Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multiple color mod

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 20:51
Ik ben op het idee gekomen om een multiple color mod te gaan maken. Dat wil zeggen dat ik 4 of 5 verschillende kleuren neon in mijn pc ga maken, die ik dan 1 voor 1 aan kan zetten met behulp van schakelaartjes: Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/700/786_010.jpg

Maar wat ik nou wilden vragen is of het niet te warm word (4 kleuren + 4 inverters) en of het niet te veel watt gaat gebruiken en zo mijn voeding kan beschadigen (ThermalTake 480w) Moet dat allemaal gaan lukken?

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Moet wel gaan lukken denk ik hoor. ThermalTake is best goed merk en 480Watt is ook niet mis. Of je moet natuurlijk een dubbel-CPU systeem met 10 HDD's aan hebben hangen. Maar het moet wel kunnen hoor. :)

• ReX_NL
Drawer schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:12:
Moet wel gaan lukken denk ik hoor. ThermalTake is best goed merk en 480Watt is ook niet mis. Of je moet natuurlijk een dubbel-CPU systeem met 10 HDD's aan hebben hangen. Maar het moet wel kunnen hoor. :)
Zal het ook lukken met mijn 4 inverters?? :P (worden die niet te warm?) ik ben van plan om die in mijn lege 5.25" bracket te maken met een fannetje erlangs

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Lukt makelijk, een Dual CCFL met inverter trekt maar iets van 8 watt ofzo.
Zolang je ze niet achter elkaar schakeld lukt het gewoon hoor :)

Gabriël AM5

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Dual ccfl met invertor meteen 30cm en een 10cm eraan trekte hiero 4.8 watt (gemeten) dus maak je daar geen zorgen over :P

Maak je meer druk over het scheiden van die dingen van andere hardware, ccfl's geven storing op je voedingssignaal.

Ik zou zelf trouwens eerder rgbleds pakken...

• ReX_NL
sapphire schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:18:
Lukt makelijk, een Dual CCFL met inverter trekt maar iets van 8 watt ofzo.
Zolang je ze niet achter elkaar schakeld lukt het gewoon hoor :)
en als ik ze wel achter elkaar schakel, wat gebeurt er dan?? (ik wil wel op alles voorberijd zijn :P )

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 19:56
Een ccfl trekt maximaal 5 watt. Als je er 5 tegelijk aanzet is dat maximaal 25 watt. Je voeding heeft genoeg reserve om die stroom te kunnen leveren. En wat de warmte betreft: de inverters worden niet echt warm, zonder fan zal prima gaan. Een fan erbij plaatsen kan natuurlijk nooit kwaad, het kan de levensduur verlengen.

En als je ze wel achter elkaar schakel gaat je inverter(s) er aan.

[ Voor 11% gewijzigd door ff_tweake op 26-06-2005 01:25 ]

• ReX_NL
ff_tweake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:24:
Een ccfl trekt maximaal 5 watt. Als je er 5 tegelijk aanzet is dat maximaal 25 watt. Je voeding heeft dus genoeg reserve om die stroom te kunnen leveren. En wat de warmte betreft: de inverters worden niet echt warm, zonder fan zal prima gaan. Een fan erbij plaatsen kan natuurlijk nooit kwaad, het kan de levensduur verlengen.
Ok, dan zal het me wel gaan lukken, als ik hem af heb, zet ik hier wel wat foto's neer ;) voor degene die interesse hebben :P

• ReX_NL
ff_tweake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:24:
En als je ze wel achter elkaar schakel gaat je inverter(s) er aan.
Wat word er dan precies bedoeld met achter elkaar schakelen?? (allemaal tegelijk aan, of allemaal op 1 draadje aansluiten, of wat :P niet dat ik het dadelijk toch perongelijk doe ;) )

• ff_tweake
Ik denk dat er bedoeld word 'meer als 2 ccfl's op 1 inverter aansluiten'. Dit moet je dus niet doen, je inverter zal dan snel(ler) stuk gaan.

Edit: Ik bedoel dus een inverter waarop standaard 2 ccfl's op aangesloten kunnen worden.

[ Voor 30% gewijzigd door ff_tweake op 26-06-2005 01:33 ]

• ReX_NL
ff_tweake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:31: Ik denk dat er bedoeld word 'meer als 2 ccfl's op 1 inverter aansluiten'. Dit moet je dus niet doen, je inverter zal dan snel(ler) stuk gaan.

Edit: Ik bedoel dus een inverter waarop standaard 2 ccfl's op aangesloten kunnen worden.
Dus ik mag niet bijv. 2 rode neon staven op 1 converter aan sluiten? (rood is niet zo fel :P )

[ Voor 17% gewijzigd door ReX_NL op 26-06-2005 01:36 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
Hij bedoelt, ga als je de invertor aan heb gesloten geen verdeelsnoeren maken, dus van 2 aansluitingen naar bijv. 4. Als er 2 aansluitingen op een invertor zitten kan je er 2 neon-buizen op aansluiten en dat is gewoon veilig voor gebruik.

[Updated spec's]

• ff_tweake
ReX_NL schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:34:
[...]

Dus ik mag niet bijv. 2 rode neon staven op 1 converter aan sluiten? (rood is niet zo fel :P )
offtopic:
[Wat je eerst zei was beter]

Maar dat mag wel, er zitten standaard vaak 2 aansluitingen op zo'n converter. Deze kun je gewoon gebruiken als ze aanwezig zijn, logisch toch? Ik heb hier ook een rode en een blauwe ccfl op 1 inverter zitten, en dat werkt altijd prima.

• ReX_NL
ok, zoals ik al eerder zij, zal ik wel wat foto's posten als het gelukt is (voor degene die interesse hebben :P ) mocht er iets niet lukken, dan vraag ik het wel weer ;)
Pagina: 1