een super programma en het is zeker het proberen waard.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Torrents en eMule.

[ Voor 42% gewijzigd door Spider.007 op 26-06-2005 20:26 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
ben zelf een faovriet van direct connect++

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 26-06-2005 20:26 ]

• Jazco2nd
  • Laatst online: 01:10
Als hét p2p programma is niet direct 1 aan te wijzen.... toch doe ik mee:

KCeasy. Dit is een licht en erg snel programma, het is open-source en reclamevrij.
Het verbind je met de volgende netwerken:

* Gnutella (Shareaza, Gnucleus, LimeWire, Bearshare, XoloX)
* OpenFT (A new network developed by the giFT project)
* Fasttrack (Kazaa, maar KCeasy vind en download een stuk sneller via dit netwerk dan Kazaalite)
* Ares

Het werkt gewoon ontzettend goed en snel...
vind het echt beter dan SHAREAZA, die is toch iets slomer (zeker met opstarten)...
KCeasy is stukken sneller en lekker eenvoudig.
www.kceasy.com

Voor echte hoge snelheid is geen van deze netwerken ontwikkeld, voor films is eXeem Lite dan de beste.
http://www.exlite.pl/

Als je echter goede nieuwsgroepen hebt (bijv Casema) is dit veel beter dan torrents/eXeem, aangezien je constant met je max snelheid kan downloaden.
www.binaries4all.nl, lees de intro en kies bij downloaden bijv. Newsleecher.

Emule wordt door KCeasy (nog) niet ondersteund, maar die mis ik eigenlijk ook niet...
DC++ heb ik poosje geprobeerd, maar ik heb geen geduld om te wachten totdat ik flink wat heb geupload... ook is mijn muziekcollectie 8gb en voor de meeste groepen moet je 10 of 15 gb delen.. gewoon een nummer snel zoeken of een album en een poosje later beluisteren zit er dan niet bij.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 26-06-2005 15:27 ]

Verwijderd

czdc++ vor losse files en onmogelijk verkrijgbare spellen ;) en films
newsgroup voor de recentste zooi ;)
en anders :P msn met kennisen ;)

Verwijderd

DC++ met een vorse voorsprong op de rest!, (bijna) alles is verkrijgbaar tegen een acceptabele snelheid ;) .

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Winmx
Modbreak:Lees de topicwaarschuwing nog eens. Een enkel woord als reactie heeft zo weinig zin...

[ Voor 92% gewijzigd door F_J_K op 26-06-2005 15:28 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 20:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik vind Shareaza erg goed.

- Om te beginnen scant het programma ieder pakketje op virussen waardoor een virusinfectie vrijwel onmogelijk is.
- Goed overzicht in het programma en transfers.
- Goede community op hun site
- Geen spam/spyware/reclame-shit
- Kan ook als bittorent-client gebruikt worden
- Mooie verwisselbare skins.

En als klapper op de vuurpijl is het programma open-source, dus geheel GRATIS!!!

[ Download Shareaza ]

[ Voor 26% gewijzigd door Zerora op 26-06-2005 15:28 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-08 16:22

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

eMule, eMule, en eMule. Soms Torrents maar die gebruik ik eigenlijk echt voor legale big downloads.

Met eMule kan ik echt alles vinden wat ik nodig heb. Gebruikt de eDonkey netwerk, en de KAD netwerk (wat dat ook moge zijn, maar daar vind ik ook wel es wat). Betrouwbaar, en de downloads zijn vaak binnen enkele dagen binnen. Tenzij die files erg populair zijn, dan heb je ze vaak al binnen in 1 dag.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Jazco2nd
een goede antivirus scant sowieso alles wat binnenkomt automatisch...

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
Zelf gebruik ik DC++ ,Shareaza en torrents
Het meest tevreden ben ik over bittorrent, shareaza vind ik best wel slecht omdat er best wel veel neppe zooi tussen zit , en ook zolang hij niet geconnect heeft kan hij niet zoeken , en hij connect vaak niet .
DC++ is voor mij een van de besten omdat het ook redelijk gezellig is , als dc++ je bevalt kan je ook op irc kijken een goeie client daarvoor is mIRC

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mijn inziens een beetje nuttelose discussie.

