Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
Tja, weet dat de topictitel erg raar klinkt, maar zo is de huidige situatie:

Sinds een jaar of twee heb ik een appartementje in Rotterdam. Dit appartement is chronisch verbouwd door 2 'handige harrys' en ik heb me nooit bekommerd om een telefoonaansluiting (GSM+Chello).

Nu ben ik echter UPC helemaal zat (slecht tv-beeld) en wil ik overstappen naar Versatel. Heb hiervoor netjes een telefoonaansluiting aangevraagd die inmiddels geactiveerd is. Nu is het probleem als volgt: nergens in huis kan ik een aansluiting voor de telefoon vinden... Deze is natuurlijk nodig voor de ADSL-aansluiting. Heb ook al bij de buurman gekeken, maar daar komt de telefoon gewoon uit de grond zetten...

Heeft iemand enig idee hoe ik de telefoonaansluiting het gemakkelijkst boven water krijg? Den dat die twee beunhazen hem ergens weggewerkt hebben (ze weten zelf niet meer waar |:( |:( |:( )

Ben er wel achter dat mijn, nieuw aangelegde CV, aangesloten zit via een telefoonsnoer. Zou dit de oorspronkelijke kabel zijn geweest?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
De thermostaat van de CV ketel wordt wel vaker aangelegd met telefoondraad, daar zou ik me nou geen zorgen over maken. Kans lijkt me ook niet zo groot dat daar je originele draad voor gebruikt is.

Heb je geen tekeningen van het appartement? Meestal staat op de bouwtekeningen wel de originele plaats aangegeven van de PTT dozen. En heb je geen meterkast of iets van een kruipruimte, dat zijn aardige plaatsen om te beginnen met zoeken voor de hoofdaansluiting.

[ Voor 41% gewijzigd door __fred__ op 26-06-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Tja, je kan proberen op de muur te tikken (op de hoogte waar zo'n aansluiting meestal zit), kijken of je iets hols hoort. Of je kan de lijn natuurlijk ook opnieuw aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
__fred__ schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:31:
De thermostaat van de CV ketel wordt wel vaker aangelegd met telefoondraad, daar zou ik me nou geen zorgen over maken. Kans lijkt me ook niet zo groot dat daar je originele draad voor gebruikt is.

Heb je geen tekeningen van het appartement? Meestal staat op de bouwtekeningen wel de originele plaats aangegeven van de PTT dozen. En heb je geen meterkast of iets van een kruipruimte, dat zijn aardige plaatsen om te beginnen met zoeken voor de hoofdaansluiting.
Ah! Die tekeningen ga ik eens achteraan! Kruipruimte hebben we niet (appartement) en in de meterkast is ook niks te vinden...

@deploy: Kan je zelf de lijn opnieuw aanleggen? Waar moet ik dan het signaal vandaan halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Frankster op 26-06-2005 09:40 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens via de vereniging van eigenaren of de verhuurder aan bouwtekeningen te komen.
(misschien kan dat ook via het kadaster of de gemeente)
Vaak staan daar de plaats van het aansluitpunt van PTT en CAI op aangegeven.

Anders bij meerdere buren kijken/vragen.
Als het bij allemaal op de zelfde plek zit dan zal het daar bij jou ook hebben gezeten.
(misschien is er bij de buurman waar je al gekeken heb ook een verbouwing geweest)

succes

edit: sneller leren tikken....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
Appertement begaande grond of verdieping?? Mocht het begaande grond zijn en het is mogenlijk buiten te graven, zoek hem dan aan de voorzijde eens op (bij ons in de oude situatie konden wij zien waar de kabel naar binnen ging)
Zoek de kabel (CAI) eens op misschien zit hij daar in de buurt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Ja, het is de begane grond, maar dit is alsnog ruim anderhalve meter boven het maaiveld... Vraag me alleen af of het wel is toegestaan om zelf een KPN-kabel uit te spitten en aan te sluiten???

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij mag je ook de KPN bellen hiervoor. Het is voor je aanslutingspunt dus de KPN kan je dan een gratis monteur sturen. Ik heb het ook gehad in mijn huis. Ze hadden hier 3 binnenkomende lijnen(blauwe kabels). Tja ga dan maar eens uitzoeken met ISDN waar het op zit. Ik kreeg dus 3 van die blauwe kabel binnen met alle draadjes verbonden naar een centrale. Alles wat ik aansloot zat nog stroom op. Dus dat ging niet werken en de KPN heeft het gratis netjes keurig aangelegd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Krijg je hier een gratis KPN-monteur voor over de vloer?!? Wist wel dat KPN goede service levert (bijvoorbeeld het leveren van een digitaal TV-pakket binnen 48 uur na bestelling). Maar dit lijkt me echt helemaal top! Vraag me alleen af of ze langskomen als er helemaal niks van telefoon te vinden is...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Kun je niet gewoon het draadje vanaf je computer volgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
stefan001 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:11:
Kun je niet gewoon het draadje vanaf je computer volgen :?
}:O
Niet iedereen heeft adsl/analoog/isdn internet.. Zoals in de startpost staat, heeft TS Chello, wat dus kabelinternet is en dus heeft het geen nut om het draadje vanaf je computer te volgen..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Ben het volgende tegengekomen op http://www.kpn.com/kpn/show/id=386345/sc=899b87 :

aanleg telefoonkabel met 1 aansluitpunt € 37,36
edit: en natuurlijk 35 euro voorrijkosten...

