Toon posts:

XP DVD-spelers probleem ASUS en Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat gezellige uurtjes doorgebracht met de zoek, ben eigenlijk inmiddels al een half jaar bezig om mijn DVD-spelers goed aan de praat te krijgen en ben het nu een beetje zat. Nu post ik dan maar een topic. Het volgende is aan de hand:

In mijn vrij nieuwe Dell computer heb ik twee DVD-apparaten, een Asus DRW-0402p/d DVD writer en de originele Dell HL-DT-ST RW/DVD GCC-4481b Combo drive.
Nu heb ik al heel wat dingen geprobeerd.

Probleem
Mijn Combo drive leest helemaal geen DVD's. Wel CD's, die leest hij goed en brandt hij ook goed. De Asus drive doet het verder perfect, brandt ook goed, maar het afspelen van een video DVD gaat niet goed. Hij start tijdens het afspelen van een track steeds opnieuw en gaat weer naar het menu. Dit gebeurt op een volstrekt willekeurig moment. Dit is in PowerDVD (nieuwste upgrades). Windows Media player speelt de tracks wel goed af, maar laat geen geluid horen.

Getweak
De drives los geprobeerd, en met diverse jumpersettings (CS, slave, master). Geen verbetering of verandering. De drives in de andere computer (oude bak met Windows 2k) en werken prima, de combo leest DVD's!

Dos testje: Als ik dir typ met de Dell CD/DVD-speler met een CD in de speler zie ik de inhoud in DOS. Als ik dir typ met de Dell CD/DVD-speler met een DVD in de speler krijg ik een error dat de inhoud niet gelezen kan worden (abort, retry, ignore)

Als ik een CD of DVD in de Asus DVD writer doe zie ik in DOS de inhoud van beide. Dit zijn dan ook de DVD's die het in de Dell-drive niet doen. De Dell DVD-ROM speler leest dus ook in DOS geen DVD's. Wel CD's.

Ik heb vanaf het begin mijn Asus erbij gezet, heb niet eerst getest met de nieuwe computer. Het vreemde is dat hij in de andere computer wel werkt!

Errors
Met Dell drive: DVD afspelen in PowerDVD: "No Disc in drive d:\"
DVD openen in Explorer: "No disc in drive d:\" OF de inhoud wordt als leeg weergegeven.

Andere pogingen
  • Ik heb de firmware van de Dell speler geupgraded naar de nieuwste versie.
  • Ik heb de IDE-controller geuninstalled en weer opnieuw geinstalleerd.
  • Drives opnieuw geinstalleerd.
  • Ik heb zeer diverse DVD's geprobeerd, inclusief verschillende regio's
  • De Dell helpdesk gemaild en dat leverde weinig op
  • De mpeg2 drivers voor WMP geinstalleer in de hoop op geluid
  • Drives op UDMA of PIO
  • Windows was onherstelbaar gecrasht door te grote system hive (echt genaaid voel je je dan) maar herinstall betekent exact dezelfde functionaliteit. Hardwareprobleem?
Wat ik wil
Inmiddels ben ik het wel een beetje zat om er steeds weer mee bezig te zijn. Wat ik gewoon wil is DVD's afspelen in PowerDVD die doorspelen of DVD's afspelen in WMP met geluid of iets anders. Dan ben ik al tevreden. Die combo drive hoeft van mij geen DVD's af te spelen als ik er nog langer mee bezig moet zijn. Maar de indruk die ik heb is dat er iets mis is met deze Dell config, want de drives doen het afzonderlijk goed in de andere computer. Weet iemand een oplossing?

Systeem
Win XP nieuwste updates
Nooit Easy CD creator op systeem geweest.
Dell Dimension 8400, SATA single drive, P4,3,2 1Gb Ram.
Door Sata maar 1 IDE-kanaal.
Branden met Sonic die bij de drive zat
Afspelen met PowerDvd die bij Asus zat of bij Dell (media experience heet dat geloof ik). Versienummers zijn moeilijk te achterhalen door "aparte" skin. Wel de laatste updates van de Dell site afgehaald.
Asus DRW-0402p/d DVD writer
Dell HL-DT-ST RW/DVD GCC-4481b Combo drive

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 12:13 ]