Toon posts:

[XP] Vindt mijn sata harddisk niet na formatteren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door dat ik een extra usb2.0 kaart in mijn pc geplant heb, is mijn hele systeem neergestort. ik heb die K*T kaart er gelijk weer uit gejast en druk geweest met het herstellen. maar nu kan de pc de sata schrijf niet meer vinden. hij vind het al niet meer tijdens het opstarten. en volgens mij heb ik al de bios instellingen goed staan. heeft iemand nog een idee hoe ik mijn geliefde schijf weer herkenbaar kan maken? 8)7

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je niet per ongeluk de sata-kabel (of voedingskabel) losgetrokken bij het plaatsen/verwijderen van de usb kaart (niet alleen de aansluitingen op je harddisk controleren, maar ook de sata aansluiting op het moederbord)?
Het plaatsen van een extra kaart heeft normaal totaal geen invloed op het wel/niet herkennen van de harddisks.

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 26-06-2005 10:20 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel de floppy met de driver en je f6 toets gebruikt bij het booten? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Is er wellicht in Windows XP en 2000 BSOD guide, WTF is er mis met TEAB bij gevraagd? of www.google.com nog wat te vinden? Krijg je nog foutcodes verder?

Ik zet nog even [XP] vooraan, dat zien we graag in Windows Operating Systems. Less jij Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de sata draaide al voor het implanteren van de kaart. en met de kaart samen heeft hij ook een dag gedraaid. maar toen is het helemaal fout gegaan. Nu heb ik de hele pc wel weer aan het draaien, maar alleen de sata niet. ik heb hem ook al omgestoken naar de 2de sata poort op mijn moederbord. ik ben nu op internet aan het zoeken naar een nieuwere besturing van mijn raidcontroller. misschien door die opnieuw te installeren dat hij weer in het land van de levende wilt komen

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:50
Ik zou proberen windows te herstellen met de CD-rom, daar kan je nl tijdens het starten van de setup (ik dacht met F3, maar dat kun je zien) externe drivers kiezen.
De drivers van de SATA staan op de moederbord CD-rom (daar gaat het denk ik om). Daarmee kun je een diskette maken die je dan tijdens de windows setup erin moet doen als je externe drivers gekozen hebt. Waarschijnlijk staat er op de moederbord CD-rom ook een programma'tje die deze diskette voor je maakt. Je hebt wel ff een werkende windows pc nodig om dit te doen.

Als je moederbord meerdere SATA aansluitingen heeft (bijv. via en promise) zul je ff moeten kijken op welke je hd aangesloten staat en dan deze drivers op de diskette zetten (staat in moederbord boekje welke aansluitingen waarvan zijn). Kijk trouwens wel of de SATA poorten niet uit staan in de bios (uitzetten van niet gebruikte sata versnelt opstarten).

Als je oorspronkelijk windows zelf hebt geïnstalleerd heb je dit waarschijnlijk ook moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Toen mijn pc crashte, toen startte hij niet eens meer op, hij bleef toen haken bij het detecteren van de ide apparaten. nu heb ik dat allemaal al weer terug gevonden en hersteld. maar alleen die verdomde sata is nergens te herkennen. niet tijdens het opstarten en dan natuurlijk ook al niet in xp. ik heb net de nieuwste raidcontroller geinstalleerd. maar nog steeds geen relaas. iemand nog ideetjes?

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ik het gevonden heb, hi had de bios op raid staan, en ik geloof dat hij op serial ata moest staan. nu zit ik ff te duimen of die het probleem oplost. (wel knap hè, typen en duimen te gelijk!)

Verwijderd

Topicstarter
holla die hee.....mij geliefde schijfje is er weer!!!!!!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jammer dat je je handen vol had, anders had je deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kunnen gebruiken.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je voortaal als je zelf de laatste poster bent je bericht willen wijzigen in plaats van meerdere berichten onder elkaar te posten? Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog maar even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1