Toon posts:

Vervangen mobo.........problemen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De beslissing is genomen...mijn MSI K7T Pro Te weinig OC mogelijkheden voor m'n TB 1 ghz) gaat in de vuilnisbak en het wordt de nieuwe Abit KT7A-RAID.

Eerste keer dat ik ZELF mijn mobo vervang. Wat kun je zoal voor problemen verwachten bij/na het installeren van een mobo van een ander merk?

Oh ja, wat betekent RAID eigenlijk en wat kun je hierop aansluiten?

Verwijderd

Hoeveel verwacht je nog dat je je T-bird kan OC-en. Dat is een nieuw bordje echt niet waard.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er 1.1 of 1.15 ghz proberen uit te halen.

Het gaat me om de lol van het OC'en.Tuurlijk is mijn PC nu al snel zat.

Verwijderd

ja en geld heb je ook zat....bordje mag je me wel doneren als je wilt, betaal wel de verzend kosten..oke?

Verwijderd

Wacht ff en koop dan een DDR-bordje. is je geld niet helemaal weggegooid.

Verwijderd

Het is haast zinloos om een ander bordje te kopen als je een TB 1Ghz hebt,
je gaat er een kleine 550 gulden voor betalen en je boekt 100 tot 150 Mhz winst.
Die extra performance merk je haast niet, want bijna in alle gevallen is je videokaart te langzaam er voor..

Maar als je het wilt kan ik je de abit wel aanraden, ik heb zelf de KT7 en die bevalt echt perfect, nooit problemen, makkelijk overklokbaar via bios.

Verwijderd

Topicstarter
OK, OK, jullie hebben me overtuigd en trouwens, dat 'geld zat', ha,ha was dat maar geen leugen!!Er zijn schijnbaar (Tom's Hardware) nog een paar trucjes om de 1 ghz via de L1, L2,L3 en L7 te OC'en. Zal ik eens proberen. Videokaart (ATI Radeon 64 mb) het niet kunnen bijhouden op een nieuwe mobo??? Lijkt me sterk.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
:? Dat ie nog geen :r Pentium 4 of 5 :r gekocht heeft :r

Misschien kan je beter de eerste :? IBM computer proberen te overkloken tot 10 Gigahertz dat is pas echt leuk... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 01:36 schreef Padje het volgende:
:? Dat ie nog geen :r Pentium 4 of 5 :r gekocht heeft :r

Misschien kan je beter de eerste :? IBM computer proberen te overkloken tot 10 Gigahertz dat is pas echt leuk... :?
Stel ik een gewone serieuze vraag en dan dit soort commentaren! Het zal wel met jaloersheid te maken hebben. TIP: Werk eens een paar jaar keihard, kun je ook zo'n mooi setje kopen!

Verwijderd

als je zo graag wilt OCen kan je naar mijn idee beter voor de 2 of 2a versie van MSI gaan of anders voor de AK73 van Aopen stuk goedkoper dan de ABIT

Verwijderd

Duronneke kopen en msi pro2a bordje
voordeligste oplossing. Lekker opvoeren, ben je het zat, stop je gewoon je TB er weer in.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
Wat een onzin allemaal, met die TB 1000mhz kun je nog wel een jaartje vooruit hoor, wat maakt het mobo nu nou uit??!!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

App: kijk es op http://go.to/kt7faq

Gaat welliswaar over de KT7-RAID en niet de KT7A-RAID maar dat maakt niet zoveel uit. Staat ook een stukje beschreven over RAID (RAID0,1,0+1 .. meer is helaas (nog :? ) niet mogelijk met een IDE controller in tegenstelling tot SCSI) en wat je er eigenlijk aan hebt etc.

Overigens moederbord vervangen is niet zo moeilijk. Alle kaarten en CPU eraf (VOORZICHTIG), alle kabels er af en schroeven maar.

Let wel ff op:

* zorg dat je CPU koeler weer GOED op je CPU zit. Een TB waar de koeler niet goed op de core zit, is binnen 8 seconden een hele mooie sleutelhanger geworden (=harstikke DOOD)!

* als er koelpasta op je CPU zit en je hebt je koeler van je CPU afmoeten halen, dan is het verstanding je core en koeler schoon te maken en de koelpasta opnieuw aan te brengen. Geen koelpaste bij de hand.. of kopen of gewoon koeler er weer op zetten.

* kijk heel goed naar het aantal kaarten wat je hebt, welke wel en niet IRQs willen delen.. en kijk goed naar de IRQ/PCI slot reference in de KT7 FAQ. 99% van de stabiliteitsproblemen met mijn KT7 (hangen, niet booten, vast lopen bij het booten, na 9 seconden weer hangen in Windows etc) lag puur aan een IRQ conflict tussen mijn SB Live! en mijn USB controller.

* Mocht je PC na het inbouwen echt helemaal niets doen bij het aanzetten (zwart scherm en verder niets), kijk ff of je stroomkabel goed op je moederbord zit, of 1 van de HDD kabels niet verkeerd omzit of niet goed op je mobo of HD's/CD-ROM, of je geheugen en CPU wel goed in z'n socket zit. Bij een hoop piepjes achter elkaar (9 stuks normaliter) dan zit je videokaart niet goed in z'n slot.

Veel plezier.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Stabiliteit voor snelheid. Jouw K7t is door anandtech stabieler bevonden dan die abit, en die gasten daar weten echt wel van irq conflictjes. Zou uhm dus niet vervangen door een abit met brakke highpoint Raid
(redundant array of inexpensive/independant disks)

je kunt er gewoon harddisks op aansluiten en die dan gestriped (extra snel) of gemirrord (veilig) gebruiken (wel schijven van gelijke grootte gebruiken

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1