[RHEL4] Postfix + SASL & Realms

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Probleem:

Ik heb Postfix geconfigureerd met virtuele domeinen. Voor SMTP AUTH heb ik SASL enabled. SASL maakt via auxprop gebruik van de /etc/sasldb2:

code:
1
2
3
4
#sasldblistusers2
info@virtueeldomein.nl: userPassword
sander@srv01.localdomain: userPassword
cyrus@srv01.localdomain: userPassword

Echter:
Blijkbaar (graag hoor ik het tegendeel) kan Postfix maar 1 realm (lees @domein) doorgeven aan SASL voor authenticatie. Dit gaat via de configuratie-setting smtpd_sasl_local_domain =.

Ik kan dus alleen SMTP AUTH gebruiken voor users in het 'srv01.localdomain' REALM. Hoe kan ik nou TOCH zorgen dat 'hosted domain users' óók kunnen authenticeren ?

[ Voor 6% gewijzigd door BoXie op 26-06-2005 00:47 ]

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ok, I feel stupid.

Het werkt gewoon WEL. Uitstekend zelfs.
Alleen MS Outlook (as usual weer gezeik met MS) ondersteunt geen CRAM-MD5 authenticatie, maar alleen LOGIN en NTLM.
Thunderbird doet dit WEL. En ik was waarschijnlijk vergeten om mijn SASL 'smtpd.conf' even bij te werken zodat ook de SASL mechanism's PLAIN en LOGIN er weer bij stonden (of een Postfix restart te doen ofzo). Dom foutje.

Blijkbaar kan ik in mijn geval in Postfix' main.cf bij 'smtpd_sasl_local_domain = ' zowel 'srv01.localdomain' zetten (omdat mijn lokale sasldb2 users deze realm hebben) maar deze setting ook een NULL waarde (niks invullen achter de '=' ) geven.

Als ik authenticeer als 'sander' ... en 'smtpd_sasl_local_domain = srv01.localdomain' dan vult de smtpd mijn username netjes aan met dat domein en geeft dat door als 'sasl username'. Als ik in dat geval authenticeer als 'info@virtueeldomein.nl' dan gebruikt hij die complete naam als 'SASL User'.

Deze extra info maar even voor eventuele mensen die nog es zoeken op 'Postfix Sasl' in dit forum. Altijd handig lijkt me ..

Topic mag wat mij betreft dicht.