Wat je prettig vind is afhankelijk van persoonlijke smaak, kennis en kunde:
Weet je niet wat poorten zijn --> emule valt af.
Houd je van aparte muziek --> alles valt af behalve emule.
Wil je niet uploaden --> emule valt af
Wil je niet alleen maar uploaden, maar ook een beetje rechtvaardig up/download systeem --> gebruik emule
Wil je ASAP alles binnen hebben --> emule valt af.

Zo al een paar argumenten wat een discussie over wat 'het' is al ontkracht, vind je niet?
Kijk eerst wat je wil en probeer de programma's zelf, iemand kan wel zeggen wat hij prettig vind, maar argumenten waarom zijn minimaal zo belangrijk..

* Tukk gebruikt emule ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tukk op 26-06-2005 15:45 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat ik gebruik is :

• mIRC Samen met packetnews.com
• Shareaza
• DC ++
• LimeWire 4.8 PRO

mIRCis altijd heel snel (soms wel w8rijen maja) maar is niet echt p2p. Je download tenstlotte van bots. Shareaza is eDonkey+Gnutella 1 en 2 en torrent based. Goed connecties en een search engine. DC ++ is (zeker als je veel shared) een enorm groot p2p gebied. Met Terabyte hubs enz.
En limewire is eigenlijk alleen voor films en muziek handig. Gaat ook met een mega snelheid :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Keyser Soze schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:24:
ik zoek een opvolger voor kazaa, daar deze al een hele tijd helemaal niet meer fatsoenlijk werkt naar mijn mening. Bittorrent is wel prachtig natuurlijk maar om gewoon even een los nummertje te downloaden is het niet geschikt... Ook soulseek ben ik bekend mee maar vind ik niet zoo schitterend.

Iemand suggesties wat tegenwoordig hét beste is om te gebruiken ? En waarom ?

Alvast bedankt,

Soze
Nou... voor zover ik weet zijn de meeste torrents voor albums niet ingepakt, dus zijn het losse mp3/ogg whatever files. Dan kan je gewoon aangeven welke bestanden je wél wil hebben!

Ik hoor trouwens heel vaak goede dingen over DC++, maar ik heb zelf als nadeel ondervonden dat je bij god niet weet welke hubs je moet hebben om te vinden wat je zoekt :|, er zijn er zo veel! Doe ik iets fout ofzo (ik ga gelijk ff zoeken op internet trouwens, want daar heb ik nog niet echt zin in gehad)?

• stefan001
  • Laatst online: 20-08 12:49
Voor het reeds genoemde mIRC bestaan addons, zoals sysreset en upp. De laatste heeft mijn voorkeur, perfecte client :*) , gemakkelijk xdcc'tjes maken, autovoicer zit erin etc...

• YoshiBignose
  • Laatst online: 06-08 14:00
ben ik hier dan de enige die nog winmx gebruikt? meeste muziek is er wel mee te vinden, geen spyware troep enz, simpel en niet snel :)

maar voor de grote downloads gebruik ik toch meestal bittorrent.

Facts don't care about your feelings

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
(jarig!)
hét p2p programma bestaat niet meer IMO.......ik gebruik nu KCEasy en Shareaza

beiden zijn niet perfect, met een combinatie van die 2 is het wel te doen:
KCEasy heeft niet heel veel resultaten maar als je iets aanklikt gaat het wel meteen downloaden en blijft dit ook doen totdat de transfer voltooid is (vooral downloads via het Ares netwerk lopen lekker valt me op) ik gebruik KCEasy alleen voor muziek.

voor de rest heb ik dan Shareaza, wat het vooral van torrents moet hebben, maar die vind ik tegenwoordig ook nog maar amper :{

shareaza vind veeeeeeeel resultaten, maar 9 vd 10 files worden voor eeuwig in een queue gezet helaas...verder is het nogal traag..