Zou dit betekenen dat ik om het te laten doen slechts 37 euri kwijt ben? Dan laat ik het, ook al hou ik wel van knutselen :) , wel een KPN-monteur langskomen! Scheelt me weer een hele dag zoeken!

[ Voor 7% gewijzigd door Frankster op 26-06-2005 10:22 ]

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mij lijkt toch het meest zinnige om gewoon even wat bouwtekeningen te bekijken, en zo mogelijk wat buren even te vragen waar de hoofdaansluiting van de telefoon/cai zit.
Vraag wel goed door of ze zeker weten dat het het hoofdpunt is. Uit mijn uitgebreide helpdeskervaring weet ik dat veel mensen echt geen clue hebben en denken dat het toestel of de tv de hoofdaansluiting is 8)7

En als je zelf vanuit de grond zou gaan verlengen denk ik dat het zeker nuttiger is om dat door KPN te laten doen. Of gebruik goed geisoleerde kabels....

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 26-06-2005 10:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Frankster schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:21:
Ben het volgende tegengekomen op http://www.kpn.com/kpn/show/id=386345/sc=899b87 :

aanleg telefoonkabel met 1 aansluitpunt € 37,36
edit: en natuurlijk 35 euro voorrijkosten...

Zou dit betekenen dat ik om het te laten doen slechts 37 euri kwijt ben? Dan laat ik het, ook al hou ik wel van knutselen :) , wel een KPN-monteur langskomen! Scheelt me weer een hele dag zoeken!
Je hebt toch nog helemaal geen telefoonaansluiting op dit moment? Dan moet je sowieso een nieuwe telefoonlijn / nummer aanvragen. Dat kost iets van 46 euro en ik zou gewoon bij de klantenservice (0900 0244) even navragen hoe het zit als je geen duidelijke kpn telefoonlijn je huis binnen hebt lopen.

Het zou me niet verbazen dat ze dan een ISRA punt komen aanleggen. KPN is in principe verantwoordelijk voor de telefoonlijn tot aan dat punt en verplicht zichzelf volgens de algemene voorwaarden tot het leveren van een bruikbare verbinding:
Uit de AV van kpn vaste aansluitingen:
4.3 Indien datgene wat nodig is voor indienststelling van een Vaste Verbinding niet aanwezig of beschikbaar is zal KPN dit aanleggen binnen een bij de bevestiging van de acceptatie van de aanvraag meegedeelde termijn. Die termijn zal niet meer bedragen dan 12 maanden, tenzij anders wordt overeengekomen.
Al denk ik dat (gezien die 12 maanden :o) hier meer gedoeld wordt op het gravan van een kabel naar iemands afgelegen huis dan dat er wordt bedoeld het aanleggen van een ISRA. in elk geval levert kpn "datgene wat nodig is", en een ISRA lijkt me wel iets dat nodig is :P.

(Een isra is overigens het eerste aansluitpunt in je huis,als je dat niet weet ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 26-06-2005 11:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Zit je in een appartementen complex? Dan zou het wel eens kunnen zijn dat KPN je helemaal niet gaat helpen, als er een gemeenschappelijke IS/RA in bijvoorbeeld de kelder zit. Is dit het geval, dan is het aan de verhuurder/beheerder jouw lijntje naar boven te regelen... Bel een keer met 0800-0403, optie 3, en dan vragen of je door een analist of NOC teruggebeld kan worden over de lokatie van je zwaartepunt.

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens naar het ISRA punt, dat moet toch niet moeilijk zijn het meest oude type kan je waarschijnlijk gewoon in de huis kamer vinden, als ie echter weggeplijsterd of gestuced is zou het moeilijk worden.
Je kan natuurlijk ligt tikken met een hamertje en kijken of je een hol punt hoort.
De type 1 ISRA of type II punt bevind zich altijd in de meter kast, je moet dan ook meestal een dikke blauwe kabel zien binnenkomen.
Bij oudere woningen wil het nogal eens voorkomen dat er een oude aansluiting vlakbij de deur zit, dit is een soort van langwerpig metalen staafje.
Hope it helps, anders KPN laten langskomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:09:
De type 1 ISRA of type II punt bevind zich altijd in de meter kast, je moet dan ook meestal een dikke blauwe kabel zien binnenkomen.
Die kan ook gewoon op een plint in de woonkamer zitten, in de buurt van de cai-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epias schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:44:
[...]
Die kan ook gewoon op een plint in de woonkamer zitten, in de buurt van de cai-aansluiting.
Nee dat is de oude type waar je 4 pins plug op prikt, de type I is een vriekant wit doosje met 5 schroef aansluitingen en een type II is een grotere aansluitdoos voor meerdere lijnen.

