|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Vergeten te melden: als de printer op een andere PC aan wordt gesloten, lijkt het wel goed te werken.
Iemand nog tips?
Ja:job schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:22:
Printer getest op een andere pc?
pven schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:35:
Vergeten te melden: als de printer op een andere PC aan wordt gesloten, lijkt het wel goed te werken.
OfteweL: PC geeft geen problemen met andere extern gevoede USB apparaten?
Sorry, had alleen de startpost gelezen.
Je zegt dat je de nieuwste drivers hebt geprobeerd.
Welke drivers? die van de printer? of ook die van de usb?
Beiden is namelijk wel handig om te testen.
Je zou een ander os kunnen proberen, of een nieuwe install.
Maar dat is nogal veel werk.
Al is een knoppix cdtje testen zo gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-06-2005 19:41 ]
De PC geeft idd geen problemen met andere USB-apparaten (muis, keyboard en webcam werken normaal; andere USB-gadgets zijn niet aangesloten).sdomburg schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:38:
PC getest op een andere printer?
OfteweL: PC geeft geen problemen met andere extern gevoede USB apparaten?
Aleen die van de printer; USB-drivers is idd nog goede optie, dat ga ik nog proberen. THX!job schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:41:
[...]
Je zegt dat je de nieuwste drivers hebt geprobeerd.
Welke drivers? die van de printer? of ook die van de usb?
Beiden is namelijk wel handig om te testen.
Het probleem is dus dat het maar af-en-toe optreed, soms vijf keer op een dag en soms een week niet. Uiteraard ga ik dit nog wel proberen, dan zet ik die printer tig keer uit-en-aan om te kijken wat er dan gebeurt.Je zou een ander os kunnen proberen, of een nieuwe install.
Maar dat is nogal veel werk.
Al is een knoppix cdtje testen zo gedaan.
Grutte Pier fansels
hessel schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:14:
Aarding..... is je pc aan gesloten op een geaard stopcontact......
pven schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:31:
Uiteraard heb ik een-en-ander reeds geprobeerd:
• aarde van de PC en printer gecontroleerd, deze lijkt op orde te zijn;
Allereerst ga ik nieuwe USB-drivers proberen (ik ben nog zoekende, valt nog niet mee
En prompt loop ik tegen de 'nieuwste' drivers aan, uit juli 2002 ...
Ik heb de drivers in ieder geval geïnstalleerd en nu is het weer een kwestie van afwachten.
[ Voor 33% gewijzigd door pven op 28-06-2005 22:54 ]
Verwijderd
Heb je ook een andere USB apparaat dat een externe voeding nodig heeft gebruikt? Ik zou proberen er een andere printer op aan te sluiten, als je die mogelijkheid hebt, om te testten of het niet gewoon het onvermogen van de PC is om te springen met USB apparaten.
In dat licht is het misschien ook handig om de volledige spec's van je computer te weten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Processor Intel Pentium 4 2,80GHz (S478, 512KB, 800Mhz FSB, Boxed)
Moederbord Gigabyte GA-8S655TX Ultra, 655TX (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394)
Videokaart ATi Radeon 9600 Pro 256MB (AGP)
Harde schijf Maxtor L14M080, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB, Retail)
CD & DVD branders NEC ND-2500 8x (Zwart)
Speakers Altec Lansing 120 (2.1)
Behuizing Antec LifeStyle Overture (ATX, 380W, Zwart)
Invoerapparatuur Logitech Wheel Mouse Optical (USB)
Sweex Multimedia Keyboard SW-20 (PS/2, NL) |
Nee, er zit niets aan wat externe voeding nodig zou kunnen hebben.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:40:
Me dunkt dat Windows XP met SP2 toch wel de recentste USB drivers gebruikt...
Heb je ook een andere USB apparaat dat een externe voeding nodig heeft gebruikt? Ik zou proberen er een andere printer op aan te sluiten, als je die mogelijkheid hebt, om te testten of het niet gewoon het onvermogen van de PC is om te springen met USB apparaten.
De PC ging vandaag weer spontaan in de reboot; experimenteren met drivers lijkt dus weinig succes te hebben.