nee het beste systeem blijft nog altijd Direct Connect ++, alleen werkt dat weer klote met zoeken, je moet downloaden wat je toevallig tegenkomt óf uren zoeken... :Z downloaden zelf gaat dan wel weer lekker snel (vaak 200+ kb/s)

dus nee hét p2p programma bestaat wat mij betreft al niet meer sinds de dood van Napster en het stervende Kazaa

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 26-06-2005 18:30 ]

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik gebruik na jarenlang Kazaa Lite gehad te hebben, nu al een tijdje Emule Morph XT. Die bevalt me hartstikke goed. Ik heb een tijdje zitten klooien met de juiste poorten in mijn router en de bijbehorende Low ID's, maar toen het eenmaal werkte, ging het lekker.
Snelheid is over het algemeen niet super, maar ik ben geduldig. Ik zoek nogal wat specifieke dance muziek en die zijn vaak niet op complete cd's te vinden, of in een mambo-jambo-megamix. Met Emule vind ik alles wat ik zoek tot nu toe en ik wil er wel er best wat langer op wachten.

De laatste tijd loop ik wel tegen veel fake bestanden aan en dat vind ik mateloos irritant. Vooral met populaire mp3s is het erg, maar je kunt met populaire films ook al snel opgezadeld zitten met Teenage Pantyhosen oid. :( Ik gebruik de fake report-functie van Emule dan ook altijd. Dat is ook de reden dat ik destijds met Kazaa gestopt ben; veel te veel fakes en corrupte bestanden.

Torrents heb ik een tijdje gedaan via Shareazaa en dat ging ook wel aardig, totdat de een na de andere Torrent site uit de lucht ging. Ik pak er nu af en toe wel eens een filmpje mee en dan is de snelheid altijd wel ok (veel sources zoeken natuurlijk).

Ik lees ook goede dingen over Soulseek, vooral met wat ik zoek. Ik heb het ooit gebruikt, maar om de een of andere reden kreeg ik het niet fatsoenlijk aan de praat en heb er verder niet meer naar omgekeken. Misschien dat ik dat binnenkort toch nog maar eens check.

Anyway: /me roots for Morph XT

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 19:09 . Reden: s-je toegevoegd ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:29
Ik gebruik alleen DC++ met een behoorlijk grote share. De kritiek hierboven wat betreft de searchfunctie deel ik niet. Bij mij staat het programma zo ingesteld dat ik op een zoekterm zoek. Vervolgens de TTH-rootfile kies. En klaar is kees. Er wordt automatisch in alle hubs gezocht door het programma zelf. Het is alleen wachten tot er een slot vrij komt van gebruikers die een bestand aanbieden. Maar ook dat wordt automatisch gedaan. Het enige nadeel daar weer van is dat je een gebruiker kunt treffen met een extreem lage snelheid die als je van huis bent uren blijft downloaden. Dit terwijl er misschien tegelijkertijd iemand met een T1 of T3 een slot vrij heeft :'( . Voor de rest is het simpel: share a lot and get a lot. En bijna geen corrupte of fakedingen ertussen :)

ps. Oja, kies als eerste de hubs uit met de meeste gebruikers. Afhankelijk van of je share toereikend is natuurlijk. Meestal hebben deze de grootste totaalshare. Soms zelf 700 a 800 Terrabyte >:)

[ Voor 12% gewijzigd door objectief2 op 26-06-2005 21:59 ]

Verwijderd

Ares! Het ziet er gewoon goed uit. Simpel, geen advertenties of andere zooi. Hij vindt bijna alles.. en het downloaden gaat snel en bijna nooit nummers met fouten.. :*)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 08:53

Dentheman

Zie signature

Bearshare , geen valse downloads, snel, veel hits, gratis en één reclame dingetje die je na de installatie weer kan un installen :).

Zie ondertitel

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
emule blijft voor mij de beste voor muziek, vooral zeldzamere dingen zijn toch nog te vinden.

voor nieuwe films/andere dingen is torrent altijd goed omdat het dan lekker snel binnen is omdat er veel sources zijn.

