Toon posts:

[Flash MX] external text probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb 2 Flash movies een hoofdmovie (1) en een andere (2)

Nou importeer ik de andere (2) via loadmovie in mijn hoofdmovie (1)
code:
1
AboutLoader.loadMovie("AboutNew.swf", 0);

Opzich gaat daar niets fout. alleen is mijn dynamisch ingeladen text ineens niet zichtbaar terwijl trace aangeeft dat het textfield wel degelijk tekst bevat. Als ik mijn andere movie (2) los test krijg ik dezelfde trace maar dan bevat het TextField wel text.

Om mijn dynamische tekst te importeren gebruik ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Container.createTextField("content",1,0,0,210,400);
trace(Container.content);
Container.content.wordWrap = true;
loadText = new LoadVars();
loadText.load("about.txt", 1);
loadText.onLoad = function() {
    Container.content.text = this.mytext
    trace(Container.content.text);
    myformat = new TextFormat();
    myformat.font = "verdana";
    myformat.color = 0xffffff;
    Container.content.setTextFormat(myformat)
};

waarschijnlijk is niemand meer zo laat bezig met flash ;) Maybe alleen diehards :9

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Klopt. Als het goed is kun je aan dynamic textvelden een character set meegeven (ergens rechts onderin het properties scherm van die dingen.. Als je daar de juiste sets meegeeft, dan zou het als het goed is wel moeten kunnen. De sets die je mee moet geven zijn volgens mij redelijk standaard (latin en nog wat dingen die je zeker bekend voorkomen). Probeer dat even uit... :)
Ik heb Flash MX niet geinstalleerd staan, dus kan niet kijken wat het precies is...
Ow nu zie ik dat je die dingen met code binnen laadt.. moet je ff kijken of je die character sets met code ook kan koppelen, volgens mij wel. Maak er eerst 1 via de editor en speel ermee, dan weet je wat je te wachten staat :)

[ Voor 31% gewijzigd door bdgroot op 26-06-2005 02:34 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het niet helemaal goed begrijpt. Het probleem zit niet in het aanpassen van charactersets dat gaat prima. Mijn probleem is dat hij die caracters wel laat zien in de losse movie maar niet meer als in mijn losse movie importeer via een loadmovie.

Maar nou kan ik je natuurlijk ook verkeerd begrijpen tis al laat ;) ;)

ps. verdana is maar een testlettertype maar ik haat standaard lettertype Times

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 02:47 ]