Iemand nog tips?
hier op de zaak ook al 2 klanten met het zelfde probleem echter dan met een psc1350 en een 1315.
Zelfde moederbord.
Heb ook alles al geprobeerd qua drivers updates.
op andere pc's gaan het zonder problemen, andere usb apparaten geven geen probleem.
6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
Heeft iemand meer info over die SIS-chipset?
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Zou het , in jouw geval, kunnen, dat er via de 230V een spike ontstaat, als je de printer uischakelt (doe je dat aan de 230V kant of na een eventuele spanningsconverter?), waardoor je PC over zijn nek gaat? Zitten PC en printer op dezelfde WCD aangesloten? Probeer eens, of het probleem ook optreedt wanneer de printer op een andere WCD, c.q. een andere groep is aangesloten?
Je kan ook nog proberen, of het probleem zich voordoet ZONDER USB-contact tussen printer en PC, Zoja, dan weet je zeker dat het via de 230V komt en zo nee, dan kan je misschien een extra ferrietkraal op je USB kabel schuiven om storing te dempen.
Yep, is geprobeerd.HerbyNL schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:50:
Misschien ff dom maar ik zag het er niet tussen staan; al op een andere USBport geprobeerd?
Yep, zitten op dezelfde doos aangesloten; ik kan het op een andere doos proberen, maar dan moet ik een verlengkabel door mijn huis leggen.Toff schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:15:
Zou het , in jouw geval, kunnen, dat er via de 230V een spike ontstaat, als je de printer uischakelt (doe je dat aan de 230V kant of na een eventuele spanningsconverter?), waardoor je PC over zijn nek gaat? Zitten PC en printer op dezelfde WCD aangesloten? Probeer eens, of het probleem ook optreedt wanneer de printer op een andere WCD, c.q. een andere groep is aangesloten?
Yep, is geprobeerd; als er geen USB-contact is tussen printer en PC zijn er geen problemen. Ik heb de printer een paar weken op een andere PC aangesloten en dan is er geen probleem; het moet dus iets tussen de printer en die PC zijn.Je kan ook nog proberen, of het probleem zich voordoet ZONDER USB-contact tussen printer en PC, Zoja, dan weet je zeker dat het via de 230V komt en zo nee, dan kan je misschien een extra ferrietkraal op je USB kabel schuiven om storing te dempen.
Ik wil naar een andere printer gaan kijken (nieuwer type, zelfde model), maar dan heb ik natuurlijk het risico dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb.
Verwijderd
Misschien is er teveel randapparatuur aangesloten dat die voeding het niet trekt waardoor je pc restart?
Dat lijkt mij sterk mede omdat een printer meer nodig heeft dan de 500mA die een usb poort volgens de specs zou moeten kunnen leveren. Dus heeft de printer zijn eigen voeding. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er op de een of andere manier een potentiaal verschil onstaat op de usb poort.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:08:
Misschien ligt het aan je voeding?
Misschien is er teveel randapparatuur aangesloten dat die voeding het niet trekt waardoor je pc restart?
Ik heb ook al diverse van dit soort problemen meegemaakt met usb poorten en memory sticks/mp3 spelers en dat probleem heb ik tot nog toe ook niet op kunnen lossen.
Heeft het moederbord usb 1.1/1.0 poorten 2.0 poorten ? Wat voor usb aansluiting heeft de printer mischien dat je je mobo kan forceren om 2.0 te ondersteunen of juist alleen 1.1 of 1.0.
Heb je mischien de mogelijkheid om de spanningen op een nauwkeurige manier te checken.
(Wat wil zeggen een multimeter er aanhangen) Dan ben je er iig wel vrij snel achter of je voeding een probleem zou kunnen veroorzaken. (Ik zou dan alleen eerder problemen verwachten met andere onderdelen)
No signature found
Of, als het echt niks mag kosten, de stekker van je PC OF je printer andersom in de WCD stoppen kan soms, heel soms, aardlusproblemen oid verhelpen.
El Cheapo probeersel: USB-hub tussen PC en printer?
Duurder maar leuker: (draadloze)netwerkprinterserver. Toch nog goedkoper dan een nieuwe all-in-one en je huisgenoten hebben er misschien ook iets aan.
Love Hardware!