Zie hier:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=396111/sc=c0be89

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Oei! Wat een hoop hulp hier! Geeft me wee een :) :*) gevoel!

Zoals ik het hier lees is het raadzaam om:

1. Nog een keer het huis door te zoeken (inmiddels afgerond zonder resultaat)
2. Op de muur te kloppen op zoek naar holle plekken (ben ik aan begonnen, maar het stucwerk van die twee harry's is dusdanig brak gedaan dat bijna alles hol klinkt...)
3. KPN te bellen voor het zwaartepunt (morgen)
4a. KPN te bellen om te zeuren over mijn onvindbare aansluiting.
4b. De beheerder bellen om te zeuren over mijn onvindbare aansluiting.

Zal jullie dinsdag (dan pas tijd) even updaten over de situatie! Alvast dank voor alle hulp!

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik mis optie 5...

5) even kijken bij meerdere buren waar het punt zit. Grote kans dat hij daar ook bij jou zit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:52:
[...]

Nee dat is de oude type waar je 4 pins plug op prikt, de type I is een vriekant wit doosje met 5 schroef aansluitingen en een type II is een grotere aansluitdoos voor meerdere lijnen.
Klopt, maar de latere modellen kun je dus ook in de woonkamer vinden. Soms is het gewoon moeilijker (lees duurder) om het ISRA-aansluitpunt in de meterkast te plaatsen.

Back on topic:

Een KPN monteur heeft speciale meetapparatuur voor het traceren van je telefoonlijn. Aangezien het een nieuwe aansluiting betreft, mag je verwachten dat ze dit kosteloos voor je doen. Gewoon bellen met de storingsdienst (0800-0407) die verwijzen je dan wel weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In flats en appartementen wordt de kabel vaak gevoed vanuit de kruipruimte/kelder recht omhoog, dit houdt in dat je bij de boven buren kan zien waar dit punt zich bevind. Het is een gewoon stopcontact hoogst waarschijnlijk.

In nieuwe flats en appartementen is hij al wel in de meterkast te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Goed, the story continues...

Net KPN aan de lijn gehad, maar toen ik over een zwaartepunt begon snapte ze helemaal niet waar het over ging... Vervolgens kreeg ik te horen dat er kostenloos een aansluitpunt hoort aangelegd te worden. Ze moest me alleen even doorverbinden met de klantenservice. De dame die ik hier aan de lijn kreeg wist te melden dat er wel een aansluitpunt aanwezig zou moeten zijn en dat ik het zelf aan kon leggen of een monteur langs kon laten komen (á € 75,-), ze zou hiervan de plaats even voor me opzoeken... En tada: deze bleek niet in haar systeem te staan. Op mijn vraag hoe ik dan zelf de aansluiting zou moeten vinden antwoordde ze dat ze dat ook niet wist, maar dat ik het beste de monteur (á € 75,- dus) langs kon laten komen. Hierop heb ik, uiteraard, geantwoord dat ik het hier niet helemaal mee eens was, maar het bleef resoluut bij de monteur...

Nu vraag ik me af: wat nu?!? Heb weinig trek om, als student zijnde, € 75,- te gaan betalen. Maar heb wel mijn telefoonaansluiting nodig voor mijn ADSL aansluiting... Wat is hierin wijsheid? Hoor het graag!

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Frankster schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:23:

Net KPN aan de lijn gehad, maar toen ik over een zwaartepunt begon snapte ze helemaal niet waar het over ging... Vervolgens kreeg ik te horen dat er kostenloos een aansluitpunt hoort aangelegd te worden. Ze moest me alleen even doorverbinden met de klantenservice. De dame die ik hier aan de lijn kreeg wist te melden dat er wel een aansluitpunt aanwezig zou moeten zijn en dat ik het zelf aan kon leggen of een monteur langs kon laten komen (á € 75,-), ze zou hiervan de plaats even voor me opzoeken... En tada: deze bleek niet in haar systeem te staan. Op mijn vraag hoe ik dan zelf de aansluiting zou moeten vinden antwoordde ze dat ze dat ook niet wist, maar dat ik het beste de monteur (á € 75,- dus) langs kon laten komen. Hierop heb ik, uiteraard, geantwoord dat ik het hier niet helemaal mee eens was, maar het bleef resoluut bij de monteur...