Mijn rig

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik gebruikte eerst Ares maar die ging Kazaa een beetje achterna (heel erg veel vervuiling met foute liedjes, porno spyware etc.) dus nu heb ik bearshare, hier me heb ik persoonlijk nog _nooit_ een virus, spyware, porno (onbedoeld) gedownload, en je kan mooi zien hoe veel connecties er op een liedje zitten dus hoe snel hij zal gaan, werkt erg goed (wel irritant dat hij de ene x vraagt of hij moet minmizen of dat hij het niet moet doen, je kan dus niet blindelings op ja of nee drukken, maar dat is omdat ik de freeware versie heb)

voor games etc. gebruik ik nieuwsgroepen, minder vervuild, je kan even moeten wachten op een game maar dan donwload je hem 9 van de 10x wel werkend, compleet en snel, werkt erg gemakkelijk

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Jazco2nd
ViperGTS schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:28:
hét p2p programma bestaat niet meer IMO.......ik gebruik nu KCEasy en Shareaza

beiden zijn niet perfect, met een combinatie van die 2 is het wel te doen:
KCEasy heeft niet heel veel resultaten maar als je iets aanklikt gaat het wel meteen downloaden en blijft dit ook doen totdat de transfer voltooid is (vooral downloads via het Ares netwerk lopen lekker valt me op) ik gebruik KCEasy alleen voor muziek.

voor de rest heb ik dan Shareaza, wat het vooral van torrents moet hebben, maar die vind ik tegenwoordig ook nog maar amper :{

shareaza vind veeeeeeeel resultaten, maar 9 vd 10 files worden voor eeuwig in een queue gezet helaas...verder is het nogal traag..

nee het beste systeem blijft nog altijd Direct Connect ++, alleen werkt dat weer klote met zoeken, je moet downloaden wat je toevallig tegenkomt óf uren zoeken... :Z downloaden zelf gaat dan wel weer lekker snel (vaak 200+ kb/s)

dus nee hét p2p programma bestaat wat mij betreft al niet meer sinds de dood van Napster en het stervende Kazaa
KCeasy vind bij mij juist erg veel... en veel minder neppe bestanden dan Shareaza, en wat je zei, het download direct en snel.

voor simpel en makkelijk zoeken + veel resultaten + gauw downloaden: KCeasy.
voor hoge snelheid is het dus:
DC++ (- dat is weer moeilijk zoeken en je moet veel te sharen hebben),
ExeemLite/Torrent (vooral films/series)
Nieuwsgroepen (mits je toegang hebt tot een goede newsserver)

Emule vind ik traag... maar dat staat zelfs op de site van Emule (Don't expect high speeds, 20-30 KB/s is average high speed; zoiets dan) KCeasy vind minstens netzoveel en is nog simpeler in gebruik (hoeft niet per se te klooien met poorten) en download meestal DIRECT (en best snel).

Ares zit al in kceasy dus dat is mooi... gnutella, openFT en evt. Fasttrack ook.

ik gebruik dus KCeasy en nieuwsgroepen, af en toe eXeemLite.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 27-06-2005 01:04 ]

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 14:57

Bio

Ik heb Bearshare 5.0 lite. (zonder spyware)

khad ook limewire geprobeerd, maar ik vind de layout van bearshare beter. ik vind het een fijn programma, veel funcites zoals afspelen als het bestand nog maar half binnen is enz enz. het minpunt van limewire tov van bearshare vindik dat je minder opties bij lopende downloads hebt

Verwijderd

Limewire 4.9.1 is nu te downloaden en werkt prima
Modbreak:Argumentatie?

