boot van scsi cdrom

Pagina: 1
Acties:

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
ik heb een probleempje (een paar maar)

ik moet om xp 64 te kunnen installeren booten vanaf de installatie cd (die ik nu heb gefikt)

probleempje: ik heb een scsi cd en daarbij scsi adapter, deze kan ik in mijn bios niet vinden en de cdrom word ook niet gevonden tijdens het opstarten (hij doet het prima in windows xp)

extra probleempje , geen floppydrive

is dit hopeloos of heeft iemand nog ideen?

systeem:
amd64 3000
a8NE
512MB
Adaptec Scsi(2x plextor scsi cdrom)

(edit en vind op google niks anders had ik hier niet bij de *experts* gepost:)

[ Voor 8% gewijzigd door Icefellow op 26-06-2005 01:25 ]

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Is probleempje. Het gaat, voor zover mijn kennis gaat, niet op die manier. Je zult toch een ide drive moeten gebruiken denk ik.

Verwijderd

of je zet er een floppy drive in van 10 euro, floppydrives heb je nog steeds nodig, dus scoor ergens een floppydrive en je bent van al het gezeur af :Y)

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:41:
of je zet er een floppy drive in van 10 euro, floppydrives heb je nog steeds nodig, dus scoor ergens een floppydrive en je bent van al het gezeur af :Y)
Lost een floppydrive in dit geval wel wat op? TS kan niet booten vanaf cd omdat deze 'in de bios niet gevonden wordt'. Dus dan lukt booten vanaf cd-rom helemaal niet en kan driver ook niet van floppy-drive geladen worden.
Dus nogmaals: ik denk dat een ide-drive de enige oplossing is in dit geval.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 02:00

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

1) Heeft je scsikaart een eigen bios ?

2) Je scsicdrom stations staan niet in je asus mobo bios maar je scsikaart bios

3) Controleer of in dat bios je cdroms op bootable staan.

4) Zet in je asus mobo bios SCSI in de opstartvolgorde

5) Check de termination en de jumpersettings van je plextordrivers

De kick van Electric!

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 13:54

p@dd0

psychonaut

Even kijken op de website van adaptec naar hoe jij in jouw scsi bios komt is ook een goed idee...

Dit is alles wat ik vond zonder het type van jouw kaart te weten:
My system is PCI 2.0 compliant but the AHA-3940 BIOS hangs or is not seen.
Question
My system is listed as being PCI 2.0 compliant, yet the host adapter is still not recognized or it hangs at the BIOS banner during the system POST cycle.

This information applies to the following product(s):

- 3940 series

This information applies to the following Operating System(s):

· This information is not operating system specific
Answer
The root of this issue is likely within the motherboard BIOS. Even though the hardware support for PCI to PCI Bridge (PPB) is present, the BIOS version in the current system may not support this feature. Please contact the motherboard manufacturer for an upgraded BIOS, if it is possible.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 02:00

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

p@dd0 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 02:15:
Even kijken op de website van adaptec naar hoe jij in jouw scsi bios komt is ook een goed idee...

Dit is alles wat ik vond zonder het type van jouw kaart te weten:

[...]
Als je een adaptec kaart hebt, meestal met CTRL+A

De kick van Electric!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:54
Of als je pech hebt dan heb je een SCSI controller zonder bios. (Zoals bijvoorbeeld adaptec 2904)
Dan kan je er niet vanaf booten. Andere SCSI controller is de dan de oplossing, of de vier bootdiskettes van XP/2000 aanmaken en daar vanaf starten.

SCSI CD-rom's zie je nooit in het bios van het moederbord. In dat bios kan je alleen aangeven dat hij van SCSI moet booten. Het bios zal dan het SCSI-bios laden, en die zal de CD-rom booten.
In het SCSI-bios kan je aangeven welke CD-rom of HD gestart moet worden.

Heb je ook HD's aan de SCSI hangen waarvan je boot in dat geval moet je ook de CD-rom kunnen instellen.

Ik heb een PC gehad met een 2904 en 2x SCSI CD-rom. Ik moest altijd installeren met behulp van de vier startdiskettes. Maar werkt opzich prima, die laadt de drivers en dan wordt de CD-rom gebruikt.
Uiteindelijk heb ik de 2904 vervangen door een 19160N (Deze heeft een bootbios) en het installeren van XP/2000 werd een stuk makkelijker.

PS ff_tweake:
Je hebt uit je reacties te horen weinig kaas gegeten van SCSI dat geeft opzich niet. Maar het vertroebeld antwoorden die wel zinnig zijn.

PS
Plextor SCSI CD-rom's zijn wel top loopwerken.

[ Voor 91% gewijzigd door leonbong op 26-06-2005 09:55 ]

Pagina: 1