Nu vraag ik me af: wat nu?!? Heb weinig trek om, als student zijnde, € 75,- te gaan betalen. Maar heb wel mijn telefoonaansluiting nodig voor mijn ADSL aansluiting... Wat is hierin wijsheid? Hoor het graag!
Opnieuw bellen, helpdesk mutsen moet je nooit vertrouwen, misschien weet de 2e het beter :Y)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hoe de term zwaartepunt hier terecht is gekomen weet ik ook niet, dat heet namelijk ISRA punt. Daarmee heb je de vriendelijke telefoonjuf waarschijnlijk compleet van haar a propos gebracht. Volgens mij hoort KPN je echt wel te vertellen waar dat is. Minimaal horen ze te weten waar hun systeem eindigt, dat is toevallig hetzelfde punt namelijk.
ISRA staat voor InfraStructuur RandApparatuur). Dit punt geeft de scheiding aan tussen het KPN-domein en het klantdomein en is het punt waar de KPN-telefoonlijn binnenkomt.
Bel nog eens, benadruk bovenstaande sitatie en vraag desnoods naar een tweedelijns medewerker. Overigens zwerven hier op GoT ook wel KPN medewerkers rond, die het nog beter kunnen uitleggen wellicht.

edit: Cryforhelp zei tegelijkertijd bijna hetzelfde ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 27-06-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga op zoek naar een blauwe kabel die als strengen gedraaid zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44
* nescafe vraagt zich af wat het verschil is tussen ISRA-punt en zwaartepunt...
Consumentenlijn == ISRA
Bedrijvendoos (met 20 aansluitingen) == zwaartepunt
Klopt dit??

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Laatst online: 12-09 14:18
Volgens mij kan je in dit geval stellen dat KPN nog geen telefonie heeft geleverd. Ik zou er dus op aandringen dat KPN gaat leveren.

Het is voor jou niet van belang of er een monteur komt die jou gaat vertellen waar die kabel ligt of iemand anders. Dat is iets wat KPN maar moet uitzoeken. Kortom vraag gewoon niet naar een monteur, maar vraag of ze die kabel kunnen leveren.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ziet de vloer in je meterkast er uit? Is dat een houten vloer, of beton?

Als het een houten vloer is: dikke kans dat je kabel daar onder zit.

Zit de meterkas relatief gesproken aan de voorzijde van het huis, of aan de achterzijde?

Wat heb je voor vloer liggen in de ruimte ('gang') achter de voordeur? Soms komt de lijn binnen vlakbij de voordeur. Als men daar een nieuwe vloer in gelegd heeft, zou het ook kunnen zijn dat je moet kijken of je daaronder kunt komen zonder de boel te moeren.

Maar inderdaad.. je hebt een telefoonaansluiting gekocht bij de KPN. Nadat dat gebeurd is, zou jij gewoon de stekker ergens in moeten kunnen stoppen. Als dat niet kan, heeft de KPN niet geleverd.

Dus.. geen rekeningen betalen en niet tekenen voor de oplevering, totdat je ergens je telefoon aan kunt sluiten.

De KPN is eigenaar van de lijn tot aan het aansluitpunt. Dat is dus hun verantwoordelijkheid. Waarsch. hebben de vorige bewoners dus iets gedaan wat niet mag (namelijk eigendom van de KPN verstoppen, eventueel beschadigen). Dat is niet jouw zaak, de kosten van het opsporen moet de KPN dus verhalen op de vorige bewoners, NIET op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Henk007 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:42:
....
Overigens zwerven hier op GoT ook wel KPN medewerkers rond, die het nog beter kunnen uitleggen wellicht.
...
Moet ik ze wel eerst kunnen vinden ;)

Edit:

Kijk! Hierom ben ik zo blij met GoT! Zo veel hulp in zo'n korte tijd! Geen helpdesk die het beter doet! Voor mij is het duidelijk: morgen KPN nogmaals bellen en moeilijk doen!

Update volgt morgen!

[ Voor 29% gewijzigd door Frankster op 27-06-2005 19:25 ]

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier zit een adsl helpdesk medewerker van kpn ;). Ik heb niets te maken met telefonievragen zoals aanleggen van ISRA punten en dergelijke, maar bel gerust nog maar een keertje hoor, en gebruik inderdaad niet die term "zwaartepunt". Als je mij aan de lijn krijgt en je begint over zwaartepunten, wil ik eerder aan loodlijnen van een driehoek denken dan aan de plek waar de telefoonlijn binnen komt.

ga ook niet moeilijk doen, ga niet zeuren, ga niet principieel doen, ga niet schreeuwen, want wees gerust: als je een relaxed persoon aan de lijn krijgt die je anders wel geholpen had (zoals ik bijvoorbeeld O-)), gaat die ineens ook niet meer relaxed zijn als jij dat ook niet tegen hun bent.

