Target disk mode maar dan zonder T in te drukken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Wat een rare titel zal je wel denken maar goed, kon het niet mooier formuleren.

Ik doe voor werk systeembeheer bij bedrijven en eigenlijk alleen maar Apple.
Ik loop nu soms tegen het probleem aan:
Bij een oude XServe en dan zijn ze ook nog is headless dan heb je geen DVD speler.
Dat is op zich niet zoon probleem, PowerBook met de T opstarten, DVD in je PowerBook en firewire in je XServe en hij kan van een DVD opstarten.
Probleem is echter dat als je dat doet met een headless XServe je ook nog een computer nodig hebt om de utility te draaien waarmee je de software installeert, ofwel je hebt dan 2 computers nodig.
Nou heb ik al gezocht maar kon niet echt iets vinden (gewoon niet) een util waarmee je een image kan mouten vanaf je desktop en die dan als een soort target mode geemuleerd wordt dus dat ik gewoon 1 computer kan gebruiken als DVD speler EN voor het installatieprogramma.

Iemand een idee?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Begrijp ik goed dat je eigenlijk je PowerBook gewoon wilt opstarten, en er mee werken, en dan tegelijkertijd de XServe een FireWire HDD wilt aanbieden als Target Disk?

In dat geval lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat dit mogelijk is. Een FireWire disk in Target Disk Mode is tenslotte compleet aan te sturen als een externe schijf, wat betekent dat er op dat moment eigenlijk gewoon 2 Operating Systems tegelijkertijd 1 schijf aanspreken op low-level

Is een "echte" externe firewire disk niet iets voor je? Je zegt dat je bij bedrijven werkt, dus geld zou geen issue mogen zijn ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Uberprutser
dawuss schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:37:

Is een "echte" externe firewire disk niet iets voor je? Je zegt dat je bij bedrijven werkt, dus geld zou geen issue mogen zijn ;)
Dan hebben we het over een externe DVD (-RW) drive via firewire ja, maar om nou met EN Een PowerBook EN een externe HD EN een DVD case te slepen :P
Ben nu iets aan het testen: een netboot servertje aan het opstellen is kijken of dat ook werkt

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ballebek schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:29:
[...]

Dan hebben we het over een externe DVD (-RW) drive via firewire ja, maar om nou met EN Een PowerBook EN een externe HD EN een DVD case te slepen :P
Ben nu iets aan het testen: een netboot servertje aan het opstellen is kijken of dat ook werkt
Dat lijkt me inderdaad ook een heel mooi alternatief, mits alle servers die je moet beheren dat ondersteunen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Uberprutser
dawuss schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:51:
[...]

Dat lijkt me inderdaad ook een heel mooi alternatief, mits alle servers die je moet beheren dat ondersteunen :)
:*)