[ Voor 23% gewijzigd door pasta op 01-07-2005 15:14 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Morax schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:08:
[...]
Voor dingen die ik niet op de nieuwsgroepen kan vinden gebruik ik DC++. Met de lekkere grote hubs is er vaak alles te vinden, en de upload van tegenwoordig is toch wel zodanig hoog dat je lekker kan downloaden (zeker bij die Zweden met 10 en 100 MBit internet :9). Nadeel is alleen dat je maar van 1 iemand tegelijk kan downloaden, en als die weggaat je download stopt :/
objectief2 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:57:
Ik gebruik alleen DC++ met een behoorlijk grote share. De kritiek hierboven wat betreft de searchfunctie deel ik niet. Bij mij staat het programma zo ingesteld dat ik op een zoekterm zoek. Vervolgens de TTH-rootfile kies. En klaar is kees. Er wordt automatisch in alle hubs gezocht door het programma zelf. Het is alleen wachten tot er een slot vrij komt van gebruikers die een bestand aanbieden. Maar ook dat wordt automatisch gedaan. Het enige nadeel daar weer van is dat je een gebruiker kunt treffen met een extreem lage snelheid die als je van huis bent uren blijft downloaden. Dit terwijl er misschien tegelijkertijd iemand met een T1 of T3 een slot vrij heeft :'( .
Ik gebruik zelf StrongDC++, die kan wél van meerdere sources tegelijk downloaden! 8)

Rail Away!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 19:41
Voor de muziek (losse nummers) en andere zut vaak eMule, daar staat echt alles op en aangezien ik een 24/7 server heb hier thuis die downloadt maakt het mij niet zoveel uit of een download vandaag of morgen binnen is. Voor de albums, software etc. gewoon BitTorrent, maar dan wel de Azureus client, want die kan ook zogenaamde 'dode trackers' gebruiken (distributed trackers oid) :) Daarnaast werkt het iets fijner dan de gewone client. Het is in Java geschreven, maar beslist niet traag :)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik gebruik voor muziek zelf meestal WinMX, kun je vrij eenvoudig losse nummers vinden. Exotische bands zijn hier wat lastiger te vinden, maar dat zal overal wel een probleem zijn.
WinMX is verder makkelijk te installeren, en is (vind ik) vrij duidelijk. Ja kan ook goed filteren op kwaliteit (bitrate).

public void ik()

Verwijderd

'k Krijg net de melding bij Ares 'Bestand is Corrupt(15875)' bij een filmpje van Ali G. Wat houd dit in?
Modbreak:Dat het bestand corrupt is. Na uitgebreid te hebben gezocht kan je hierover een eigen topic openen. Al denk ik dat je het antwoord door even de manual of supportsite te lezen wel vindt. Dit topic lijkt me niet de plaats. Het is bedoeld om te dioscussiëren over clients, niet om helpdeskvragen te stellen ;)

[ Voor 68% gewijzigd door sanfranjake op 10-07-2005 09:32 ]

Verwijderd

Ik heb net LHeMule geinstalleerd, ik gebruikte eerst eMule Plus en wilde van iemand downloaden die deze client had maar ik kwam er niet tussen, het is een Israëlische (?) Emule client, best wel snel. :o

Voor wie het taaltje begrijpt de frontpage: http://www.lionetwork.net/

Engelse client : http://www.lionetwork.net/LHeMule.v5.3.(0.46a)-Setup.exe

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 19:21
Bittorrent in combinatie met een (of twee, of meer) goede trackersite zorgt er voor dat je al het nieuwe spul binnen een paar uur binnen hebt, geen gezeur met dode torrents of een gebrek aan seeds/snelheid.

Voor dingen die ik niet op de standaard torrentsites (de massa sites zoals suprnova ooit was) kan vinden download ik altijd met emule, dat duurt wel wat langer, maar het is iig wel meestal te vinden.

Losse mp3'tjes trekken we binnen met limewire, naar mijn mening het fijnste gnutella progje, en werkt beter dan kazaa ooit gedaan heeft.

:)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Ik ben een gebruiker van Shareaza. Met LimeWire had ik telkens gemieter met Java en met andere P2P programma's had ik vaak downloads op analoogmodemsnelheid.

Shareaza vindt veel. Het is een goed pakket omdat het meerdere netwerken ondersteund en torrents. Niet geheel onbelangrijk is dat Shareaza ook werkt met Windows XP 64-bit.

Wat is tegenwoordig hét p2p programma? Het lijkt dus dat het voor iedereen verschillend is ;) .