Wat henk007 zegt, is ook exact wat ik denk in elk geval :P

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 27-06-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
JvS schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:25:
Hier zit een adsl helpdesk medewerker van kpn ;). Ik heb niets te maken met telefonievragen zoals aanleggen van ISRA punten en dergelijke, maar bel gerust nog maar een keertje hoor, en gebruik inderdaad niet die term "zwaartepunt". Als je mij aan de lijn krijgt en je begint over zwaartepunten, wil ik eerder aan loodlijnen van een driehoek denken dan aan de plek waar de telefoonlijn binnen komt.

ga ook niet moeilijk doen, ga niet zeuren, ga niet principieel doen, ga niet schreeuwen, want wees gerust: als je een relaxed persoon aan de lijn krijgt die je anders wel geholpen had (zoals ik bijvoorbeeld O-)), gaat die ineens ook niet meer relaxed zijn als jij dat ook niet tegen hun bent.

Wat henk007 zegt, is ook exact wat ik denk in elk geval :P
Ja, dat moet ik er inderdaad bij vermelden als kabelhelpdesker zijnde: Blijf _altijd_ relaxed. Gewoon blijven bellen totdat je een relaxte helpdesker krijgt. Er zijn heel veel mensen die voor zoveel mogelijk calls per uur daar werken. Die proberen je zo snel mogelijk van de lijn te schoppen.

Andere mensen zoals ik doen dat niet.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nescafe schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:08:
* nescafe vraagt zich af wat het verschil is tussen ISRA-punt en zwaartepunt...
Consumentenlijn == ISRA
Bedrijvendoos (met 20 aansluitingen) == zwaartepunt
Klopt dit??
Niet helemaal juist, je spreekt van een zwaartepunt als er in een huis of gebouw meedere ISRA punten aanwezig zijn. In bedrijfspanden en dan zeker de bedrijfsverzamelpanden ( 1 huisnummer en diverse interne nummers / units) kom je dit tegen.

Zo kan je op bijv 1 verdieping meerdere ISRA punten tegenkomen dan heb je bijv een zwaartepunt 001V01, 002V01....012V01 enz enz waarbij de V01 voor de verdieping staat. Zo heeft elke unit dan zijn eigen ISRA punt. Om het nog wat ingewikkelder te maken kun je ook nog te maken krijgen met meedere invoerkabel bijv IK1,IK2

Maar zoals ik al eerder aangaf aan de TS zit jou flat/app aansluiting hoogstwaarschijnlijk in de huiskamer, kijk even bij de bovenburen voor de locatie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:00:
Maar inderdaad.. je hebt een telefoonaansluiting gekocht bij de KPN. Nadat dat gebeurd is, zou jij gewoon de stekker ergens in moeten kunnen stoppen. Als dat niet kan, heeft de KPN niet geleverd.

Dus.. geen rekeningen betalen en niet tekenen voor de oplevering, totdat je ergens je telefoon aan kunt sluiten.
KPN heeft de plicht om elk huis welke gegistreerd staat bij de gemeente te voorzien van een aansluitpunt, niet de plicht om bij elke nieuwe huurder te gaan kijken of dit punt nog wel aanwezig is cq niet weggetimmerd is.
De KPN is eigenaar van de lijn tot aan het aansluitpunt. Dat is dus hun verantwoordelijkheid. Waarsch. hebben de vorige bewoners dus iets gedaan wat niet mag (namelijk eigendom van de KPN verstoppen, eventueel beschadigen). Dat is niet jouw zaak, de kosten van het opsporen moet de KPN dus verhalen op de vorige bewoners, NIET op jou.
KPN is eigenaar van de lijn tot aan het IS punt van het ISRA punt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat KPN bepaald wat jij in jou huis doet met dit punt. maw als dit weggetimmerd is en in de sytemen staan gewoon de gegevens dan zul je waarschijnlijk gewoon moeten betalen voor de monteur of je moet hem zelf te voorschijn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:26:
KPN heeft de plicht om elk huis welke gegistreerd staat bij de gemeente te voorzien van een aansluitpunt, niet de plicht om bij elke nieuwe huurder te gaan kijken of dit punt nog wel aanwezig is cq niet weggetimmerd is.
de KPN heeft de plicht iemand een telefoonlijn op te leveren. Dat hebben ze in dit geval niet gedaan. De reden dat de TS geen telefoonlijn heeft, is omdat iets wat eigendom van de KPN is, niet te vinden is. Dat is dus de verantwoordelijkheid van de KPN.
KPN is eigenaar van de lijn tot aan het IS punt van het ISRA punt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat KPN bepaald wat jij in jou huis doet met dit punt. maw als dit weggetimmerd is en in de sytemen staan gewoon de gegevens dan zul je waarschijnlijk gewoon moeten betalen voor de monteur of je moet hem zelf te voorschijn halen.
Dit zou helemaal waar zijn, als TS het zelf weggetimmerd had. Dat is hier echter niet het geval. TS vraagt een nieuwe lijn aan zonder zelf iets aan de oude lijn gedaan te hebben. TS is dus geenszins verantwoordelijk te houden voor het onvindbaar zijn van het aansluitpunt. Die verantwoordelijkheid ligt bij de vorige bewoners.

