Toon posts:

Aansluiting HDD kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Vandaag een andere PC gekocht en tijdens het tijdelijk aansluiten van mijn oude HD om data over te zetten heb ik de kabel verkeerd om in de aansluiting van mijn nieuwe HD gepropt. Hierdoor is er een van de pinnetjes (nr. 21 denk ik, daar waar dus in spiegelbeeld normaal de opening zit) naar binnen gedrukt. Hij steekt er nog een heel klein beetje uit, maar ik krijg hem er niet meer uit getrokken en vermoed dat hij binnenin ook is afgebroken.
Gevolg: PC herkent HD niet meer en start dus niet meer op.

Omdat ik dit probleem zelf veroorzaakt heb, lijkt het me niet dat dit onder de garantie valt.

Is aan zo´n verzonken / afgebroken pinnetje nog iets te doen, of moet ik de HD (en dus de voorgeïnstalleerde software die er op stond) als verloren beschouwen. Als het te repareren is wordt dat dan en duur geintje?

Ben er goed ziek van, hopelijk weten jullie er iets op

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Misschien kun je hem met een pincet voorzichtig terugtrekken

Verwijderd

ik zou eerst rma proberen en anders terugtrekken op mss opnieuw solderen als dat nodig is
.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RMA proberen.... :| Je hebt hem tenslotte zelf gesloopt.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
daandegoeiste schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:58:
RMA proberen.... :| Je hebt hem tenslotte zelf gesloopt.
hmm dit valt onder CID
Customer Induced Damage en ik ben bang dat je dat neit vergoed krijgt.
het is namelijk voor de reparatieafdeling te zien dat ie DUIDELIJK verkeerd is aangesloten

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een ingedrukt pinnetje valt meestal zelf we te repareren als je een beetje handig bent. Trek voorzichtig het pinnetje terug met een dunne tang en controleer of het pinnetje achter de stekker nog normaal contact maakt met de printplaat. Is dit niet meer het geval dan zal je aan het solderen moeten.

Als het pinnetje aan de 'binnenkant' zit waar je niet direct kan zien hoe hij met de printplaat verbonden is dan zul je deze uiteraard even lost moeten halen. Wees hier wel voorzichtig mee want als je printplaat ook naar zn grootje gaat wordt het probleem iets ingewikkelder ;)

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 19:48

Tead

nnb

Denk dat je zonder pinnetje kan proberen. pin 19 (pin die bij jouw krom is) is ground. Zie ook de Pinout van de IDE connector:

http://pinouts.ru/data/AtaInternal_pinout.shtml

Geef het een gok, kijk wel uit met sluiting naar andere pinnen.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:19
Je kan ook een afgeknipte pin in de IDE-kabel-connector doen zodat die contact maakt met de ingedrukte pin van de HD... ( * tafkaw heeft zo ooit een toen nog peperdure 486 dx-66 met zweet op het hoofd gerepareerd...)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Dit had ik een jaar geleden ook. Bij mij werkte de schijf nog(80gb maxtor 7200rpm) alleen ik kreeg met geen mogelijkheid DMA in windows aan. En hij bleef constant in 3dgames elke 5seconden een lockup van 300ms ofzo te geven. De spellen waar helemaal in het geheugen geladen, en inderdaad tijdens zon lockup brandde de HD-led eventjes.

Gewoon de schijf terug naar de winkel gebracht en het probleem verteldt van de lockups. (niet er achtergekomen was dat 1 pinnetje erlos inzat:))

Klaar meteen nieuwe meegekregen,
Pagina: 1