Je moet tegenwoordig toch goed uitkijken met wat je download :X Daarom verkies ik een P2P programma dat pakketjes on load nakijkt zoals Shareaza. Ook gebruik ik Avast met P2P shield. Het gebeurt soms wel eens dat een downloadje wordt geannuleerd door Avast voordat Shareaza ook maar een kik kan geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 05:09 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd azureus voor albums films en software.
Nicotine [Soulseek] en Limewire voor losse nummers.
zeldzame spul gebruik ik altijd Valknut [DC++]

• JorisPenders
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Limewire Pro 4.8 :)
Werkt lekker en over het algemeen geen foute downloads.
Niet al te langzaam, vooral de PRO-mode werkt lekker ;-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DJ_Jorizzz schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:29:
Limewire Pro 4.8 :)
Werkt lekker en over het algemeen geen foute downloads.
Niet al te langzaam, vooral de PRO-mode werkt lekker ;-)
Moet je er wel bij zeggen dat je daar voor moet betalen. (officeel)
Of via de minder legale wegen on-officeel.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
aMule! Draait op (o.a.) linux en kan als daemon + webinterface daaien. Ik heb ondertussen als zoveel geupload dat de meeste bestanden met 24 uur ook wel op mijn compu staan..

Bittorent komt ook wel aardig op.. Ik geloof alleen niet dat er al een client voor is die een webinterface + daemon heeft..

iRacing Profiel

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44

Cyphax

Moderator LNX/AI
Voorheen hield ik het altijd bij eMule. Dat netwerk staat bomvol spul, ook het oudere en daar ben ik met name in geinteresseerd. Het is werkelijk ongelooflijk wat je er nog vindt! Nu draai ik eDonkey2000's officiele client onder Linux. Het mooie daarvan is dat de core los kan draaien van de gui. Het nadeel van eDonkey is de lagere snelheid, hoewel dat ook zat meevalt als je iets downloadt dat door velen geshared wordt. Iets dat zeldzamer is kan gerust een week kosten om te downloaden maar dat vind ik niet erg. Voor losse mp3's is eDonkey ook niet ideaal, voor complete discografieen daarentegen weer wel :P

Mensen die een programma zoeken om af en toe wat muziek mee te downloaden raadt ik Limewire aan, omdat die nu stukken beter is dan Kazaa (met z'n vervuilde netwerk en spyware).

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik gebruik meerdere p2p proggies om liedjes en kleine proggramma's te downloaden.
Voor de rest gebruik ik nieuwsgroepen (www.eweka.nl)

Maar als je meerdere p2p proggies gebruikt dan heb je meer kans dat je iets vind, als het ene programma bijvoorbeeld ff niet goed werkt.
Ik gebruik:
- Limewire Pro (http://www.limewire.com/english/content/downloadfree.shtml) (voor de Pro versie moet je idd ff gewoon de pro versie downloaden via Limewire free!)
- Ares (http://www.seekar.com/areslite20.exe)
- Exeem lite (http://www.exlite.pl/download.php)
- Shareaza (http://www.shareaza.com/?id=download)
- DC++ (http://prdownloads.source...usPlus-0.674.exe?download)
- Kazaa Lite Resurrection (bijna hetzelfde als Kazaa lite, alleen dan even net iets beter :P) (http://filesharingdownloads.com/p2pclients/klr/KLR0076F.exe)

• FDMK
  • Laatst online: 21-08 13:39
Ik gebruikte voorheen alleen Bitlord voor mn BT. Heb geen datalimiet dus waarom dan niet gelijk het hele album. Maar sinds een week ofzo gaat de download zo langzaam dat ik er maar vanaf stap ( poorten al gecontroleerd ).
Ben nu bezig met Limewire dat gaat wel aardig voor een enkel nummertje.
Ben echter wel opzoek naar een andere manier om films/albums/games te downloaden. Nieuwsgroepen is helaas geen optie omdat ze te brak zijn in mijn regio+ mijn provider.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Overigens, met een beetje torrent-cliënt kun je ook losse bestanden downloaden. Dus als iemand een map met 11 mp3's deelt dat je er maar 1 van download en er dus ook maar 1 van shared.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 16:33
Zoals zoveel mensen hier gebruik ik bittorrent,Azureus om precies te zijn, voor de grote, relatief nieuwe bestanden. En Emule voor het zeldzamer spul.