Daar heeft de TS niets mee te maken. Die heeft een overeenkomst met de KPN, waarin staat dat hem een telefoonlijn geleverd wordt, hetgeen niet gedaan is.

Dat zou ook een beetje lekker worden zeg. Stel nu ik ben niet helemaal goed, en ik graaf de telefoonlijn helemaal uit tot aan de wijkcentrale. Hierna verhuis ik. Moet de volgende bewonder dan de aanleg vanaf de wijkcentrale gaan betalen? Dacht het niet he..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ben zelf adsl monteur en ex-kabelboer dus bij deze even wat fabels uit de wereld helpen:
ISRA punten worden aangelegd in principe in de meterkast of idd waar cai binnenkomt, echter is dit niet vanzelfsprekend en kan het overaal zitten, heb het zelfs in de badkamer of wc meegemaakt....
Zoek ook naar een vierkant doosje waar verder geen aansluitingen op zitten, soort van stopcontact schild met 2 rondjes die eraf kunnen, soort dop/koker ding, in een flat loopt vaak een dikke pvc buis met een verdikking erin, daar wil het ook wel eens in zitten, heck bij mijn broer is de hoofdverdeler in de flat onder de aanrecht van de beneden buren....
offtopic:
Jvs je bent toch niet van xs4all of wel? dan krijg ik je vast wel eens aan de lijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door Francis op 27-06-2005 21:35 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:32:
[...]

de KPN heeft de plicht iemand een telefoonlijn op te leveren. Dat hebben ze in dit geval niet gedaan. De reden dat de TS geen telefoonlijn heeft, is omdat iets wat eigendom van de KPN is, niet te vinden is. Dat is dus de verantwoordelijkheid van de KPN.
..
Mjah, dan zou het meer de verantwoordelijkheid van de verhuurder zijn denk ik...

offtopic:
Nee, ik werk echt bij de installatiehulp van kpn zelf, nog eventjes. Die helpdesk gaat naar enschede toe en ik ben mijn uberchille baantje kwijt :'(

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 27-06-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Ah... Een vriendelijk woord doet wonderen O-)

Even de situatie uitgelegd en de dame van de klantenservice stuurt gelijk een monteur, kostenloos, langs om het ISRA punt uit te spitten/te vinden... Dit zal donderdag 6 juli gebeuren. Zal dan nog posten waar uiteindelijk het punt te vinden was...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Henk007 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:42:
Hoe de term zwaartepunt hier terecht is gekomen weet ik ook niet, dat heet namelijk ISRA punt. Daarmee heb je de vriendelijke telefoonjuf waarschijnlijk compleet van haar a propos gebracht. Volgens mij hoort KPN je echt wel te vertellen waar dat is. Minimaal horen ze te weten waar hun systeem eindigt, dat is toevallig hetzelfde punt namelijk.

[...]

Bel nog eens, benadruk bovenstaande sitatie en vraag desnoods naar een tweedelijns medewerker. Overigens zwerven hier op GoT ook wel KPN medewerkers rond, die het nog beter kunnen uitleggen wellicht.

edit: Cryforhelp zei tegelijkertijd bijna hetzelfde ;)
Zwaartepunt is het punt waar de kabel het pand binnenkomt, en de kabel is daarna afgewerkt op de IS/RA... die twee willen nogal eens verschillen van elkaar. En inderdaad, waarschijnlijk is de verkoopdoos van de wap geraakt door die term, want alleen de wat meer ervaren mensen weten wat het zwaartepunt is... :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

reiker

dan jij!

Frankster schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:00:
Ah... Een vriendelijk woord doet wonderen O-)

Even de situatie uitgelegd en de dame van de klantenservice stuurt gelijk een monteur, kostenloos, langs om het ISRA punt uit te spitten/te vinden... Dit zal donderdag 6 juli gebeuren. Zal dan nog posten waar uiteindelijk het punt te vinden was...
Hoop dat je niet erg helder was toen je dit tikte, want dat 6 juli een donderdag is komt volgend jaar pas weer voor :)

Met andere woorden, het is volgende week dus woensdag 6 juli, of donderdag de 7e :)

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 28-06-2005 14:00 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
reiker schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:59:
[...]

Hoop dat je niet erg helder was toen je dit tikte, want dat 6 juli een donderdag is komt volgend jaar pas weer voor :)

Met andere woorden, het is volgende week dus woensdag 6 juli, of donderdag de 7e :)
Ai... Dat wordt dus twee dagen thuis zitten in afwachting tot de montuer (maar dan is ie wél gratis!) ;)

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig voor je dat de KPN ook inziet dat het hun verantwoordelijkheid is.

En waarom 2 dagen thuis zitten? Je kunt ze toch gewoon bellen om te vragen wanneer de afspraak precies in de agenda staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:05:
Gelukkig voor je dat de KPN ook inziet dat het hun verantwoordelijkheid is.

En waarom 2 dagen thuis zitten? Je kunt ze toch gewoon bellen om te vragen wanneer de afspraak precies in de agenda staat?
Vandaar die knipoog... Ze bevestigen de afspraak ook nog per post ;) ;) ;)

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nogal offtopic; maar ik las iets wat iemand die dit topic in de toekomst leest en gebruikt nog wel eens op kosten kan gaan jagen.

Iemand stelde voor om maar zelf te gaan graven en dan zelf een ISRA te maken, vanaf de KPN lijn die door de straat loopt. Dit is dus NIET de bedoeling. Je gaat dan niet alleen voor een KPN monteur betalen die de boel komt herstellen, maar je krijgt er ook een dikke boete voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Ik mag toch hopen dat de gemiddelde Tweaker dusdanig snugger is dat hij/zij dat niet zal gaan doen...

En anders ben ik heel benieuwd... Zie de topictitel al: 'Zelf een telefoonlijn naar de wijkcentrale gespit, KPN boos, wat nu?' :D :D :D 8)7 8)7 8)7

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
* nescafe wacht ook op foto's van kroonsteentjes aan een blauwe kpn-kabel, eventueel met wat tape omwikkeld tegen het grondwater ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Frankster schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:23:

In mijn ervaring ligt het er maar net aan of de monteur je gunstig gezint is. Bij mijn ouders hadden we ISDN verkeerd aangesloten waardoor het soms wegviel. Er is toen een monteur geweest die het eerst in de centrale zocht en toen na een uurtje zag dat het in de huisaansluiting lag. Heeft toen een tweede gebeld omdat dat niet z`n specilaiteit was. Die is vervolgens 2,3 uur bezig geweest en monteur #1 is ook maar gebleven voor de gezelligheid. UIteindelijk zeiden ze dat we eigenlijk moesten betalen maar ach *knipoog*.
Ik ben zeer te spreken over de service van KPNs vaste netwerk, ik heb zelf voor een aantal internet providers gewerkt en ook de ondersteuning die we van KPN krijgen op het ADSL netwerk was uitstekend.
Maar goed het ligt dus aan de monteur of je uiteindelijk moet betalen of niet. Maar dat je dat risico niet wil nemen dat snap ik wel,

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
oops zag niet dat er een twdde pagina was.
sorry voor reactie op oud bericht. blij dat er een monteur gratis komt iig.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

JvS schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:42:
[...]

offtopic:
Nee, ik werk echt bij de installatiehulp van kpn zelf, nog eventjes. Die helpdesk gaat naar enschede toe en ik ben mijn uberchille baantje kwijt :'(
offtopic:
wanneer komt dat naar enschede? ik ben zelf door kpn bij de ks 1e lijn planet/het net weggekickt omdat ze niet kunnen rekenen, en dus veel te weinig calls krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freggel_United schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:03:
[...]

Zwaartepunt is het punt waar de kabel het pand binnenkomt, en de kabel is daarna afgewerkt op de IS/RA... die twee willen nogal eens verschillen van elkaar. En inderdaad, waarschijnlijk is de verkoopdoos van de wap geraakt door die term, want alleen de wat meer ervaren mensen weten wat het zwaartepunt is... :)
Niet helemaal juist 2, je spreekt van een zwaartepunt als er in een huis of gebouw meedere ISRA punten aanwezig zijn. In bedrijfspanden en dan zeker de bedrijfsverzamelpanden ( 1 huisnummer en diverse interne nummers / units) kom je dit tegen.

Zo kan je op bijv 1 verdieping meerdere ISRA punten tegenkomen dan heb je bijv een zwaartepunt 001V01, 002V01....012V01 enz enz waarbij de V01 voor de verdieping staat. Zo heeft elke unit dan zijn eigen ISRA punt. Om het nog wat ingewikkelder te maken kun je ook nog te maken krijgen met meedere invoerkabel bijv IK1,IK2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
En zoals beloofd: hierbij de grande finale van mijn zoekgeraakte telefoonaansluiting!

Vanmiddag de KPN-monteur op bezoek gehad. Nadat hij een goede twintig minuten het huis had doorzocht merkte hij een loshangende kabel aan de buitenkant van mijn voordeur op... De telefoonkabel was gevonden! Een goede bak koffie, en een doos Pringles welke ik nog had staan van een promootje welke ik voor KPN heb gedaan, later was er opeens een kabel getrokken van mijn voordeur, weggewerkt in de plinten, naar mijn huiskamer waar hij ook nog een aansluiting voor mijn telefoon had gemaakt! Helemaal voor noppes!

Dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan KPN en een wijze les: een vriendelijk woord doet wonderen... O-) O-) O-)

Dank voor jullie hulp! Ik kan nou lekker bellen en, binnenkort, met 20 mbit downloaden :9

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Perfect dat je hier nog even meldt hoe het is afgelopen.
Zulke TS'ers zouden er meer moeten zijn.. *snif*...

Ik snap alleen de pringles-truc nog niet helemaal.. Promo voor KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog ff over 'gratis' tv kijken bij Versatel, dat gaat (voorlopig) alleen over voetbal, je kunt op dit moment geen andere zenders zien, behalve wat testjes dan.
Ik verwacht dat Versatel met meer zenders komt als het voetbalgebeuren eenmaal goed draait.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette actie van de KPN moet ik zeggen. En gratis nog wel, woei :) Persoonlijk zou ik je voor de kosten op laten draaien omdat ten tijde je er ging wonen er al een aansluiting was ? Afijn, niets is mooier dan een gelukkig mens, download ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:56:
Nette actie van de KPN moet ik zeggen.
Ze leveren op deze manier idd erg netjes op. Die man had ook gewoon het aansluitpunt recht naast de voordeur kunnen zetten, zonder dat KPN hiermee ook maar iets fout zou doen.

KPN nieuwe klant, monteur lol in z'n werk en klant tevreden, wat wil je nog meer ? :)

Gratis is het echter niet hoor, het blijft imo deel van de overeenkomst die je gesloten hebt met de KPN.

Je hebt een nieuwe lijn aangevraagd. Als ik dat op KPN.com opzoek, staat er dit:
Daarnaast betaalt u eenmalig € 47,55 voor het aansluiten van de telefoon.
Hoe dan ook, de KPN heeft dit, voor zover ik kan zien, keurig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-)
Frankster schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:30:
En zoals beloofd: hierbij de grande finale van mijn zoekgeraakte telefoonaansluiting!

Vanmiddag de KPN-monteur op bezoek gehad. Nadat hij een goede twintig minuten het huis had doorzocht merkte hij een loshangende kabel aan de buitenkant van mijn voordeur op... De telefoonkabel was gevonden! Een goede bak koffie, en een doos Pringles welke ik nog had staan van een promootje welke ik voor KPN heb gedaan, later was er opeens een kabel getrokken van mijn voordeur, weggewerkt in de plinten, naar mijn huiskamer waar hij ook nog een aansluiting voor mijn telefoon had gemaakt! Helemaal voor noppes!

Dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan KPN en een wijze les: een vriendelijk woord doet wonderen... O-) O-) O-)

Dank voor jullie hulp! Ik kan nou lekker bellen en, binnenkort, met 20 mbit downloaden :9
Top dat ze het voor je opgelost hebben en nog kosteloos ook.
Het gebeurt overigens dagelijks maar zoals altijd lees je alleen maar de negatieve ervaringen, vandaar hulde aan je terugkoppeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
nescafe schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:04:
Perfect dat je hier nog even meldt hoe het is afgelopen.
Zulke TS'ers zouden er meer moeten zijn.. *snif*...

Ik snap alleen de pringles-truc nog niet helemaal.. Promo voor KPN?
Had een aantal dozen Pringles met KPN-bedrukking gehad ter promotie van Digitale TV van KPN en hier had ik nog een doos van over waar ik de monteur blij mee heb gemaakt...

Nu is het wachten nog op Versatel en dan vlammend met 20 mbit over het internet :P :9 :P

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik had hetzelfde probleem.
GSM+Chello.

Aansluiting weggeschildert :D. Maar uh ik heb het draadje dus gevonden.
Laten aansluiten en verstalen aangevraagd.

Vervolgens dus een contact doosje gekocht maar uh ik heb 5 draadjes en mijn telefoon 4 ?

Uit de muur komen rood,blauw,geel,groen en grijs en bij de telefoon zie ik rood,blauw,geel en zwart.

Iemand enig idee waar ik een schema kan vinden en waarvoor het 5de draadje is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

je hebt maar twee draadjes nodig.
rood en blauw.

De rest lekker laten zitten, en niet aansluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 04-08-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
job schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:15:
je hebt maar twee draadjes nodig.
rood en blauw.

De rest lekker laten zitten, en niet aansluiten.
Maar uh waarvoor dienen de overige draadjes dan }:O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
ZviX schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:18:
[...]

Maar uh waarvoor dienen de overige draadjes dan }:O 8)7
die zijn nog van vroeger, oude telefoons hebben die nodig voor stroom en extra bel ofzo, staat ook ergens op GoT, moet je even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

extra draadjes zijn:
rood-blauw=lijn 1
oranje-wit of andere afwijkende kleuren=lijn 2
vijfde draad is aarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dus aders A & B van lijn 1 (rood en blauw) op A & B in de contact doos. Komt uit op de buitenste twee pinnen van telefoonstekker (varkensneusding) of binnenste twee aders op een RJ11.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

^^^^ zoals stupid zegt :P ^^^^

Pagina: 1