Daarnaast soms ook nog soulseek. Het programma zelf is niet heel bijzonder maar er is veel zeldzame muziek op te vinden.
Overigens, met een beetje torrent-cliënt kun je ook losse bestanden downloaden. Dus als iemand een map met 11 mp3's deelt dat je er maar 1 van download en er dus ook maar 1 van shared.
Helaas wordt een album vaak gezipt (irritante gewoonte) , in dat geval moet je dus wel alles downloaden

[ Voor 38% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-07-2005 12:35 ]

Verwijderd

Ook al Bezet schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:33:
Zoals zoveel mensen hier gebruik ik bittorrent,Azureus om precies te zijn, voor de grote, relatief nieuwe bestanden. En Emule voor het zeldzamer spul.

Daarnaast soms ook nog soulseek. Het programma zelf is niet heel bijzonder maar er is veel zeldzame muziek op te vinden.

[...]

Helaas wordt een album vaak gezipt (irritante gewoonte) , in dat geval moet je dus wel alles downloaden
Wat ook vaak gebeurt is dat ze er een album op zetten in rar formaat een geen tracklist erbij zetten en bitrate, dus dan moet je op de gok downloaden of het wel een goede kwaliteit is.
:(

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Misschien een poll aan het begin zetten? Veel gebruikers betekend immers ook veel aanbod :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 10:45
In plaats van Limewire (Pro) kun je beter Cabos gebruiken. Die maakt gebruik van hetzelfde netwerk. Voor muziek werkelijk perfect. E-mule is handig voor de wat zeldzamere dingen, maar doet qua snelheid erg onder voor Cabos en uiteraard usenet.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Het ultime downloadprogramma moet nog worden uitgevonden (en zal dan waarschijnlijk niet lang leven).

Maar voor torrents gebruik ik BitSpirit samen met Netlimiter of Azureus, al naar gelang wat sneller is ( verschilt van torrent tot torrent).

Voor de losse zaken Emule, daar is heeel veel te vinden alleen niet zo snel met downloaden.

Ftp's als ik ze tegenkom ;).....................(hint google)

Maar na dit topic gelezen te hebben zal ik weer eens wat nieuwe programma's uitproberen

edit typo's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 21:43 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
objectief2 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:57:
Het enige nadeel daar weer van is dat je een gebruiker kunt treffen met een extreem lage snelheid die als je van huis bent uren blijft downloaden. Dit terwijl er misschien tegelijkertijd iemand met een T1 of T3 een slot vrij heeft :'( .
oplossing: http://www.revconnect.com

:)

• objectief2
  • Laatst online: 09:29
@plakbandrol, bedankt :*)

Je bedoelt dat ik nu 1 bestand via meerdere uploaders kan binnenhalen? Dat komt inderdaad op hetzelfde neer als 'open' blijven staan voor onze snelle scandinavische vrienden :) Ik heb het programma er inmiddels op staan en ben er wat mee aan het spelen, dus als het een bepaalde instelling is en je hebt ff zin om het te melden dan hoor ik het ook graag ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Voor alles: Azereus via me vaste private torrent board.

Voor alle losse troep, voornamelijk losse MP3's, gebruik ik Limewire.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 15:51
Ares. Kazaa over een ander netwerk met het aanbod dat Kazaa in goede tijden had.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Veel DC++, moet je wel veel voor sharen, beetje torrents, hoewel dat met de ondergang van bepaalde sites wel wat omslachtiger is geworden, soms nieuwsgroepen via Newsleecher.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FXP / topsites!

Voor losse nummers en veel meer raad ik usenet aan. :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals velen gebruik ik DC++ en Bittorent.

Bittorent omdat het bijna altijd goed is wat je download en het vrij snel gaat. :)

En DC++ is super handig voor losse dingen aangezien je een gigantisch aanbod hebt en niet alleen de populaire dingen zoals bij bittorent. :)
Pagina: 1

Let op:
Alleen reageren met argumentatie aub. Opsomtopics hebben weinig nut en ook dit topic zal worden gesloten als er slechts loze reacties komen met een applicatienaam erin